LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn uurloon?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Anouar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:43

Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Anouar »

hallo,

ik heb een bijbaan bij de blokker deze zomer. ik ben 16 jaar, maar ik weet niet wast mijn loon is?
ik heb een 0-36 uur contract. ik werk dus elke week weer anders.
weet iemand toevallig hoeveel ik dan moet verdienen? :oops: :oops:

alvast bedankt

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vraag het even aan je baas?

Minimum winkelbediende denk ik..
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/minimumlooncheck


Is dagloon dus dat bedrag delen door de uren die je maakt

Bv jou dagloon zou je 3.17 verdien bruto....per uur!!!

25.41:8 is 3.17


Maar hang me er niet aan op...ik pluk het vn internet

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jij moet nog veel leren, Anouar... Ik had mijn eerste bijbaantje al toen ik 12 was en ik wist precíes hoeveel ik per uur verdiende. Je gaat toch niet zomaar werken zonder hier overeenstemming over te hebben?
Ik hoop dat je er van leert en bij je volgende zomerbaantje dit handiger aanpakt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door henk51 »

Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013

uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd

Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.

gr Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je loon staat in je contract. Volgens mij is dat bij blokker ietsjepietsje hoger dan het minimum jeugdloon.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013

uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd

Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.

gr Henk
Wel even oppassen want loon van zoonlief wordt bij belastbaar inkomen opgeteld van pa en ma

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door plumber »

olaf79 schreef:
henk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013

uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd

Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.

gr Henk
Wel even oppassen want loon van zoonlief wordt bij belastbaar inkomen opgeteld van pa en ma
Nee hoor. Alleen bij aanvraag huursubsidie etc.Niet bij belastingaangifte.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Jij moet nog veel leren, Anouar... Ik had mijn eerste bijbaantje al toen ik 12 was en ik wist precíes hoeveel ik per uur verdiende. Je gaat toch niet zomaar werken zonder hier overeenstemming over te hebben?
Ik hoop dat je er van leert en bij je volgende zomerbaantje dit handiger aanpakt.

Ach soms gaat het heel snel met baantjes bij een winkel,oooooooit zelf zo begonnen..
Hier je contract klaar wist het ook niet..en om nou gelijk te vragen wat verdien ik...
Tegenwoordig komt de jeugd dan ook.....verkeerd over ...dus denk dat anauor gewoon rutig was van hey heb een baan.

Niet iedereen is op zo,n leeftijd het zelfde..

Anouar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:43

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Anouar »

Hallo allemaal.

Ja het klopt dat ik het moest vragen aan me baas. Maar ik vond het tijdens het onderteken van me contract een beetje associaal om dat te vragen en ik hoorde dat je een vast bedrag kreeg, dus er vsiel toch niets te onderhandelen.

Maar in ne contract staat geen bedrag, er staat dat het volgens het cebra-cao gaat. En ik heb daar ook al in gekeken maar kom niet verder...

Anouar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:43

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Anouar »

henk51 schreef:Als je op de rozemarijntje's link klikt en iets verder zoekt vind je het uurloon per uur bij een 36 urige werkweek per juli 2013

uurloon 3.27 plus 0.26 vakantiegeld is Euro 3.53 dat is het wettelijk minimum meer mag altijd

Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Er bestaan verschillende zoekprogramma's gebruik de zoekterm minimum loon en voila
Nog een tip als je weinig inkomsten hebt in 1 jaar en er wordt belasting ingehouden van je salaris is het raadzaam belasting aangifte te doen krijg je de ingehouden belasting weer terug.

gr Henk

geldt dit ook voor mij? Want ik werk niet elke week 36uur. De ene week 30uur en de andere 20 zeg maar. In mr contact staat 0-36uur. Dus volgens mij klopt dit dan niet?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zal het nog sterker vertellen: gisteravond in het programma "De slimste mens" werd deze vraag gesteld wat een minimum loon was en geen van de drie gasten konden hun oren geloven, Philips Freriks zei: €2,50 p.u. (Heb ik dus echt niet zelf verzonnen).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door bprosman »

Je uurloon staat toch gewoon op je loonstrook ?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

henk51 schreef: Ik dacht dat jongeren handiger waren met de computer dan een 60 plusser(bedoel mijzelf).
Die mythe is allang doorgeprikt.... Jongeren lijken handiger omdat ze wat sneller klikken, maar als het om informatieverwerking gaat is er helemaal geen verschil. Je hebt jongeren die snel informatie kunnen verwerken en jongeren die daar niet handig mee zijn. Net zoals je ouderen hebt die het goed kunnen en ouderen die het niet kunnen (en het waarschijnlijk ook nooit goed gekunt hebben).

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door brieziet »

Anouar schreef: Maar in ne contract staat geen bedrag, er staat dat het volgens het cebra-cao gaat. En ik heb daar ook al in gekeken maar kom niet verder...
Ik neem aan dat je de gebra cao bedoeld.(gemende en speelgoedbranche) Verder neem ik aan dat je als 16-jarige in groep 1 valt? (dit zou wel in je contract kunnen staan)

Medewerkers in groep 1 in de gebra ontvangt het minimumloon. De normale arbeidstijd in deze branche is 38 uur per week. Het minimumloon voor een 16-jarige is dan €3,10 per uur.
zie :
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-uur.html


(voor de hoogte van het uurloon maakt het niet uit hoeveel uur jij zelf werkt, maar hoeveel uur per week een volledige werkweek in de branche is)

(NB: sommige bedrijven kiezen ervoor om geen reserveringen te maken voor vakantiegeld en snipperuren en betalen een zogeheten all-in loon. dan zal je uurloon hoger liggen, of dit bij Blokker het geval is zou je in je contract moeten kunnen vinden)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Anoauor snap waarom je het dus niet wilde vragen dat bedoelde ik dus..

