Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
17 mar 2024 10:20
Misschien dat TS de Volkskrant gebruikt als kattenbakvulling. Dat is eigenlijk ook het beste wat ermee gedaan kan worden. Het lezen van die zure artikelen wordt een mensch niet beter van.
Hoe lang heb je die krant niet gelezen?
Sinds Volkskrant / Trouw bij De Persgroep, tegenwoordig DPG Media, zitten, is de hele toon veranderd. Alle artikelen worden beoordeeld op 'prettig leesbaar en de aandacht vasthouden'.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Digitaal zelf uitprinten is wel goedkoper dan laten bezorgen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Zou je denken? Dat worden aardig wat inktcartridges en papier, dat kost ook niet niks.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zwart wit laser printer.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat een geneuzel over de digitale krant en deze wel of niet lezen. De kwestie is simpel. TS is een overeenkomst aangegaan met VK m.b.t. een abonnement. Daar zijn beide partijen aan gehouden. TS voldoet aan de overeenkomst door de tijdige en juiste betaling maar VK levert niet en verricht dus wanprestatie. Of TS de krant wel of niet digitaal wil of kan lezen doet niets af aan de overeenkomst. Als VK de krant niet levert en TS koopt de krant los dient VK deze gewoon te vergoeden.Niets mee en niets minder. Of VK levert de krant of VK dient de koop van een losse krant te vergoeden. Simpeler als dat is het niet.
Wat de reden is voor het niet bezorgen van de krant is niet van belang voor TS. Ook niet dat de krant digitaal beschikbaar is.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als TS de krant zelf uitprint kan het misschien goedkoper. Het is sowieso sneller dan in de druilerige regen op het fietsje naar de krantenboer om, hopelijk, het laatste droge exemplaar in ontvangst te nemen om thuis doornat geregend op zijn gemakje dat ding te kunnen lezen. In dat geval hoeven enkel de printkosten vergoed te worden.

:idea: Hij kan natuurlijk ook zelf bezorger worden. :D

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
17 mar 2024 12:58
Maar als TS de krant zelf uitprint kan het misschien goedkoper. Het is sowieso sneller dan in de druilerige regen op het fietsje naar de krantenboer om, hopelijk, het laatste droge exemplaar in ontvangst te nemen om thuis doornat geregend op zijn gemakje dat ding te kunnen lezen. In dat geval hoeven enkel de printkosten vergoed te worden.

:idea: Hij kan natuurlijk ook zelf bezorger worden. :D
Snapt u het niet of wilt u het niet snappen? Het is niet TS die zaken moet regelen maar VK. Die hele digitale variant van de VK is van geen enkel belang. Het al dan niet leveren van de papieren krant is van belang.

Uw logica dat TS dan maar bezorger moet worden ontgaat mij helemaal. Dat is namelijk geen onderdeel van de overeenkomst.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Krantenbezorgers zijn een uitstervend ras.
Die onbelangrijke digitale variant op de papieren krant zal over niet te lange tijd het enigste zijn wat van die krant overblijft. Het gaat dezelfde kant op als de regionale gratis krantjes en de reklame folders. Kijk eens rond dan zie je de verandering tot in de supermarkt met digitale apps op de smartphone, met sparen binnen die apps. Veranderingen stuiten altijd op veel weerstand.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik snap TS helemaal,
De aanbieding die hij heeft heb ik ook gehad maar van een andere krant.
Het gaat erom dat ze je 4x een fysieke krant beloven en daarnaast kun je ook digitaal lezen.
Je kiest in mijn ogen voor 4x de krant op zaterdag en die wil je ook gewoon.
Het beste zou in mijn ogen zijn dat je dan de krant een week later krijgt waardoor je uiteindelijk toch 4 kranten kunt lezen. Het digitale abo kan dan gewoon regulier gestopt worden.
Dat sommigen niet van bepaalde kranten houden of naar de bibliotheek verwijzen heeft niets met het onderwerp te maken.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Volkskrant 3 van de 4 keer niet bezorgd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Theoretisch hebt u weliswaar gelijk, maar praktisch is er een probleem met een tekort aan gemotiveerde bezorgers. Het idee van witte angora in een iets gewijzigde vorm spreekt me aan. De krant wordt iedere zaterdag bij TS uitgeprint op een door de volkskrant aangeleverde matrixprinter. Uiteraard zorgt de Volkskrant ook voor regelmatige toezending van papier en inkt en is er een servicedienst voor reparatie en onderhoud van de printers.

Plaats reactie