ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

Ben huurder van een opbergruimte bij Allsafe. Deze ruimten zijn beveiligd met een code en een alarm. Ik ben meerdere jaren al huurder bij dezelfde vestiging en er is in die tijd nooit zoiets voorgekomen.

Ik was dit weekend bezig met de ruimte (reorganisatie). Dus weggooien, sommige dingen op de foto voor verkoop enzovoort.

Ik was bezig van zeg 0700-1200 ofzo dus echt een lange tijd. Op een gegeven moment ging het alarm af van denk mijn unit (de beveiliger vroeg dat). Misschien door trilling of door triggeren van de andere unit. Ik weet het niet exact. Ik heb dit uitgelegd aan de medewerker van Allsafe de werkdag er op (3 dagen later) nadat ik ze een mail heb gestuurd met uitleg over de situatie.

Die medewerker zegt nu dat ik 75 euro moet betalen omdat de beveiliger moest aan komen rijden om de melding te controleren. Ik heb geen minuut de unit onbeheerd achtergelaten. Ik heb ook de beveiliger uitgelegd dat ik hier alle tijden aanwezig was. Die kan het ook bevestigen omdat een hoop van mijn spullen buiten de unit aanwezig waren. Van medewerkers van allsafe heb ik begrepen dat ik gewoon als ik bezig ben in de unit ik geen zorgen hoef te maken. Zie ook het huishoudelijk reglement van hen waarin de 75 euro staat, maar ik heb niks verkeerds gedaan.

Nu wordt mij de 75 euro dus aangerekend. Wat doe ik hier tegen en heb ik gelijk? Mij lijkt het niet dat ik iets fout doe.
Bijlagen
Huishoudelijkreglement.pdf
Het regelement dat ik ook heb ondertekend.
(160.24 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Moeilijk om daar een antwoord op te geven. Behalve algemene voorwaarden hebt u ook een huurovereenkomst.

Op www.allsafe.nl/veelgestelde-vragen/ staat dat u tot 23:00 aanwezig mag zijn.

U kunt altijd aan Allsafe vragen wat de reden is dat u dit moet betalen. En wat u mogelijk verkeerd gedaan hebt. Dus, waarom ging de alarm af.

Eventueel kunt u met dat antwoord naar uw rechtsbijstandverzekering gaan.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik zie in punt 4 iets staan dat alarm automatisch inschakelt na 30 minuten bij geen beweging etc. Misschien heeft u heel lang stil gezeten, of buiten de unit geweest ? kan zijn dat daar een factor is die meespeelt. Aangezien er vooraf over geïnformeerd is ben ik wel bang dat die 75,- verschuldigd is, wanneer via alarmlog terug herleid kan worden naar uw unit. .
Een rechtsbijstand zal er denk ik niets mee doen, drempelbedragen voor die in actie willen komen liggen in de regel wat hoger

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

@Seinhuis
Ik was er tussen 0700 s ochtends en 12u s middags (dus voor 23u was ik weg). Dit noem ik lang omdat het fysiek zwaar werk is en daarnaast is de tijdsperiode 30 minuten. Maar goed ik was nooit weggeweest. Ik kon het risico niet lopen om de unit onbeheerd achter te laten terwijl er spullen in zaten van waarde. Ik heb ook gevraagd naar de reden dat het is afgegaan maar ze schuiven het op mij en geven amper uitleg. Ze stellen simpelweg dat elke keer dat de beveiliger moet komen ze de kosten verhalen op de huurder.

@criticus2
Klopt. Nee ook niet lang stilgezeten of buiten de unit geweest. Ik ben telkens bezig geweest met de unit. Telkens naar binnen en buiten. Dit komt omdat achterin de unit (waar een hele hoop dozen voor stonden) pas hetgene was waar ik naar op zoek was. Dus hele tijd moet er beweging zijn geweest.

Een rechtszaak ervoor starten met alle ellende van dien weet niet of dat het allemaal wel waard is. Die 75 euro is ook niet het probleem en kan ik betalen. Ik snap alleen de gang van zaken niet. Ik snap als ik echt een nooddeur open of dat ik bewust het alarm laat afgaan doordat ik de instructies niet opvolg het kan maar een defecte melder ofzo sluiten ze niet eens uit. Ze zeggen betalen, de schuld ligt altijd bij de huurder. Ik zie dat nergens terug in het contract. De algemene voorwaarden staan overigens op internet.

https://www.allsafe.nl/over-allsafe/alg ... orwaarden/

https://d11a7wdshmwktl.cloudfront.net/w ... n-2023.pdf

Ook in deze nieuwe voorwaarden staat NIKS over als het alarm afgaat buiten de artikel 4 situatie om. Dus tja.

