LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonsverhoging

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Riaction
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2009 21:09

Loonsverhoging

Ongelezen bericht door Riaction »

Hallo,
Ik ben op 5-01-2015 1 jaar indienst bij het bedrijf waar ik nu werk. Ik heb nu mijn 2de halfjaar contract.
Ik werk afwisselend 6 mnd (hoogseizoen) 24 uur en in het laagseizoen 6 mnd 16 uur per week.
Het is een klein toeristisch bedrijf met 11 man (incl mijzelf) en in particuliere handen.
Ik sta op de loonlijst als adm. medewerkster maar ik doe veel meer. Eigenlijk ben ik meer een front office manager. Ook houdt ik het restaurant draaiende, maak ik de roosters voor de verschillende diensten notuleer ik bij vergaderingen. Als mijn baas er dus niet is zorg ik ervoor dat alles draaiende wordt gehouden.

Ik verdien nu 8.83 euro bruto per uur. Volgens het juridisch loket is dit zo`n 17 cent boven het minimum.
Dus ik sta niet helemaal onderaan de lijst.
Mijn baas heeft tijdens de sollicitatie gesprek aangegeven dat het normaal is dat iedereen begint met het minimum.
Afgelopen week heb ik hem laten doorschemeren dat ik per 5 januari 2016 verwacht dat ik toch eens een loonsverhoging ga krijgen.
Ik krijg verder geen rijkosten vergoeding of andere speciale vergoedingen. Bouw ook geen pensioen op.

Hij zegt blij met mij te zijn en dat hij zeer tevreden is. Ik kan ook behoorlijk goed met hem overweg en vind mijn werk ook spannend en onwijs leuk.

Ik ben 35 jaar en heb MBO niveau.
Graag wil ik weten hoeveel loonsverhoging ik zou kunnen vragen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Vragen kan je zoveel als je wilt. Wat mij betreft 100 euro per uur. De vraag is of je het krijgt. :lol:

Maar effe serieus: Google eens rond wat anderen verdienen in een vergelijkbare functie. Welk niveau jij hebt maakt geen klap uit, vraag is wat voor niveau het werk heeft wat je doet. Ik heb ook MBO-4 niveau. Maar als ik aan de lopende band ga staan, krijg ik ook maar een minimum loon. ;)

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Riaction, op deze site http://financieel.infonu.nl/geld/59486- ... s-mbo.html staat een overzicht waar je wat aan zou kunnen hebben.
Voor iemand van 35 jaar met het genoemde takenpakket vind ik het salaris bizar laag.
Afgezien van de vraag hoe ver je moet gaan qua loonsverhoging is het misschien verstandig om eerst eens te beginnen met het aanpassen van je functie. Je doet duidelijk wat anders dan er op papier staan.
Vanuit een nieuwe functieomschrijving is het dan veel makkelijker om een passend salaris te vinden.
Ben je lid van een vakbond? Laat je daar adviseren.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

riaction schreef:Bouw ook geen pensioen op.
Volgens mij geldt hier een wettelijk verplichte deelname aan een bedrijfspensioenfonds of verzekering.
Dit kun je het beste als eerste uitzoeken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door kweenie »

Leo The Emperor schreef:
riaction schreef:Bouw ook geen pensioen op.
Volgens mij geldt hier een wettelijk verplichte deelname aan een bedrijfspensioenfonds of verzekering.
Dit kun je het beste als eerste uitzoeken.
Klopt, je werkgever moet verplicht aangesloten zijn bij het pensioenfonds horeca en catering. Ondank dat je weinig verdient, verdien je nog wel zo veel dat je over een deel van je inkomen pensioen zou moeten opbouwen. Dat kan de werkgever nog op een forse boete komen te staan, als hij dat niet snel herstelt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Werk je via een UZB? Als ik lees wat je taken zijn zal je echt minimaal 13,00 per uur moeten kunnen verdienen. En dan is het UZB ook verantwoordelijk voor je pensioen. ( Even ter info)

Je moet echt met je baas om tafel voor een normaal passend loon en je pensioen. Lees je dus even in. Er is op internet van alles te vinden over beloningen en pensioenopbouw.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Loonsverhoging

Ongelezen bericht door renewouters »

snuffel1 schreef:U zit in ieder geval boven het wettelijk minimum loon, gezien uw leeftijd is uw werkgever verplicht pensioenpremie af te dragen.
Hangt af van de branche. Een pensioenfonds- of verzekering is niet in iedere branche verplicht.

Gesloten