LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Activa Finance/ProNea.nl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Houdini64
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 11:29

Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Houdini64 »

Ik werd vanmorgen gebeld door iemand van Activa Finance, afdeling debiteuren. Ik zou telefonisch een soort waardebon hebben gekocht voor een weekendje naar een hotel of dinerbon. Kosten € 90,-. Van de 14 dagen bedenktijd zou ik geen gebruik hebben gemaakt. Dit was in december 2017.
De kosten waren inmiddels opgelopen tot € 223,65. Er waren ook aanmaningen gestuurd naar het mail adres dat ik 'opgegeven zou hebben'. Aangezien ik NOOIT aan dergelijke telefonische verzoeken deelneem weet ik ook zeker dat ik hierin geen deelnemer kan zijn. Waarschijnlijk mijn gegevens ergens vandaan gehaald of gekocht via internet. Na zoek actie op internet blijkt deze telefonische actie deel te zijn van een fraude, en betreft agressieve manier van geld ophalen.
Ik betaal niks, en heb melding gemaakt bij fraudedesk, Radar, en zal ook andere consumenten sites benaderen hierover. Ook voor diegene die nog benaderd gaan worden trap hier niet in en maak direct melding hiervan!!

Denk even logisch en rustig na.....ruim een jaar geleden en nu benaderd worden om te betalen... een bonafide bedrijf zal veel eerder contact opnemen als een betaling langer dan 30-60 dagen uitstaat.
En zal je ook de gelegenheid geven om binnen 30 dagen alsnog te betalen voordat men overgaat op verstrekkende gevolgen.

wendy32
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 16:13

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door wendy32 »

vandaag werd ik ook gebeld door dit bedrijf precies met het zelfde verhaal en zelfde bedrag en dat ze dus geluid opname hebben dat ik me aankoop heb bevestigd gelukkig heb ik het telefoon nummer en bank nummer wat ze doorgaven gegoogeld en kwam er achter dat het dus fraude praktijken zijn en dat het de zelfde persoon is die al eerder in radar is gekomen voor fraude zaken

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het internet staat vol met die berichten.

viewtopic.php?f=32&t=186551&hilit=Activa+finance

Stax2310
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 12:32

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Stax2310 »

Vandaag werd ik gebeld door een meneer van Activa Finance met zo een zelfde verhaal.
Schijnbaar heb ik op 15 maart 2017 ergens telefonisch toestemming gegeven voor iets als een bon/vakantie.
Ik weet hier echt niets van. Ook van betalingsherinnering via de mail heb ik ook niet 1 bewijs hiervan want in mijn mail is niets van dit bedrijf te vinden. Ik weet dit 100% zeker. Ik bewaar namelijk bijna al mijn mail en controleer mij SPAM met grote regelmaat. Al zou dit het enige zijn waar ze dit in zouden kunnen sturen zonder dat je er dus iets van merk.
Ik heb nu de naam van de persoon genoteerd en het telefoonnummer. Hij stuurt mij zogezegd een mail met een extra kosten. Ik moest toen 90 euro betalen en nu inderdaad ook 223,65 euro. Toch raar dat iedereen dezelfde bedragen krijg en ineens gebeld worden.
Dit vind ik echt niet kunnen.
Wat kan ik hier nu tegen doen?
Deze meneer Ik hou me in om de naam niet te noteren. Ging mij ook nog zitten vertellen dat ik telemarketeers gelijk op moet hangen zonder iets te zeggen. Nu ik heb hem dit direct om de oren geslagen zogezegd. Ik heb ook gezegd dat ik hier een melding maakt en hier ook veel meldingen over hun staan. Als hij mij een mail stuur, stuur dan ook al die herinneringen mee en het opgenomen gesprek waarbij ik toestemming heb gegeven. Echter kon hij dat allemaal niet, want hij heeft dat niet. Ik hoop nu gewoon geen mail te ontvangen want ik zit op deze ellende echt niet te wachten.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier nu mee kan doen? Of wat ik hiertegen moet ondernemen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees de reactie boven u.

ghj
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 09:45

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door ghj »

ook vandaag hier hetzelfde verhaal. Ik heb een hotelbon gekocht in maart 2017. en ik zou alle aanmaningen gemist hebben.
helemaal niets voor mij.
en waarom gaat het per telefoon?
Als ik bij Activa Finance de gegevens opvraag krijg ik alleen een mail met betalingsinfo.

De meneer aan de telefoon geconfronteerd met mijn vermoedens wat een vrij agresssieve reactie geeft.

Heeft het nog zin om aangifte te doen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dien een klacht in bij Consuwijzer.

Baijka
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2018 15:41

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door Baijka »

Ook ik ben vandaag door Activa Finance gebeld en moest uiteindelijk € 80,00 betalen. Ik lees nu dat je een klacht in kunt dienen, maar kan Consuwijzer niet vinden.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door GJS »

Baijka schreef:Ook ik ben vandaag door Activa Finance gebeld en moest uiteindelijk € 80,00 betalen. Ik lees nu dat je een klacht in kunt dienen, maar kan Consuwijzer niet vinden.
Dan zou ik voortaan maar een andere zoekmachine gaan gebruiken, is de 1ste hit: https://www.consuwijzer.nl/

GerdaL
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2018 19:30

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door GerdaL »

Ik werd vandaag ook gebeld. Hij noemt zichzelf nu Activa Collectum. Precies hetzelfde verhaal over de hotelbon van € 90, zgn gekocht in december 2017. Bij mij waren de kosten inmiddels € 134,95.Ik vroeg om de mail en daarin staat wel Activa Finance.
Omdat ook ik geen enkele herinnering had aan de aankoop bij Pronea en geen enkele aanmaning heb ontvangen, vertrouwde ik het niet en ben gaan Google en kwam hier terecht. Ik heb de man teruggemaild en gezegd dat ik de originele factuur/mail wil zien, alle aanmaningen en de voicelog wil horen. Anders ga ik niet betalen. Ben benieuwd of ik iets terughoor. En o ja, ook een klacht bij Comsuwijzer ingediend.

PimZwart
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:09

Re: Activa Finance/ProNea.nl

Ongelezen bericht door PimZwart »

Dit bedrijf noemt zich nu inderdaad Activa Collectum, waarschijnlijk om googlers te misleiden. Zie ook de email die gepost is onder deze klacht op meldnu.nl, waarin de nieuwe naam gebruikt wordt.

Ze gebruiken sinds deze week ook een nieuw telefoonnummer, zie deze comments op wieheeftgebeld.nl. Over hun vorige twee telefoonnummers zijn sinds 31 Augustus geen meldingen meer gemaakt, zie hier (archief) en hier (archief). Ik vermoed dat deze nummers inmiddels zijn afgesloten.

Gesloten