LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
cobies
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2007 13:43

Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door cobies »

Weet iemand bij wie ik het volgende na zou kunnen vragen?
Mijn dochter werkt als medewerkster op een handelsstal. Zij krijgt het minimum jeugdloon en afgesproken is dat de werkgever een x bedrag van het salaris inhoud voor kost en inwoning + stalling voor 1 paard. Dat is bijelkaar 450 euro... Vakantiegeld wordt altijd berekend over het bruto jaarsalaris, dus ik dacht dat het bruto jaarsalaris van een 21-jarige is 943,10 p.m en voor het gemak is dat dan op jaarbasis 11.317 euro, dat over dat bedrag 8% vakantiegeld wordt berekend.
Maar volgens het de werkgeefster is dat niet zo. Het vakantie geld wordt berekend over 943,10 - 450 (kost en inwoning opgevoerd als loon in natura) = 493,10 bruto per maand, dat is op jaarbasis 5.917 euro en daar wordt dan 8% vakantiegeld over betaald.. Ze krijgt dan dus 473 euro bruto aan vakantiegeld... Ze werkt fulltime >40 uur per week...overwerk wordt nooit uitbetaald. Mijn vraag is in dit geval klopt het dat dat loon in natura niet meeteld voor de berekening van het vakantiegeld? :?
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen....

groet Cobie

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Leg die vraag eens voor aan.........

FNV Vakcentrale
Naritaweg 10
1043 BX Amsterdam
T 020 - 5816300
F 020 - 684 45 41

Grootvader

cobies
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2007 13:43

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door cobies »

Dank je wel grootvader....stom dt ik daar nu net weer niet aan gedacht heb...... :?

birs
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 apr 2008 13:36

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door birs »

Beste Cobie,

Je dochter heeft recht op 8% vakantiebijslag over het brutoloon. Dus zonder inhouding van 450euro pmnd.



(zie ook www.jobcircle.nl)

cobies
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2007 13:43

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door cobies »

Ja, volgens mij is loon in natura, iets wat je bovenop je minimum jeugdloon zou moeten krijgen als je bijv. een vergoeding voor een auto of zo krijgt, maar niet ipv... maar goed, ik zal eens op jobcircle ook kijken. Ik kan dat wel tegen haar baas en de boekhouder van haar baas zeggen, maar om sterker over te komen heb ik eigenlijk iets nodig wat wettelijk is.....
blijft een heel gedoe in ieder geval.
Bedankt Birs voor je reactie....... ik laat het er niet bij zitten.... :)

groet cobie

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door Kabee- »

In aanvulling op hetgeen hierover al gezegd is:

je kunt eventueel gebruik maken van programma's op http://www.jobcircle.nl (onder tools) voor wat betreft vragen over vakantiegeld e.d. of deze vraag voorleggen aan één van de online juridische adviseurs op jobcircle (gratis!)

cobies
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2007 13:43

Re: Loon in natura, hoe zit dat met vakantiegeld?

Ongelezen bericht door cobies »

Ok, dat wist ik niet, ik heb al wel even gekeken op die site maar verder nog niets ondernomen. Zal dat vanavond eens verder bekijken. Bedankt voor de tip :)

groet
Cobie

Gesloten