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

Trouwens nog veel dank voor de reacties. Apprecieer ik enorm.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lexieflex schreef:
12 jul 2023 13:19
Een rechtszaak ervoor starten met alle ellende van dien weet niet of dat het allemaal wel waard is. Die 75 euro is ook niet het probleem en kan ik betalen. Ik snap alleen de gang van zaken niet. Ik snap als ik echt een nooddeur open of dat ik bewust het alarm laat afgaan doordat ik de instructies niet opvolg het kan maar een defecte melder ofzo sluiten ze niet eens uit. Ze zeggen betalen, de schuld ligt altijd bij de huurder. Ik zie dat nergens terug in het contract. De algemene voorwaarden staan overigens op internet.

https://www.allsafe.nl/over-allsafe/alg ... orwaarden/

https://d11a7wdshmwktl.cloudfront.net/w ... n-2023.pdf

Ook in deze nieuwe voorwaarden staat NIKS over als het alarm afgaat buiten de artikel 4 situatie om. Dus tja.
Dat er niets in de Algemene Voorwaarden over staat kan kloppen. Daarvoor is het huishoudelijk reglement (wat U ook getekend en als het goed is gelezen hebt).

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

@Dirkie. Klopt. Daar begon ik het topic ook mee. Maar in dit huishoudelijk reglement staat niks over als je bezig bent in de unit zelf. Ik was ook telkens in de unit en niet opeens 30 minuten weg. Het is echt een fout van hen. Wel kan de melder defect zijn. Ik heb een keertje per ongeluk de melder er af gestoten (bij het uitruimen met een kast) omdat die met een sticker vast zit. (3M sticker zeg maar) toen heb ik hem wel weer vastgeplakt op de oude plek. Misschien niet goed genoeg ofzo? Maar goed zelfs dat staat niet in het huishoudelijk regelement. Zij verhalen kosten op mij die niet expliciet in het contract of reglement staat genoemd. Overigens is er een mailtje teruggegaan naar allsafe met mijn standpunt. Ik hoor nog wel wat ze er van vinden. Ik heb gezegd dat ik het onterecht vind een boete van 75 euro te krijgen terwijl ik op normale manier bezig ben in de unit.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lexieflex schreef:
13 jul 2023 07:25
@Dirkie. Klopt. Daar begon ik het topic ook mee. Maar in dit huishoudelijk reglement staat niks over als je bezig bent in de unit zelf. Ik was ook telkens in de unit en niet opeens 30 minuten weg. Het is echt een fout van hen. Wel kan de melder defect zijn. Ik heb een keertje per ongeluk de melder er af gestoten (bij het uitruimen met een kast) omdat die met een sticker vast zit. (3M sticker zeg maar) toen heb ik hem wel weer vastgeplakt op de oude plek. Misschien niet goed genoeg ofzo? Maar goed zelfs dat staat niet in het huishoudelijk regelement. Zij verhalen kosten op mij die niet expliciet in het contract of reglement staat genoemd. Overigens is er een mailtje teruggegaan naar allsafe met mijn standpunt. Ik hoor nog wel wat ze er van vinden. Ik heb gezegd dat ik het onterecht vind een boete van 75 euro te krijgen terwijl ik op normale manier bezig ben in de unit.
Het lijkt een beetje alsof er om de directe vragen heen geantwoord wordt. Nu wordt opeens vermeld dat de melder eraf gestoten is. Dat is nieuwe informatie. Was dit deze dag of daarvoor. Is dit gemeld en zo ja is de melder getest op de juiste werking?
Los daarvan vind ik persoonlijk dat een bewegings melder, die met tape vastzit niet echt een betrouwbaar apparaat. U kun het immers los halen en meenemen als uit buiten de unit bezig bent zodat er toch beweging wordt waargenomen. En na afloop plakt U het weer vast.

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

"Het lijkt een beetje alsof er om de directe vragen heen geantwoord wordt. Nu wordt opeens vermeld dat de melder eraf gestoten is. Dat is nieuwe informatie. Was dit deze dag of daarvoor. Is dit gemeld en zo ja is de melder getest op de juiste werking?
Los daarvan vind ik persoonlijk dat een bewegings melder, die met tape vastzit niet echt een betrouwbaar apparaat. U kun het immers los halen en meenemen als uit buiten de unit bezig bent zodat er toch beweging wordt waargenomen. En na afloop plakt U het weer vast."


- Melder heb ik zelf weer op de juiste plek teruggehangen (kan eigenlijk maar op 1 manier). Ook ik vind het een goedkope manier van bevestigen. De sticker kant kan maar richting 1 kant en de draden gaan naar boven. Dat was ervoor nog gebeurd, niet op dezelfde dag. Maar ja als de melder zo los vastzit kan het gebeuren dat die losschiet. Kan mij niet voorstellen dat ALLSAFE niet al van deze gevallen heeft gehad. Maar direct de klant dan maar de schuld geven en zonder bewijs artikel 4 noemen kan geloof ik niet toch?

- Je kunt die melder niet mee naar buiten nemen. De draden zitten erin verwerkt (hierdoor communiceert het met de centrale installatie) en vastgeschroefd. Daarnaast waarom zou iemand de melder mee naar buiten nemen? Niemand heeft belang bij een unit zonder beveiliging. Ik iig sowieso niet.