Loonstrook zal je nog moeten krijgen denk ik...

Succes met je baan!!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Miepje1 schreef:Jij moet nog veel leren, Anouar... Ik had mijn eerste bijbaantje al toen ik 12 was en ik wist precíes hoeveel ik per uur verdiende. Je gaat toch niet zomaar werken zonder hier overeenstemming over te hebben?
Ik hoop dat je er van leert en bij je volgende zomerbaantje dit handiger aanpakt.
DUH! Hij/zij is 16!!! En "ik ...al toen ik 12 was...ik wist precíes...", kom op joh. Zeker in deze tijd stel ik me voor dat je als 16-jarige helemaal blij bent als je dan toch een van de schaarse vakantiebaantjes hebt kunnen krijgen, en dat je loon je echt heel weinig kan schelen. Inkomen is inkomen!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ben ik niet met je eens. Ik ging schoonmaakwerk doen en wilde daar toch echt een nette beloning voor krijgen. Maar dat niet alleen, je maakt toch een afspraak over je loon? Het staat toch op papier? Waarom dan zo moeilijk doen hier?
Toen ik 16 was had ik nog steeds een bijbaan, en toen ik 17 was kwam ik met diploma en al van school en ben ik full time gaan werken. En ja, ik heb altijd precies geweten hoeveel ik verdiende.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Ben ik niet met je eens. Ik ging schoonmaakwerk doen en wilde daar toch echt een nette beloning voor krijgen. Maar dat niet alleen, je maakt toch een afspraak over je loon? Het staat toch op papier? Waarom dan zo moeilijk doen hier?
Toen ik 16 was had ik nog steeds een bijbaan, en toen ik 17 was kwam ik met diploma en al van school en ben ik full time gaan werken. En ja, ik heb altijd precies geweten hoeveel ik verdiende.
Miepje
Tijden veranderen,niet iedereen is het zelfde? Niet alle dingen gaan het zelfde..
Snap niet wat je bedoeld wordt zo moeilijk gedaan hier?

Die jongen wil graag uurloon weten,heeft uitgelegd hoe en wat..we leven in 2013"
Als je soms als jongere nu te gebekt overkomt is het soms al..ohhhhh zo,n type..

Maar twaalf mocht dat toen officieel al dan?
Weet nog dat ik 15 was en naadje qua leeftijd....officele weg dan...en nee ik heb ook niet gelijk gevraagd wat verdien ik....
deed ik later wel..bij collega....toen was internet etc er nog niet..

Volwassenen nu zijn anders onderhandelen,maar we hebben het hier over een jonge jongen,ie gewoon een vraag stelt...en wie zijn wij om te zeggen weet je toch staat in contract of had je moeten vragen... :wink:

En ja ik werkte op 15 de fulltime,( gedwongen)dus ook dat doen anderen,snap niet wat dat met ts te maken heeft...

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Rozemarijn, deze ts durfde/wilde niet eens vragen wat hij zou gaan verdienen toen hij het contract ondertekende. Komt vervolgens hier vragen wat hij zou moeten krijgen. Begrijpt niet dat je per uur betaald krijgt of je nu 0 of 100 uur per week werkt.
Sorry hoor. Ik heb gewoon gezegd dat die jongen nog veel moet leren.
En nee, ik mocht natuurlijk nog niet officieel werken, maar een zwart schoonmaakbaantje liet ik niet lopen... Ik heb daar prima leren poetsen, de rest van mijn leven al plezier van gehad.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn uurloon?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Rozemarijn, deze ts durfde/wilde niet eens vragen wat hij zou gaan verdienen toen hij het contract ondertekende. Komt vervolgens hier vragen wat hij zou moeten krijgen. Begrijpt niet dat je per uur betaald krijgt of je nu 0 of 100 uur per week werkt.
Sorry hoor. Ik heb gewoon gezegd dat die jongen nog veel moet leren.
En nee, ik mocht natuurlijk nog niet officieel werken, maar een zwart schoonmaakbaantje liet ik niet lopen... Ik heb daar prima leren poetsen, de rest van mijn leven al plezier van gehad.

Nou hier leert die jongen dus van en hij onderbouwd het zelf ook nog,ik vond het zo asociaal overkomen om gelijk over salaris te beginnen,sommige hebben een drempel...
Vind het al top dat die jongen een baan heeft! Kunne veel jongeren wat van leren,die lekker op de zak van pa en ma teren...dus als die jongen gewoon vraagt( wat een normale cao is) wat zijn uurloon misschien zal zijn ,zie ik daar persoonlijk nou niks geks in...( ik dan weet niet wat anderen vinden)

Ja..poetsen ..kids opvoeden,etc deed ik al,vanaf mijn 9 de...daarom wat gebekter,maar ik ben van mening dat niet iedereen zo is en maar goed ook....
Word zo saai iedereen het zelfde....

Gesloten