LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris te lang door betaald

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
eriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 11:48

Salaris te lang door betaald

Ongelezen bericht door eriks »

Ik zit met het volgenden:

Ik heb een half jaar bij een bedrijf stage gelopen en met succes afgerond. Na deze stage periode heb ik hier ook vakantie werk gedaan. Hiervoor werd ik ingeschreven bij een uitzendburo. Nu alles er opzit en ik weer terug na school ga. Heb ik melding gekregen dat mijn stage vergoeding tijdens de vakantie is doorbetaald. En dat ze dit terug willen hebben. Wat moet ik hiermee doen? Want over het bedrag dat ze terug vragen is niet te min. Daarnaast was ik me hier ook eigenlijk niet bewust van dat ik dus schijnbaar te veel kreeg.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Salaris te lang door betaald

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik nag aannemen dat er een bedrag is afgesproken voor de stage. oer week, maand of wat ook. Bij einde van de syage vervalt dan die vergoeding. Je bent gebleven en je ingeschreven buh een UB. Je was dus in dienst van dat UB en die heeft je dan moeten uitbetalen. Financieël had je niets meer met je stagebedrijf te makeb. Tenzij ze idd hebben uirbetaald, maar dan moet je loonstrookjes hebben van ná de stage. Neem contact op met je UB en vraag hoe zij alles geregeld hebben.

alert

Re: Salaris te lang door betaald

Ongelezen bericht door alert »

eriks Ben er niet bewust van ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Als je te weinig krijgt hang je direct aan de bel. En als je te veel krijgt weet je het niet ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Salaris te lang door betaald

Ongelezen bericht door Frankkk »

Waarom zou jij moeite moeten doen om hun fouten terug te draaien?

Laat ze maar gewoon schriftelijk aannemelijk maken dat jij iets terug moet betalen. Als je het er vervolgens niet mee eens bent, laat ze dit dan telefonisch weten en wacht dan maar gewoon af tot ze gaan dreigen met aanmaningen en roep vervolgens eens hulp in bij het Juridisch Loket (www.hetjl.nl).

Formeel ben je zelfs niet eens verplicht om het terug te betalen. Voor de lange termijn kan het verstandig zijn om terug te betalen om zo nog een referentie aan het bedrijf over te kunnen houden.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Salaris te lang door betaald

Ongelezen bericht door Walter van V »

Formeel ben je zelfs niet eens verplicht om het terug te betalen
oh?? op grond van welke wet dan??

lijkt mij onzin, het bedrijf heeft gewoon een vordering. Adviseren niets te doen brengt vraagsyeller alleen maar dieperin de problemen, er zullen extra kosten bijkomen, wettelijke rente etc.. Beter om te proberen tot een afspraak te komen. Overigens, als het heel veel geld is geloof ik inderdaad niet dat het niet is opgevallen..!!

overigens: naar het juridisch loket kan je beter gaan voordat de zaak hoog opgelopen is, niet te lang wachten daarmee, zijn die medewerkers ook niet blij mee..

Gesloten