LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
PPas
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2020 15:19

Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Ongelezen bericht door PPas »

Mijn zoon heeft in de zomer van 2018 een maand vakantiewerk gedaan als Sun & Funner bij Cirkel Eénoudervakanties. Tot op heden is slechts een deel van zijn salaris uitgekeerd. Cirkel geeft niet echt thuis, ondanks meerdere ondernomen pogingen. Zij geven nu aan dat een Cirkel is/wordt verkocht en dat de nieuwe eigenaar de rest van het salaris gaat betalen. We zijn nu 5 maanden verder en het blijft doodstil.

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een tegoed aan salaris moet volgens mij binnen zes maanden geclaimd worden. Maar u schrijft zomer 2018?

Neem snel contact op met het Juridisch Loket in uw woonplaats om te zien wat u kunt doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Ongelezen bericht door moederslink »

TS schrijft ....we zijn nu 5 maanden verder, dus ik neem áán dat het gaat over zomer 2019 en dat 2018 een typefoutje is.
Hopelijk komt het nu nog binnen de komende maand rond.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als u een rechtsbijstandverzekering voor het gezin heeft, dan is het hoog tijd om deze in te schakelen.

Het salaris moet wettelijk gezien uitbetaald worden voor of op de laatste dag van de maand volgend op de maand waarin het salaris verdiend is, bij een contract met variabele uren. Eventuele vaste uren dienen uitbetaald te worden uiterlijk op de laatste dag van de maand waarin de uren gewerkt worden.

Inmiddels is heeft uw zoon recht op de wettelijke verhoging over het deel van het salaris wat nog niet is uitbetaald. Deze verhoging bedraagt inmiddels waarschijnlijk het maximum van 50%.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Cirkel Eénoudervakanties betaalt vakantiekrachten niet uit

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik vermoed dat de nieuwe eigenaar niets hiermee gaat doen. U kunt fluiten naar het achterstallig salaris vermoed ik

Gesloten