Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat 40 uur.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

reggie2 schreef:
21 mar 2022 16:01
Martin008 schreef:
21 mar 2022 15:47
Bij een huur van 800 euri moet je toch wel haast meer dan 1 slaapkamer hebben.
Is het een idee om er een te verhuren?
Verhuren mag niet zomaar , dan word je ook weer gekort. Bij een huur van 800 euro is het goed mogelijk dat er maar 1 slaapkamer is.
Misschien geven ze eerder toestemming voor https://kamersmetaandacht.nl/werkwijze/ Dit zijn huurcontracten met een einddatum, zodat iemand er weer uit gaat. Als je een tuin hebt kunnen ze zelfs een unit plaatsen.

Nog een tip die ik niet voorbij heb zien komen: folie achter de radiatoren; tochtstrips etc. om warmteverlies tegen te gaan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

honza schreef:
18 mar 2022 17:12
Als je boven minimum € 10.000 bruto meer verdient dan betaal je over dat bedrag effectief 95% belasting.
Het tarief van de inkomstenbelasting is weliswaar minder dan 40% maar de politiek heeft op aandringen van links (m.n. de PvdA, GL en D66; weet u nog? : "nivelleren is een feestje"....) via een achterdeur de belasting flink verhoogd voor iedereen die werkt.
Dat gebeurt door o.a. inkomensafhankelijke algemene heffingskorting, inkomensafhankelijke arbeidsskorting, inkomensafhankelijke combinatiekorting, inkomensafhankelijk kindgebonden budget, inkomensafhankelijke huurtoeslag, inkomensafhankelijke zorgtoeslag, inkomensafhankelijke vrijstelling gemeentelijke belastingen, inkomensafhankelijke vrijstelling waterschaps- en zuiveringsheffingen, inkomensafhankelijke gemeentelijke douceurtjes....allemaal netto-voordelen voor minima, berekend o.b.v. bruto-inkomen maar netto uitgekeerd.
Waarbij bij het vaststellen van het ene voordeel geen rekening wordt gehouden met alle andere voordelen.
Waarbij nu b.v. minima €600 extra krijgen voor dure energie en u dus niet: u werkt dus dit jaar voor Jan met de korte achternaam...
Is daar wat aan te doen? Nee...
Enige tip is om nooit meer links te stemmen en emails/brieven naar parlementariërs te sturen, net als ingezonden brieven/emails naar kranten.
En hoe cynisch het ook klinkt: mocht u om wat voor reden dan ook uw baan verliezen: u gaat er via de Bijstand eigenlijk alleen maar op vooruit....
Jij wint de prijs voor de meest achterlijke en niet relevante bijdrage ooit op dit forum.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
22 mar 2022 17:51
honza schreef:
18 mar 2022 17:12
Als je boven minimum € 10.000 bruto meer verdient dan betaal je over dat bedrag effectief 95% belasting.
....
Jij wint de prijs voor de meest achterlijke en niet relevante bijdrage ooit op dit forum.
Over relevantie valt te twisten, achterlijk is de bijdrage zeker niet. De gequote zin heeft weldegelijk een kern van waarheid

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En welk kerntje van waarheid hebt u dan in die zin ontdekt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zie alleen een ouderwets betoogje, ver buiten de werkelijkheid van de wereld van toeslagen, die Lady1234 hier het beste kent. En eerlijk ... van mijn bruto salaris hou ik netto echt veel meer over dan 5%.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het gewoon afgunst, zonder de juiste cijfers te kennen.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij probeert Honza de "armoedeval" te beschrijven: op of vlak boven het minimum zijn er allerlei compensaties, ga je iets meer verdienen, dan vallen die weg of worden kleiner. Op zich is dat wel begrijpelijk, maar het resultaat is dat je er netto niet op vooruit gaat. Je moet dus flink meer dan het minimum verdienen, om ook daadwerkelijk meer te besteden te hebben. Of dat kantelpunt bij 10.000 euro meer per jaar ligt weet ik niet; het lijkt me aan de hoge kant.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Honza beweert dus allerlei zaken die helemaal niet waar zijn. Zorgtoeslag en huurtoeslag worden, uiteraard, minder als er meer inkomen is, maar ze zijn niet MEER minder dan het meerdere inkomen.

Vanaf een bepaald inkomen krijg je al helemaal geen vrijstellingen van bepaalde lasten.

Zouden de veronderstellingen van Honza juist zijn, waarom zou er dan nog iemand streven naar meer inkomen?

En waarom zijn dan die winkelmedewerkers met net iets meer dan het minimum loon niet uitermate tevreden. Die moeten dan toch in de ogen van Honza de spekkopers zijn?

Zoals ik dus zeg, onbekendheid met de cijfers en daarop gebouwde afgunst.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Amper kunnen rondkomen ondanks het hebben van een baan??

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zeker onbekendheid met de cijfers.
Hoe zou TS een huur van nu 800 euro, die waarschijnlijk dit jaar verhoogd wordt, zonder huurtoeslag moeten betalen van een bijstandsinkomen van 1037 euro per maand?

Gesloten