Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ziggo is akkoord gegaan met de door Ts voorgestelde "betalingsregeling"; het probleem is voor deze ene persoon dus opgelost. Maar gaat Ziggo het systeem nu aanpassen zodat ze meteen het goede bedrag incasseren? Daarom is het idd zinvol om het op het ziggo-forum te zetten, hun "goede naam" is dan in het geding en dat brengt ze mss in beweging.

Ziggodupe
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2023 01:05

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Ziggodupe »

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet akkoord gegaan met de betalingsregeling zoals Ziggo voorstelde. Mijn betalingsregeling bestond uit het incasseren van 82 euro per volgende incassomoment waarbij zowel voor juli en augustus het daadwerkelijke bedrag dat ik moet betalen geïncasseerd kom worden met daarbij de hoop dat Ziggo hun financiële fout gecorrigeerd zou hebben: volgens mij de zoals Ziggo vroeg om via de app met de vermelding “dat wij er samen uitkomen” beste manier. Okay, misschien had ik niet moeten storneren, maar het kan toch niet zo zijn dat bedrijven maar kunnen incasseren wat zij willen en dat je daarna achter jouw geld aan moet? Er is toch een contract getekend van 2 kanten met een daarbij behorende hoogte van de financiële verplichting. In wat voor bizarre wereld zijn wij terechtgekomen!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Welcome to the real world.
Tering naar de nering, begin klein en bouw dat uit. Niet gelijk het meest uitgebreide kan altijd daarna nog.
Niet gelijk iets storneren als je het er niet mee eens bent. Er wordt in principe altijd vooruit betaald.
Aanbiedingen ? In your dreams

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van storneren, maar in dit geval, drie maanden nog eens incasseren, wat één maand moet zijn en ook nog voor 100%, terwijl er een korting afgesproken is. Gewoon te gek voor woorden, dan zou ik ook storneren.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ziggodupe schreef:
05 jul 2023 20:36
Okay, misschien had ik niet moeten storneren, maar het kan toch niet zo zijn dat bedrijven maar kunnen incasseren wat zij willen en dat je daarna achter jouw geld aan moet?
Je staat in je recht. Het gaat alleen gedoe opleveren. Daarnaast moet je nog wel betalen wat wel is overeengekomen.

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Jerpauw »

de oplossing die ik heb gekregen is de volledige misgelopen korting uitgekeerd op mn rekening en de maandelijkse kosten doorbetalen.

probleem opgelost.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jerpauw schreef:
06 jul 2023 12:51
de oplossing die ik heb gekregen is de volledige misgelopen korting uitgekeerd op mn rekening en de maandelijkse kosten doorbetalen.

probleem opgelost.
Waar komt dit vandaan?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Noem mij maar een cynicus maar deze oplossing geloof ik niet, gezien de halsstarrige houding van oa Ziggo als het om betalen en verrekenen van abonnementsgelden gaat.

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Jerpauw »

ZeerPrivé schreef:
06 jul 2023 12:55
Jerpauw schreef:
06 jul 2023 12:51
de oplossing die ik heb gekregen is de volledige misgelopen korting uitgekeerd op mn rekening en de maandelijkse kosten doorbetalen.

probleem opgelost.
Waar komt dit vandaan?
Dit is wat Ziggo mij aanbood omdat het niet mogelijk was om de resterende korting er weer op te zetten (voorbeeld als er 8 maanden korting overblijft, dat biedt Ziggo niet aan) dit was 1 maand geleden mijn oplossing. en wat mij betreft prima

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op 4 juli hebt.u uitgebreid uw beklag gedaan, maar blijkbaar was het probleem al een maand geleden tot tevredenheid opgelost.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
09 jul 2023 14:57
Maar op 4 juli hebt.u uitgebreid uw beklag gedaan, maar blijkbaar was het probleem al een maand geleden tot tevredenheid opgelost.
Jerpauw is niet de TS

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
09 jul 2023 16:58
Lady1234 schreef:
09 jul 2023 14:57
Maar op 4 juli hebt.u uitgebreid uw beklag gedaan, maar blijkbaar was het probleem al een maand geleden tot tevredenheid opgelost.
Jerpauw is niet de TS
Op die manier. Sorry, even over het hoofd gezien.

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Lady1234 schreef:
09 jul 2023 14:57
Maar op 4 juli hebt.u uitgebreid uw beklag gedaan, maar blijkbaar was het probleem al een maand geleden tot tevredenheid opgelost.
ik ben de ts niet he....

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door grun »

Hmm, ja, bij Ziggo is iedere klant er een en niet te vergelijken met een ander. Dat maakt dat de een wel iets voor elkaar krijgt en een ander niet.

Ik ben dit jaar klant van Ziggo (omdat ze me een goede aanbieding deden), maar volgend jaar klant bij KPN (zelfde reden). Ieder jaar overstappen is het beste wat je kunt doen in een verzadigde markt (iedereen heeft internet en tv). Ik heb hier coax, glasvezel en vdsl liggen, de kabels laat ik gewoon liggen, een ander kastje aansluiten is maar 5 minuutjes werk en je kunt er weer een jaar tegenaan tegen minimale kosten.

Als je belt met Ziggo (of een ander provider) vragen ze om je postcode en geboortedatum, toch? Dan zien ze meteen op hun schermpje welke alternatieven er op jouw adres zijn. Vervolgens begint het communicatie spel, degene die zich goed heeft voorbereid wint meestal, dus zorg daarvoor.
- welke alternatieven zijn er op jouw adres (glasvezel, vdsl, coax (lees: ziggo));
- mobiele telefonie, wat is je mobiele provider (combi korting met extra voordelen);
- zorg dat je de tarieven en pakketten uit je hoofd kent, dan kun je ze daarmee om de oren slaan.

Enzovoort, enzovoort. Heb je geen alternatief op jouw adres dan ben je de sjaak. Heb je dat wel dan heb je ruimte om te onderhandelen. Ben je bijna einde contract, bel dan de afdeling opzeggen (retentie = klantbehoud) en zeg dat je een aantrekkelijke aanbieding hebt van KPN omdat er op jouw adres ook glasvezel beschikbaar is). Niet liegen, niet zeggen dat je glas hebt als dat niet zo is, zij kijken mee). Die mensen van de retentieafdeling zijn ervaren medewerkers van de klantenservice die een zekere vrijheid hebben om jou een mooie aanbieding te mogen doen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Het resultaat moet zijn dat beide partijen tevreden zijn, jij een mooi pakket tegen minimale kosten, zij de garantie dat je nog een jaar klant blijft want je gaat wel een nieuw jaarcontract aan). Geef aan dat je twijfelt, misschien dat je nog een gratis extra zenderpakketje krijgt. Of niet natuurlijlk, je kunt het altijd de volgende dag nog eens proberen bij een andere medewerker.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo incasseert meer geld dan volgens contract

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik wou dat ik dit topic nooit gelezen had, ik dacht het gaat en keer goed bij ziggo, maar dat was blijkbaar toch niet zo.

Mijn eerste rekening, waar ik zelf over moet vragen wanneer ik die krijg, bestaat uit 3 maanden, waarvan de eerste maand zonder korting, vreemd allemaal.

Moet eerst betalen en dan verrekenen ze het de volgende keer wel.
Ik blijf het vreemd vinden, maar ja, deze keer kan het.

Plaats reactie