LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door honest »

Afgelopen vrijdag is er terwijl ik bij een klant een wasmachine naar boven aan het sjouwen was ingebroken in mijn vrachtauto, hierbij zijn o.a de tom tom van de zaak gestolen, mijn persoonlijke gsm, bankpas. id en rijbewijs.
In de vrachtauto zit geen kluisje ingebouwd, is mijn baas nu verantwoordelijk voor mijn verlies, maw moet hij mij schadeloos stellen??

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door C200K »

Neen gelukkig niet!!

U bent zelf verantwoordelijk voor wat U in de wagen achterlaat aan persoonlijke bezittingen. Uw werkgever heeft U er niet om gevraagd dit in de wagen te laten.

JAmmer, maar helaas.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste TS

Je kan het natuurlijk een tegemoetkoming vragen. Het is wel wrang om zoveel schade te hebben bij de uitoefening van je beroep

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door honest »

@c200k

Volgens de wet moet ik mijn rijbewijs altijd bij me hebben.
Mijn baas had geen kluisjes in de auto, nu inmiddels wel.
Mijn werk houdt in dat ik zware spullen bij particulieren naar boven etc moet sjouwen.
Heb helaas al vaker meegemaakt dat bankpas en id kaart braken bij het sjouwen omdat ik ze in mijn broek had zitten.
Telefoon gaat ook kapot als je aan het sjouwen bent en er komt een wasmachine tegenaan.
En inderdaad mijn werkgever heeft niet gevraagd om het in de auto te laten liggen, maar hij verdient wel genoeg aan mij om mij tegemoet te komen.

(Ben jij overigens een werkgever?)

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door antonh »

Je kunt de wagen ook afsluiten.
De meeste bestel wagens en vrachtwagens staan altijd gewoon open als men aan het laden en lossen is.
Met draaiende motor en sleutels dus in het contact.
Dit zou overigens ook moeten kunnen.
De verzekering betaald ook niet.
Die zeggen "eigen schuld dikke bult".
En ik ben geen werkgever.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: diefstal van persoonlijke spullen uit vrachtauto

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Hoe oneerlijk het ook in de oren moge klinken: nee, je baas is niet aansprakelijk voor deze schade. Het is aan jezelf om jouw persoonlijke eigendommen zo goed mogelijk te beveiligen als je die meeneemt naar je werk.

Gesloten