Slimme deurbel zonder voortuin

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Theana
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2023 09:33

Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Theana »

Hallo,
Er is veel geschreven over de deurbel. Toch is het mij niet helemaal duidelijk of ik, bij mijn voordeur, wel of geen deurbel mag plaatsen.

Ik ben zeer beperkt in mijn beweging, dus zou graag op mijn laptop willen zien wie er voor de deur staat, zonder meteen te hoeven opstaan.
Mijn voordeur valt ca. 30 cm naar binnen in de voorgevel, met een klein opstapje. Er is géén voortuin, dus een deurbel wordt gericht op de stoep en de straat. Aan de overkant staan geen huizen, we wonen langs een spoorweg. Omdat de voordeur iets naar binnen valt kan je dus alleen iemand zien die recht voor de voordeur staat of loopt. Aan de overkant van de straat kijk ik uit op mijn gehandicaptenparkeerplaats.

Ik heb in het programma van Radar geen echte duidelijkheid gekregen. Ik wil het graag zeker weten, voordat ik een deurbel aanschaf en moet laten installeren. Ik ben er bang voor, maar het kan toch niet zo zijn dat ik, omdat ik geen eigen oprit of voortuin heb, géén deurbel mag plaatsen?

Dankjes en groetjes, Theana.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bij mijn weten mag u zo'n deurbel camera plaatsen omdat die op de openbare weg gericht is en voor eigen gebruik bedoeld is.
U mag de beelden echter niet met derden delen maar het geval wil wel dat bij calamiteiten op de openbare weg de politie omwonenden verzoekt om de gemaakte beelden ter inzage af te staan.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Volgens mij mag het niet, maar ik zou daar toch maling aan hebben.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Har45 »

Bij kassa staat uitvoerig beschreven wat wel en niet mag

Link: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... en-privacy

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
02 okt 2023 16:18
Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.
Dit kun je niet zondermeer generaliseren. Er zijn bellen met alleen de mogelijkheid tot een cloud-abonnement, maar er zijn er ook zonder met toch de mogelijkheid om beelden op te slaan.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
02 okt 2023 16:18
Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.
Ze kunnen meestal gewoon lokaal opslaan op een SD kaartje. Daarvoor heb je helemaal geen abbo meer nodig tegenwoordig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Jablan »

Theana schreef:
02 okt 2023 14:01
Ik heb in het programma van Radar geen echte duidelijkheid gekregen. Ik wil het graag zeker weten, voordat ik een deurbel aanschaf en moet laten installeren. Ik ben er bang voor, maar het kan toch niet zo zijn dat ik, omdat ik geen eigen oprit of voortuin heb, géén deurbel mag plaatsen?
Ik denk, dat je wijkagent het beste advies zal geven.

In jouw situatie zou ik zelf wel zo'n camera/deurbel plaatsen. Hij zal een klein beetje van de omgeving meenemen, maar je vooral laten zien wie er voor de deur staat.

Kijk anders eens rond in je buurt met Google Streetview. Zo'n camera/deurbel is best goed te zien in straten zonder voortuin en dan weet je welke buren je al voor zijn gegaan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Methusalah schreef:
02 okt 2023 19:10
Lady1234 schreef:
02 okt 2023 16:18
Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.
Ze kunnen meestal gewoon lokaal opslaan op een SD kaartje. Daarvoor heb je helemaal geen abbo meer nodig tegenwoordig.
Waarom zou je willen opslaan, als je alleen wilt zien wie er voor de deur staat?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Strikt genomen mag het misschien niet, maar aangezien er geen huis tegenover ligt, zou ik me er niet druk om maken. Gewoon laten monteren.

Een stukje openbare weg "meenemen" zal niemand problemen mee hebben. Ongebruikelijk is het ook niet, want als er ergens iets akeligs is gebeurd, vraagt de politie vaak om camerabeelden van omwonenden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
02 okt 2023 21:56
Methusalah schreef:
02 okt 2023 19:10
Lady1234 schreef:
02 okt 2023 16:18
Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.
Ze kunnen meestal gewoon lokaal opslaan op een SD kaartje. Daarvoor heb je helemaal geen abbo meer nodig tegenwoordig.
Waarom zou je willen opslaan, als je alleen wilt zien wie er voor de deur staat?

Om bv eventueel terug te kijken mocht je niet thuis zijn en de bel oproep hebben gemist. Of als je op vakantie bent en er wordt beweging geregistreerd.
Zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn waarom je beelden zou willen opslaan.

Theana
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2023 09:33

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Theana »

Dankjewel allemaal voor jullie antwoorden. Ik ga er een uitzoeken, bestellen en laten installeren !!!

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Dirkie »

Teunbosseman schreef:
03 okt 2023 00:29
Lady1234 schreef:
02 okt 2023 21:56
Methusalah schreef:
02 okt 2023 19:10


Ze kunnen meestal gewoon lokaal opslaan op een SD kaartje. Daarvoor heb je helemaal geen abbo meer nodig tegenwoordig.
Waarom zou je willen opslaan, als je alleen wilt zien wie er voor de deur staat?

Om bv eventueel terug te kijken mocht je niet thuis zijn en de bel oproep hebben gemist. Of als je op vakantie bent en er wordt beweging geregistreerd.
Zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn waarom je beelden zou willen opslaan.
TS wil alleen zien wie er voor de deur staat. Ik kan voor mezelf ook wel redenen verzinnen om te beelden te bewaren (net als @Teunbosseman) maar dat was niet de vraag van TS.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lady1234 schreef:
02 okt 2023 21:56
Methusalah schreef:
02 okt 2023 19:10
Lady1234 schreef:
02 okt 2023 16:18
Als u zo’n bel aanschaft zonder abonnement, kunt u geen beelden bewaren, alleen maar zien wie er aanbelt. Niets mis mee in uw situatie.
Ze kunnen meestal gewoon lokaal opslaan op een SD kaartje. Daarvoor heb je helemaal geen abbo meer nodig tegenwoordig.
Waarom zou je willen opslaan, als je alleen wilt zien wie er voor de deur staat?

Zie reactie 2.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slimme deurbel zonder voortuin

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dirkie schreef:
03 okt 2023 07:46
Teunbosseman schreef:
03 okt 2023 00:29
Lady1234 schreef:
02 okt 2023 21:56


Waarom zou je willen opslaan, als je alleen wilt zien wie er voor de deur staat?

Om bv eventueel terug te kijken mocht je niet thuis zijn en de bel oproep hebben gemist. Of als je op vakantie bent en er wordt beweging geregistreerd.
Zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn waarom je beelden zou willen opslaan.
TS wil alleen zien wie er voor de deur staat. Ik kan voor mezelf ook wel redenen verzinnen om te beelden te bewaren (net als @Teunbosseman) maar dat was niet de vraag van TS.

Tis een antwoord op een eerder gestelde opmerking dat beelden van een deurbel zonder abonnement niet zouden kunnen worden opgeslagen wat dus niet waar is.
TS heeft een keuze ondertussen gemaakt dus case closed zou ik zeggen.

Plaats reactie