LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ron961
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2018 16:01

Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door ron961 »

Hallo allemaal,

Even een brandende vraag m.b.t. het aanvragen van een werkgeversverklaring. De situatie is als volgt:

Per 1 augustus zal ik werkzaam zijn in de gemeente Rotterdam. Momenteel woon ik buiten de gemeente. Na een lange zoektocht heb ik eindelijk een huurwoning gevonden in de stad. Ontzettend blij natuurlijk. Om deze woning te huren heb ik een huisvestingsvergunning nodig. Zonder deze zou ik de woning niet kunnen huren Voor het aanvragen van deze vergunning heb ik een werkgeversverklaring nodig van mijn werkgever. Nu is het vervelende dat ik deze werkgeversverklaring niet kan krijgen voordat ik officieel in dienst ben getreden; dus na 1 augustus. En ik momenteel dus niet kan huren voordat ik een huisvestingsvergunning heb.


Iemand hier ervaring mee? Is er nog een mogelijkheid deze werkgeversverklaring alsnog te krijgen voordat ik in dienst ben getreden of is dit allemaal wettelijk vastgelegd?


Graag hoor ik het!
Bedankt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door mahadma »

Is een officiele bevestiging van aannmen+salaris/contract niet voldoende, vraag het eens.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door tttlocke »

mahadma schreef:Is een officiele bevestiging van aannmen+salaris/contract niet voldoende, vraag het eens.
Misschien weet en bedoelt TS al dat dat niet voldoende is, een verklaring van de werkgever dat het voornemen bestaat dat TS in dienst zal treden per 1 augustus.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door mahadma »

tttlocke schreef:
mahadma schreef:Is een officiele bevestiging van aannmen+salaris/contract niet voldoende, vraag het eens.
Misschien weet en bedoelt TS al dat dat niet voldoende is, een verklaring van de werkgever dat het voornemen bestaat dat TS in dienst zal treden per 1 augustus.
Aanname: als de vraagsteller nu een normale betaalde baan heeft en per 1 aug verwisseld, hoe moet hij dan bewijzen dat hij een baan heeft? En met een betaalde baan in 010 kan hij/zij ook weer op de keien terecht komen ..........

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door dmv »

https://www.rotterdam.nl/loket/huisvestingsvergunning/

Ik werk pas net bij mijn werkgever en kan nog geen loonspecificaties laten zien. Wat nu?
Bij de aanvraag van uw huisvestingsvergunning moet u een werkgeversverklaring laten zien. Hieruit moet blijken hoe hoog uw inkomen is en hoe lang uw proeftijd duurt.

Na afloop van de proeftijd neemt de gemeente als controle contact op met uw werkgever. Voldoet hierna aan alle voorwaarden, dan krijgt u de huisvestingsvergunning.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door tttlocke »

mahadma schreef:...Aanname: als de vraagsteller nu een normale betaalde baan heeft en per 1 aug verwisseld, hoe moet hij dan bewijzen dat hij een baan heeft? En met een betaalde baan in 010 kan hij/zij ook weer op de keien terecht komen ..........
Als TS nu een betaalde baan heeft, of althans de laatste 3 maanden had, dan is het niet nodig om een werkgeversverklaring te overleggen om een huisvestigingsvergunning te verkrijgen. Voldoende is dan loonspecificaties en bijbehorende bankafschriften van de laatste 3 maanden te overleggen. Dat staat op het aanvraagformulier.
Uit het feit dat TS deze vraag stelt, maak ik op dat hij de laatste maanden geen baan had. Daarom moet hij de werkgeversverklaring overleggen.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts komt van buiten Rotterdam en is oas per 1-8-2018 economisch gebonden aan Rotterdam.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Maar de Ts komt van buiten Rotterdam en is oas per 1-8-2018 economisch gebonden aan Rotterdam.
Waarom is dat van belang?


tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Maar de Ts komt van buiten Rotterdam en is oas per 1-8-2018 economisch gebonden aan Rotterdam.
U maakte een specifieke opmerking over de gemeente Rotterdam.
Die is niet relevant.
De gemeente Rotterdam stelt dergelijke eisen niet.

mokassa
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2017 19:18

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door mokassa »


Erna467
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:28

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door Erna467 »

deze situatie is schrijnend.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet huren zonder werkgeversverklaring?

Ongelezen bericht door berndv »

Erna467 schreef:
15 jun 2019 06:34
deze situatie is schrijnend.
deze situatie is waarschijnlijk al opgelost of in ieder geval niet meer relevant voor ts. Óf ts is de proeftijd door, heeft nu een vergunning en kan er wonen, óf ts is de proeftijd niet doorgekomen en is nu nog werkloos of heeft een andere baan. Anyhow, waarom allemaal van die topics van een jaar geleden omhoog gooien met een nutteloze opmerking.

Gesloten