Weer op minimumloon

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:
03 mar 2023 17:13
Het is toch moeilijk om te verteren want zoals in mijn geval heb ik in mijn functie de verantwoordelijkheid over een groep medewerkers die er wel 10,5% op vooruit gegaan zijn en ik vanwege een hogere loonschaal en de bijbehorende tredes het met 1,5% moet gaan doen.
De gasprijzen stijgen en dat wordt in de prijzen doorberekend. De lonen gaan omgoog, want stakingen, en dat wordt in de prijzen doorberekend. De lonen gaan omgoog, want stakingen, en dat wordt in de prijzen doorberekend. De lonen gaan omgoog, want stakingen, en dat wordt in de prijzen doorberekend. En zo gaat dat nog een decenia door.

Het moge duidelijk zijn dat een inflatiecorrectie voor iedereen de inflatie juist aanjaagt.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door PGros »

Waarom moet iemand jaloers zijn, die meer verdient dan een ander met minimum loon, omdat die persoon er procentueel wat meer bij krijgt. Je gaat zelf niet minder verdienen dus gun de ander ook wat.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door BL2 »

snuffel1 schreef:
03 mar 2023 17:13
Het is toch moeilijk om te verteren want zoals in mijn geval heb ik in mijn functie de verantwoordelijkheid over een groep medewerkers
Als je als leidinggevende dicht tegen het minimum loon aan zit, dan klopt er eerder iets niet in je loonschaal.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je weet wat er zou gebeuren als het salaris van iedereen met de inflatie mee stijgt.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
04 mar 2023 16:00
Je weet wat er zou gebeuren als het salaris van iedereen met de inflatie mee stijgt.
Maar waarom moet kennelijk iedereen die tussen pak-hem-beet het minimum en modaal zit er op zo'n manier mee te maken krijgen?

PCStitch
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:51

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door PCStitch »

Lillyrose schreef:
02 mar 2023 17:06
Door de wettelijke loonsverhoging cao horeca valt mijn loon en het loon van een paar van mijn collega's weer terug op het minimum.
Mag dit zomaar?

Wij zijn alle tussen de 4 en 6 jaar in dienst bij onze werkgever en waren een beetje verward om te horen dat wij dus op hetzelfde loon zaten als de nieuwelingen.

Wij hebben ook onze baas gevraagd hoe dit kan zijn antwoord was als volgt; We zijn er mee bezig, er komen weer functioneringsgesprekken met iedereen. Daar zullen dan ook salaris technische, lees verhoging of niet, al naar gelang het algeheel functioneren, aan vast zitten.

Hier wachten we inmiddels al 2 maand op.
Nogmaals, kan dit zomaar? Voor ons voelt het namelijk als een loonsverlaging.

Ik werk als huishoudelijke ondersteuning, in onze CAO VVT hebben wij 5 loontredes. De onderste trede viel per 1 januari 2023 ook onder het minimumloon waardoor mijn werkgever deze verplicht moest verhogen naar het minimumloon. Omdat we volgens de CAO op 1 maart 2023 een loonsverhoging krijgen heeft mijn baas de verhoging tijdelijk toegepast voor de periode 1 januari 2023 tot 1 maart 2023.

En dan vinden ze het gek dat mijn collega's op zoek gaan naar ander werk?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Weer op minimumloon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of dat ze als ZZP-er aan de slag gaan met een betere beloning.

Plaats reactie