Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
27 feb 2023 14:48
Behalve het pot/ketel krijg ik nu ook een boemerang gevoel.
Aangezien het hier om initialen J. D. gaat lijkt me dit terecht.

PVK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 09:01

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door PVK »

In deze discussie zie ik 2 personen die op 17 januari 2023 jeroen140 stellig corrigeren.
Terwijl deze persoon geheel in zijn gelijk staat.

Mijn reactie vinden beiden personen onfatsoenlijk terwijl u iemand anders onterecht corrigeert.
Ik vind het zeer onfatsoenlijk om anderen op een dwaalspoor te zetten.
Ik zoek de feiten erbij en ik verwijs naar de ACM om anderen te helpen.

Het gaat mij overigens om de inhoudt en ik word op een d of t gewezen.
Inderdaad een typefout, zag er in uw reacties ook een paar, maar daar hebben anderen al op gezewezen.
U probeert hiermee de aandacht te verleggen, zogenaamd gekrenkt zijn als er op ongelijk wordt gewezen.
Dan ben je echt in je puberteit blijven hangen.

Van mij mogen ze de boetes op overtreding van deze wet verhogen.
Mensen willen graag met hun bedrijf bezig zijn, zonder dat ze door oplichters met valse beloftes gebeld worden.
Overigens helpt blokkeren niet, want ze hebben iedere maand nieuwe telefoonnummers.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door kuklos »

PVK schreef:
27 feb 2023 16:03
........
Terwijl deze persoon geheel in zijn gelijk staat.
.........
Ik zoek de feiten erbij en ik verwijs naar de ACM om anderen te helpen.
.........
Van mij mogen ze de boetes op overtreding van deze wet verhogen.
Probleem is dat jij ook geen gelijk hebt. Jij haalt een link aan die duidelijk aangeeft dat de wet van toepassing is op consumenten en op bepaalde soorten bedrijven. Dus of TS gebeld mag worden weet jij niet, omdat jij net als alle anderen hier, geen idee hebt wat voor soort bedrijf TS heeft.
Als TS bijvoorbeeld is gaan zzp-en, maar dit vanuit een BV doet mag TS wel gebeld worden.
PVK schreef:
27 feb 2023 16:03
Het gaat mij overigens om de inhoudt en ik word op een d of t gewezen.
Inderdaad een typefout,
Nee, een taalfout. Waar je op werd gewezen door mij, niet door de mensen die jij 'corrigeerde'. Zo'n respons krijg je als je dusdanig reageert. Als ik toch bezig ben, inhoud is met enkel een d, niet met dt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

En daarom bent u voor het eerst sinds 2008 weer actief geworden?
Alleen om de schoolmeester uit te hangen?
De toon maakt de muziek en de toon klonk mij behoorlijk vals in de oren vandaar mijn reactie.
Nou bedankt voor de info dan maar en tot over 15 jaar (als dit forum dan tenminste nog bestaat)

J P Siebelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2023 06:22

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J P Siebelink »

Ze benaderen ook basisscholen. Ze hebben ons benaderd met de mededeling dat ze graag een stuk over de leefbaarheid in Groningen wilden maken en dat onze school opgevallen was. Een mooi verhaal volgde. Pas bij het tweede of derde gesprek kwamen de kosten naar boven. Toen was het snel klaar.

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het gaat weer lekker .....
De vraag of iets wettelijk mag is een feitelijke vraag, meningen geven heeft dan geen zin.
Toevallig was gisteren bij Tros Radar deze vorm van "klanten werven" aan de orde.
Ze bellen "koud" en vragen dan op slinkse wijze de nietsvermoedende zzp-er om hèn terug te bellen, dan is de zzp-er degene die hèn benadert en dan mag men volgens de wet het verhaal (dat ze programmamakers zijn en je bedrijf geweldig vinden en hierover een item willen maken in hun programma) wèl afsteken. Daarin worden vervolgens misleidende termen gebruikt zodat de zzp-er niet door heeft dat het om een door hem aan te kopen tv-commercial gaat.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 18 apr 2023 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou, ze bellen mij ook regelmatig maar vragen nooit terug te bellen. Ze ratelen gewoon hun verhaaltje af.
Ik laat ze nooit uitspreken maar zeg: geen budget en doei.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Volgens mij is dit in het nieuws:

RTL stopt de samenwerking met mediaproductiehuis The Dutch Media Group, voorheen Z-Works. Dit laten zij in een verklaring aan Radar weten. Na een uitzending in 2022 besteedden we opnieuw aandacht aan de laakbare werkwijze van het bedrijf: ondernemers worden gevraagd om mee te werken aan een tv-programma op RTL omdat hun deskundigheid en expertise perfect aansluiten bij de uitzending, maar uiteindelijk blijkt het niet meer dan een veel te dure advertentieverkoop.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/r ... ing-radar/
https://www.ad.nl/show/rtl-zet-samenwer ... ~aab2325f/

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt, dat zijn ze. Ze beloven een TV programma waarin ze een hele reportage over jouw bedrijf maken.
Kost echt een behoorlijke rib. De programma worden volgens mij op zo'n tijdstip uitgezonden dat er echt niemand kijkt. Het leverd je als bedrijf dus echt helemaal niets op.

Plaats reactie