LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijke of vaste uitbreiding van contracturen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Sticker
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2018 14:34

Tijdelijke of vaste uitbreiding van contracturen?

Ongelezen bericht door Sticker »

Beste lezers,

Ik werk in een supermarkt en heb vorig jaar een tijdelijke contractuitbreiding gekregen van 24 uur per week naar 32 uur per week.
Deze liep na 4 maanden af en is in wederzijdse toestemming verlengd met weer 4 maanden. Nadat deze verlenging afliep, is deze verlengd weer met wederzijdse toestemming met 4 maanden. Dit is allemaal op papier vastgelegd.

Dus simpel gezegd, ik heb 3x aaneengeloten een tijdelijke uren contractverhoging gekregen. Deze loopt binnenkort af en de kans is aanwezig dat deze tijdelijke uren verhoging, weer wordt verlengd met een een x aantal maanden.

Mijn vraag is: kan je onbeperkt aaneengesloten tijdelijke urencontracten blijven verlengen? Of zit hier een limiet aan?
Ik ben bekend met de regel, dat als je 3 maanden na afloop van je tijdelijke contractverhoging, nog steeds de tijdelijke verhoogde uren in het systeem staan en je deze ook werkt, je recht hebt op een verhoogd uren contract.

Ik heb gegoogled en de CAO doorgelezen, echter kan ik het antwoord op mijn vraag niet vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bedankt voor het lezen!

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Tijdelijke of vaste uitbreiding van contracturen?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Er zit een maximum aan een periode van tijdelijke contracten. Voor meer informatie kun je terecht bij de vakbond. Je kunt ook even kijken op de site van het juridisch loket of bij de Rijksoverheid, daar staat ook informatie tijdelijke en wel/geen vast contract.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tijdelijke of vaste uitbreiding van contracturen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je aantal uren weer verlaagd wordt, dan heb je waarschijnlijk recht op WW voor die verlaging. Dat is nl niet alleen voor als je je baan verliest, maar ook voor als je werkuren meer dan 5 uur minder worden

Gesloten