Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
henkschippertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2023 18:37

Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door henkschippertje »

Ik ben al jarenlang klant bij Versio omdat ze goedkope hosting aanbieden. Nu hebben zij de kosten van mijn hostingpakket per maand verhoogd met een factor 5. Van €3,63 naar €18,14 voor dezelfde service. Ik heb de mail waarin ze de prijsverhoging aankondigde (een aantal maanden geleden) gemist, maar alsnog vraag ik me af of dit zo maar mag. Valt deze extreme verhoging wel te rechtvaardigen?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door kuklos »

Op basis van welke wet zou deze verhoging niet mogen?

lordi
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door lordi »

Allereerst: Versio heeft het volste recht om haar prijzen te verhogen, zelfs al is het met 500%. U heeft vervolgens het recht om ergens anders uw hosting onder te brengen.

De afgelopen jaren zijn veel (goedkope) hostproviders overgenomen door slechts een paar partijen en al die providers hebben de afgelopen jaren hun prijzen enorm verhoogd. Veel van de goedkope partijen van vroeger zijn er dan ook niet meer.

Op Tweakers is er in augustus gereageerd op de aankomende verhoging door Versio en in de commentaren worden ook een aantal alternatieven genoemd: https://tweakers.net/nieuws/212972/vers ... etten.html
Deze hebben niet allemaal hetzelfde Control Panel zoals Versio heeft (Direct Admin als ik me niet vergis) , een van de genoemde partijen (https://mijn.host/hosting/) heeft dat in ieder geval wel en de prijzen zijn daar nog zeer redelijk. Maar de kans blijft natuurlijk altijd dat als zij succesvol zijn, ze worden overgenomen en de prijzen enorm stijgen.

Helaas heeft u op dit moment slechts twee keuzes:
1) de prijsverhoging slikken of
2) tijd en moeite erin steken om uw website en domeinnaam te verhuizen naar een andere provider

Succes!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even andersom, als uw werkgever een flinke slag geslagen heeft en wil u graag een enorme loonsverhoging geven, klimt u dan ook in de pen om na te gaan of dit wel mag?
Iedereen bedrijf is hierin vrij. Gelukkig is er geen wet die welke prijsverhoging in de weg staat. Dat zou ook niet kunnen, neem als voorbeeld alleen al de energiekosten ten tijde van de start van de oorlog in Oekraïne. Als prijzen niet zo extreem mochten stijgen waren alle energieleveranciers failliet geweest.

Dus ja, de prijs mag verhoogd worden en u had het recht om te ontbinden.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door dlanor »

Behalve dat de kosten verhoogd zijn, erg veel hoger dus, maar goed, dat kan ik nog wel hebben, is de service ontzettend slecht geworden. Ze zijn niet te bereiken, niet telefonisch en op emails antwoorden ze niet. In een robot chat kun je je vraag stellen en krijg je een 'ticket' nummer en geef je je emailadres. Vervolgens hoor je niets meer. Op de website staat reactie binnen 15 minuten maar je hoort gewoon niets meer.
Probleem, plots alle domeinnamen verdwenen, 10 stuks, helemaal weg. Op 'whois' prijkt dat de domein naam betaald/geregistreerd is tot half september maar op begin februari 'removed' zijn en nu in een 'grace period' zitten, oftewel quarantaine. Half maart komen ze beschikbaar voor anderen om ze te registreren. Heel vreemd.
Rekeningen zijn betaald maar hij (Reshad B.de eigenaar) snoept er elke keer een maand van af dus eigenlijk krijg je elke 11maanden de rekening. Ze zijn onbereikbaar. Deze Reshad B., heeft tal van webhosting bedrijfjes, zodra er te veel slechte reviews binnenkomen, zet hij weer een nieuwe webhosting website op. Ook vele review sites waar mensen reviews geven over zijn bedrijf, delete hij slechte reviews omdat meerdere van die sites van hem zijn. Op dit moment worden onze domeinnamen 'gegijzeld', kunnen het niet onderbrengen bij een andere webhosting dus. Geen idee waarom er zo omgegaan wordt met klanten en domeinnamen laten verdwijnen en geen informatie overgeven en bereikbaar zijn.

Op onze whois staat registrar key-systems gmbh in Duitsland, die verwijzen weer naar discountdomein24> totaaldomein .nl( Reshad B.) die weer naar neostrada lelystad(Reshad B.) en uiteindelijk naar versio (ook dus van Reshad B.) en vervolgens blijft het stil.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2024 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Achternaam afgekort

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kan de website niet vinden.

Maar hou er rekening mee dat u nooit iets geleverd krijgt. Maak hiervan een melding bij www.fraudehelpdesk.nl.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Versio (webhost) verhoogd kosten 5 x (!)

Ongelezen bericht door Methusalah »

dlanor schreef:
15 feb 2024 15:48
Behalve dat de kosten verhoogd zijn, erg veel hoger dus, maar goed, dat kan ik nog wel hebben, is de service ontzettend slecht geworden. Ze zijn niet te bereiken, niet telefonisch en op emails antwoorden ze niet. In een robot chat kun je je vraag stellen en krijg je een 'ticket' nummer en geef je je emailadres. Vervolgens hoor je niets meer. Op de website staat reactie binnen 15 minuten maar je hoort gewoon niets meer.

Etc...

Wegwezen dus. Lijkt mij duidelijk. Waarom zou je daar nog een dag langer blijven?

Plaats reactie