Werkt de Toon van Eneco überhaupt nog wel?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Hendrickje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2022 17:09

Werkt de Toon van Eneco überhaupt nog wel?

Ongelezen bericht door Hendrickje »

Net als vele andere gebruikers, zoals ook te zien op dit forum, heb ik al vanaf april vorig jaar last met een niet of maar ten dele werkende Toon van Eneco. Storing D03.

Eens in de zoveel tijd bel ik daar maar weer eens over. Als het eindelijk lukt om contact te leggen, gaat meestal een aantal dagen overheen, krijg ik altijd buitengewoon vriendelijke, maar gestresste medewerkers aan de lijn, die mij aanbieden dat de IT afdeling mij terug belt. Een andere optie, en in de ogen van Eneco ongetwijfeld betere oplossing, is dat ik meteen een nieuwe Toon koop. Want eigenlijk denken ze niet dat mijn Toon te redden is. (dat betekent dus dat niemands Toon te redden is)

De IT afdeling, die kennelijk het probleem zou kunnen oplossen, maar alleen via de telefoon, belt uiteraard nooit terug.

Het probleem is, vermoed ik maar zo, dat ze de storing niet opgelost krijgen. Een rondvraag langs gebruikers in mijn omgeving en netwerk geeft wel dat beeld. Niemand heeft een goed functionerende Toon. Niemand is tevreden over de klantenservice. Eneco is niet bereid dat toe te geven, of daar verdere kosten voor te maken en vindt dus eigenlijk dat de klanten het moeten oplossen door het kopen van een nieuwe Toon, te plaatsen door een monteur van Eneco. Ook voor de monteur moeten de kosten gedragen worden door de klant. Eneco neemt geen enkele verantwoordelijkheid, hoewel de problemen duidelijk bij hun liggen.

Wordt het niet eens tijd dat Eneco toegeeft dat ze het probleem niet kunnen oplossen en beleid gaat creëren om tot een voor alle partijen aanvaardbare conclusie te komen?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Werkt de Toon van Eneco überhaupt nog wel?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik gebruik Toon al jaren, zowel handmatig op Toon zelf als via de App. En het werkt nog steeds zoals het moet werken. Heel af en toe krijg je geen verbinding in de App maar na een paar minuten werkt het weer. Ik was een van de eerste gebruikers van Toon en heb nog steeds de eerste versie hangen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Werkt de Toon van Eneco überhaupt nog wel?

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
15 dec 2022 19:03
Die conclusie zou dan, getuige de 2de post in dit topic, die van dirkie, weer de prullenbak in kunnen, want daar wordt aangegeven dat de gen 1 Toon het nog prima doet.
Even gezocht, dit bericht klinkt plausibeler dan die helpdesk responses:
by Toonz » Mon Apr 11, 2022 9:10 pm
Urgente oproep aan alle Toon bezitters. Eneco heeft zojuist een nieuwe firmware versie 5.49.16 vrijgegeven. Deze versie werkt het VPN certificaat bij wat nodig is om in de toekomst nieuwe firmware versies op te halen en abonnementsfuncties te kunnen blijven gebruiken.
Zorg ervoor dat de Toon deze upgrade binnenkrijgt. Op gerootte Toons kan de firmware worden bijgewerkt via het TSC menu ("Check for Updates").

Zonder deze update kan de Toon na vrijdagmiddag niet meer verbinden met de Eneco servers via het VPN. De abonnementsfuncties op niet gerootte Toons zullen dan niet meer werken na een herstart.
Bron:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=13580
Oftewel, een tijdig bijgewerkte Toon v1 kan nog werken, maar loopt de software achter en werkt de VPN daardoor niet meer , dan kan ook de software niet meer worden bijgewerkt.

plant51
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2022 15:15

Re: Werkt de Toon van Eneco überhaupt nog wel?

Ongelezen bericht door plant51 »

Het bovenstaande komt mij zeer bekend voor. Soms na 2.30 uur wachten contact met de Fabeltjeskrant. Blijven fabeltjes vertellen over de oplossing voor het D03 probleem. Komt er niet en heb mij op een gegeven moment overgegeven en een nieuwe Toon 2 besteld voor 145 euro bij Eneco . Het te veel betaalde abonnementsgeld teruggestort gekregen. Misschien op deze manier de oplossing voor het D03 probleem?

Plaats reactie