LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
niek01
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:24

Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door niek01 »

We krijgen sinds 1 januari ongeveer twee keer per dag een telefoontje van telkens een andere telemarketeer. Het varieert van loterijen tot CV ketels. Elke keer wordt gezegd dat ik een enquete ingevuld heb waarin ik aangegeven heb geinteresseerd te zijn in hun product.
Ik heb geen enquete ingevuld en sta al lange tijd in het belmeniet register (nog steeds aktief). We hebben stadsverwarming dus de CV ketel is echt flauwekul. Bij navraag blijkt dat ze mijn voorletters of geboortedatum fout hebben. Ik meld hun ook dat ze volgens mij zijn opgelicht.

Wie heeft hier ervaring mee?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door Rebellian »

Het hoeft niet persee een enquete te zijn, heeft u meegedaan aan een prijsvraag? Soms worden de gegevens van prijsvragen doorverkocht aan telemarketeers. U gaat namelijk akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat er derde partijen die strikt worden geselecteerd (ahum) ook toegang hebben tot uw gegevens en dat ze u mogen benaderen.

Als u nooit heeft meegedaan aan een prijsvraag o.i.d. is het vreemd, misschien iemand die uw gegevens gebruikt. Anders gewoon niet meer meedoen aan prijsvragen op internet :)

niek01
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:24

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door niek01 »

Nee, we doen nooit mee aan prijsvragen. Dat is voor bedrijven de goedkoopste manier om aan adressen te komen en ook nog eens je product te promoten. Dat weet ik dat je dan vrijwel zeker benaderd gaat worden.
Waarschijnlijk heeft iemand onder mijn naam ergens aan mee gedaan.
Ik vraag me alleen af of hier een malafide bedrijf achter zit en dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben.

niek01
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:24

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door niek01 »

Ik las vandaag in de krant dat de Opta regelmatig klachten krijgt over telemarketeers die het belmeniet register omzeilen.
Zie ook dit bericht op de Opta site:
http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3336
In de publicatie van hun staat dat telemarketeers volgens artikel 11.7 van de telecommunicatiewet slechts bij uitdrukkelijke wens van de geenqueteerde benaderd mogen worden. Anders moeten de gegevens van het belmeniet register worden gerespecteerd!

MAXIEM

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Service: even enkele zaken op een rijtje.

Adres Bel-Me-Niet-Register

https://www.bel-me-niet.nl/

In het bel-me-nietregister op internet kun je vanaf 1 oktober 2009 aangeven, dat je geen prijs meer stelt op telemarketing. Het gevolg is dat je dan nooit meer gebeld wordt door mensen die jou iets willen aansmeren (maar in de praktijk wordt je nu meer dan voorheen gebeld!!!, omdat telemarketeers zich niet aan de regels houden).

Klacht indienen over Telemarketing bij Consuwijzer/OPTA:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

Lees verder:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

http://www.telemarketinglijn.nl/over-te ... ingen.html

http://www.telegraaf.nl/digitaal/879478 ... n=digitaal

In onderstaande situaties is er geen wettelijke verplichting om te ontdubbelen
met het Bel-Me-Niet register en mag er dus wél gebeld worden:

 Indien er sprake is van een bestaande klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt

 Voor marktonderzoek

 Bij B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).

http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=PDF

Het is goed te weten dat er ook een postfilter is:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php--------------------------------------------------------------------------------------------------

Mocht u door een telefonische verkoper lastig gevallen worden, terwijl u wél bent ingeschreven bij het bel-me-niet-register, begin dan met de hier volgende vragen:

1. Vraag om de naam van de beller en de naam van het callcenter
Laat de namen spellen en schrijf het op.
2. Vraag namens welk bedrijf er wordt gebeld?
Laat naam spellen en schrijf het op
3. Stel de vraag: hoe komt u aan mijn telefoonnummer?
4 Stel de vraag: heeft u het bel-me-niet-register geraadpleegd?
5. Deel mee: U heeft de wet overtreden door mij te bellen, ik ben namelijk wél in-het-bel-me niet-register ingeschreven.
Ik maak nogmaals gebruik van mijn recht van verzet en eis, dat u mij nooit meer benadert.
6. Dien vervolgens een klacht in bij consuwijzer.

(Bron: kassa-expert tdehond 4-2-2010)

Maxiem.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Link werkt niet (meer).
Rijksoverheid.nl
De informatie van www.ez.nl staat nu op www.rijksoverheid.nl.
Pas indien nodig uw favorieten aan. Wij danken u voor uw begrip.
U bevindt zich hier: Home >
Informatie niet langer beschikbaar

Helaas, de door u opgevraagde informatie is niet langer beschikbaar.
Foutcode: 410 | 23-01-2011

MAXIEM

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tis weer bijzonder

Heel erg bedankt voor jouw reactie. Ik zal de wijziging in mijn bestand opnemen.

Met collegiale groet, Maxiem.

MartinM
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2007 22:31

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door MartinM »

Het wordt treuriger en treuriger met dat BelMeNiet-register.

Moet je raden door wie ik net gebeld word?

TrosKompas!!!!! :shock:

Forumbeheerders van Radar, loop even naar de afdeling communicatie toe en schudt ze even wakker alsjeblieft.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Iets vergelijkbaars stond ook op het Kassa forum, en daar bleek het te komen omdat iemand anders (per ongeluk) een verkeerd telefoonnummer had opgegeven bij een enquete. Je hoeft immers maar 1 tikfout te maken en het gaat fout. Stel je woont in Dordrecht, en je tikt bij het netnummer per ongeluk een 9 ipv een 8. Dan wordt iemand in Zoetermeer gebeld.

Ik zou ook niet weten hoe je dit ooit kan voorkomen.

Dit is weliswaar niet zo'n smeuiig verhaal als dat al die bedrijven de boel weer bedonderen, maar wel het meest realistische scenario. De "return on investment" van mensen lastig vallen die hebben aangegeven dat ze niet gebeld willen worden is immers extreem laag.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door amelissen »

Ik meld standaard ieder bedrijf dat mij belt bij het belmeniet register en dat meld ik ook aan degene die belt.
Afgelopen week was het weer raak met Zilverenkruis Achmea (waar ik nooit iets te maken mee heb gehad). Gerapporteerd en een berichtje terug van consumentenwijzer dat als ze meer klachten krijgen, ze er wat tegen kunnen doen.

Dus rapporteer gewoon iedereen die je ongevraagt iets aan wilt smeren, kost een paar minuten en hopelijk kan er eindelijk wat aan die bedrijven worden gedaan die mensen blijven lastig vallen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Telefonische verkoop ondanks belmeniet

Ongelezen bericht door Henri42 »

amelissen schreef:Ik meld standaard ieder bedrijf dat mij belt bij het belmeniet register en dat meld ik ook aan degene die belt.
Afgelopen week was het weer raak met Zilverenkruis Achmea (waar ik nooit iets te maken mee heb gehad). Gerapporteerd en een berichtje terug van consumentenwijzer dat als ze meer klachten krijgen, ze er wat tegen kunnen doen.

Dus rapporteer gewoon iedereen die je ongevraagt iets aan wilt smeren, kost een paar minuten en hopelijk kan er eindelijk wat aan die bedrijven worden gedaan die mensen blijven lastig vallen.
b]Zilverenkruis Achmea [/b](? je zult wel ooit in hun klantenlijst gestaan hebben, netjes het gesprek afronden met de beller, niets mis mee ondanks het belmeniet register

Gesloten