- Je moet allsafe vergelijken met een soort parkeergarage maar dan niet met parkeerplekken maar met units met deuren en opbergplekken.
Hier deze video laat het exact zien: https://www.youtube.com/watch?v=2jvBNAVvXLI




Dank sowieso voor het bekijken en mee nadenken.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door riddert »

Ik lees dat je het alarm kunt deactiveren dmv je persoonlijke code. Dit zou dus ieder half uur moeten. Heeft u dat gedaan?
Zoniet dan gaat het alarm automatisch af na die tijd.

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

@riddert

er staat alleen als je BUITEN de ruimte bent voor langer dan 30 minuten dán moet je dat inderdaad doen. Ofwel als de MELDER 30 minuten geen signiaal heeft gedetecteerd, dan moet je nog een keer de code intypen. Maar omdat ik gewoon bezig was in de ruimte hoeft dat niet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Lexieflex schreef:
12 jul 2023 06:02
Die medewerker zegt nu dat ik 75 euro moet betalen omdat de beveiliger moest aan komen rijden om de melding te controleren.
5. De kosten die voortvloeien uit het veroorzaken van een alarm door onjuiste naleving van het voorgaande artikel worden aan de
huurder in rekening gebracht. Deze kosten bedragen € 75,-
Sowieso ligt de bewijslast in deze bij Allsafe. Laat ze je maar eerst eens vertellen wat onjuist nageleefd is.

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

@16 again
Sowieso ligt de bewijslast in deze bij Allsafe. Laat ze je maar eerst eens vertellen wat onjuist nageleefd is.
Juist, Heb ze een maitje gestuurd met verzoeken om antwoord te geven hierop. Laat maar weten wat ik fout deed. Tot nu toe geen mailtje terug gehad nog.

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

Vanochtend contact gehad met de vestigingsmanager. Hieruit is een oplossing voortgekomen.

Topic is voor mij betreft opgelost en gesloten. Ik blijf nog zeker een jaar bij Allsafe.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mogen we die oplossing ook weten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Lexieflex schreef:
18 jul 2023 12:48
Vanochtend contact gehad met de vestigingsmanager. Hieruit is een oplossing voortgekomen.
Topic is voor mij betreft opgelost en gesloten. Ik blijf nog zeker een jaar bij Allsafe.
Het is voor ieder ander wel zo handig om te weten wát er nu was misgegaan en hoe het is opgelost.
Kun je dat nog even laten weten svp?

Lexieflex
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2023 05:50

Re: ALLSAFE alarm afgegaan, ik moet betalen

Ongelezen bericht door Lexieflex »

- Juridisch ben ik het nog steeds oneens met hoe ze het uitleggen. De boete is nog steeds 75 euro en ben er niet uitgekomen. Ze willen het ook niet aanpassen. Ik betaal dus de 75e nog steeds en ze berekenen het aan mij door. Ondanks dat ik het niet terug kan vinden in het huishoudelijk reglement (mijn specifieke situatie). Want de melder die eraf valt tja dat is iets anders. Dat hoor je expliciet te melden in je huishoudelijk reglement. Om hiervoor nou een rechtszaak aan te spannen of wat dan ook kost mij gewoon veel te veel moeite of tijd laat staan dat er geen rechter in NL bereid is om voor 75 euro maar een seconde naar die zaak te kijken. Als ik hen was zou ik deze situatie omschrijven en dat bij toekomstige huurders ook voor laten tekenen. Ik haal het namelijk niet uit de tekst. Dan moet je iets specifieker zijn met als de melder het niet detecteert dan.. nu staat er als je niet in de ruimte bent. Tja dat laat nog een defecte melder open.

- Ik tekende longstay (ging sowieso nog een jaar blijven) en ze geven een maand gratis. Dus ik voel de boete niet. Ik betaal rond de 100 pm.

- Ze constateerden inderdaad toen ik de unit opende (2 medewerkers van allsafe stonden erbij) dat de melder er zelfs van was afgevallen en dat de lijm niet meer plakt. Ze hebben opnieuw de melder bevestigd en gechecked of alles goed werkte. Aardige hulpzame mensen overigens en de medewerker heeft alles nog een keer uitgelegd. Want ik heb gevraagd hoe en wat. Hij gaf mij een kop koffie ook. De vestigingsmanager had ik ook eerst aan de telefoon en die vroeg mij waarom ik niet naar hen was toegekomen toen de melder eraf viel. IN principe was er toen ook niemand aanwezig. Dit was vroeg op een andere dag. Denk van 0600-0700 zoiets gebeurd. Ik weet nog dat ik om 0800 exact bij de milieustraat was. Allsafe gaat pas open om 0900 (het kantoor). Alarm ging toen niet af. Ik vertrok nadat ik de melder volgens mij juist had teruggehangen (dat kan maar op 1 manier). IN de tussentijd ging het alarm niet af. Dat gebeurde pas toen ik actief in de unit bezig was een dag/of 2 erop. Over dat ik het nummer van de alarmcentrale niet kon bereiken zeiden ze het is een algemeen nummer en weten ze ook geen oplossing voor. Dus je kunt dat dan niet stoppen.

- In principe ga ik nu elke 25 minuten, ik zet de timer, codes intypen. Ik wil niet dat het nog een keer gebeurd. Wel beetje omslachtig, maar ja liever dat dan nog een boete.

Plaats reactie