LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
<Conny>
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2018 22:04

Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door <Conny> »

Goede avond.
Ik ben sinds oktober 2017 in de ziektewet na een herseninfarct.
Werk voor een schoonmaakbedrijf en sta op verschillende panden..
Momenteel probeer ik mijn werk weer deels te hervatten.
Ben op 1 van mijn panden (zorgboerderij) nu deels aan het werk.
Mijn ander pand waar ik nog niet begonnen ben met werken is een school.
Nu hebben ze pas schoolvakantie gehad en zijn er bij verlofuren afgeschreven.
Er worden dus verlofuren afgeschreven op een pand waar ik mijn werk nog niet hervat heb.
Kan en mag dit??
Groetjes Conny
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2018 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Lady1234
Berichten: 27190
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat mag niet. Neem contact op met het Juridisch Loket in uw woonplaats, of de bond als u daarbij aangesloten bent.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Nee, dat mag niet. Neem contact op met het Juridisch Loket in uw woonplaats, of de bond als u daarbij aangesloten bent.
Maar eerst: neem contact op met uw werkgever.

stofzuigertje

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms zijn er contracten waarbij de opbouw uren tijdens ziekte na bepaalde tijd stopte en bij scholen die straks weer 6 weken dicht zijn is dat automatisch afboeken omdat er geen werk is en je 6 weken vrij hebt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door sjohie »

Het zou zo kunnen staan in de CAO/Arbeidsvoorwaarden, maar dan geldt dat doorgaans alleen voor bovenwettelijke verlofdagen. Maar er zijn veel variaties, zo komt het ook voor dat je na een X periode ziekte stopt met opbouwen van bovenwettelijke verlofdagen, zo staat het bijvoorbeeld in mijn arbeidsvoorwaarden. Maar goed, het beste idee is naar mijn mening al genoemd, neem hierover contact op met de P&O afdeling van uw werkgever.

Desnoods per mail, welke je vooraf laat lezen door een 3e persoon die je vertrouwd, die kan evt emotionele dingen er van te voren wat uit filteren. Mijn ervaring is dat in dit soort trajecten emoties en gevoelens onbedoeld hoog op kunnen lopen, en dat komt het proces meestal niet ten goede.

Willem12

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door Willem12 »

stofzuigertje schreef:Soms zijn er contracten waarbij de opbouw uren tijdens ziekte na bepaalde tijd stopte en bij scholen die straks weer 6 weken dicht zijn is dat automatisch afboeken omdat er geen werk is en je 6 weken vrij hebt.
Wat een onzin bij weer aan het uitkramen. Als je met het onderwerp niet op de hoogte bent reageer er dan niet op.
De opbouw van vakantiedagen is wettelijk geregeld. Het opnemen van vakantiedagen wordt door een werknemer aangevraagd. Een werkgever heeft niet het recht om zonder jouw toestemming vakantiedagen af te boeken omdat hij geen werk voor je heeft.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vakantie-uren afgeschreven tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door Sira »

Neem even contact met je werkgever op. Zou zo maar een vergissing kunnen zijn.

Gesloten