LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jan Holsappel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2018 18:39

Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Ongelezen bericht door Jan Holsappel »

Mede op basis van tamelijk juichende recensies op ANWB-niveau een bezoek gebracht aan een verkoopvestiging van Amslod elektrische fietsen, in dit geval in Vianen. Na een proefrit en uitgebreide verkoopgesprekken besloten om twee fietsen, een dames- en een herenmodel aan te schaffen. Echter waren de nieuwe (2019 modellen) nog niet te zien en te testen. Dat betekende een min of meer voorlopig koopcontract, waarbij de damesfiets een slagje kleiner qua framehoogte zou zijn dan de herenfiets. En toen al werd schriftelijk vastgelegd dat indien de koop definitief zou worden, beide fietsen op 11 juli zouden worden geleverd. Kort nadien beide nieuwe modellen getest en bekeken en koop definitief gemaakt, met dien verstande dat het damesmodel dezelfde framehoogte als het herenmodel zou krijgen. Aldus met de verkoper afgesproken die intern e.e.a. in gang zou zetten en ik zou daarover via mail worden bericht. Wat er ook kwam, geen mail. Zelf contact opgenomen met het hoofdkantoor in Zwolle, waar men van de afgesproken wijziging van de framehoogte niets afwist: de damesfiets stond nog steeds voor een kleinere maat. Zou worden gewijzigd. Kregen kort daarop de totaalrekening (keurig op tijd en kloppend). Deze per direct voldaan, waarna een no-reply mail volgde dat men op woensdag 4 juli de fietsen kwam bezorgen, dit terwijl nadrukkelijk de 11e juli was afgesproken: op 4 juli waren wij niet thuis, op vakantie!!! Het kostte veel telefoontijd en ingehouden woede om de afdeling bezorging in Zwolle te spreken te krijgen: namen de telefoon gewoon niet op!!! Uiteindelijk via de verkoper in eerste aanleg de juiste bezorgdatum geregeld. Dan: twee fietsen uit de doos, de chauffeur zet de sturen recht, monteert de trappers, sluit wat elektronica aan en dat was het dan: de fietsen zijn klaar voor gebruik...… Ware het niet dat de banden van beide fietsen leeg waren, dat van de damesfiets de vijfde versnelling niet werkte, dat van de herenfiets de jasbeschermerclips ontbraken en dat de ketting tegen de kettingkast liep. Geweldig, wat een kwaliteit en wat een sprankelend begin.... Contact opgenomen met "Zwolle". De medewerker daar was van oordeel dat deze aflevering helemaal fout was geweest en zou ONMIDDELLIJK ALLES IN HET WERK STELLEN om de terechte gevoelens van onbehagen/boosheid weg te nemen. Welnu, dat moet nog (1 september, ruim 7 weken na levering) gebeuren. Een ook de verkoper in eerste aanleg blijft in deze oorverdovend stil. Als dit de stijl van Amslod is, ………. Overigens heb ik voorafgaand aan dit topic de verkoper hieromtrent schriftelijk ingelicht.
Mogelijk dat publicatie van deze miskleunen andere Amslod-fietsers bekend of vreemd voorkomt: ik zie uw reactie en hopelijk die van Anmslod, met belangstelling tegemoet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jan Holsappel schreef:Mede op basis van tamelijk juichende recensies op ANWB-niveau een bezoek gebracht aan een verkoopvestiging van Amslod elektrische fietsen, in dit geval in Vianen. Na een proefrit en uitgebreide verkoopgesprekken besloten om twee fietsen, een dames- en een herenmodel aan te schaffen. Echter waren de nieuwe (2019 modellen) nog niet te zien en te testen. Dat betekende een min of meer voorlopig koopcontract, waarbij de damesfiets een slagje kleiner qua framehoogte zou zijn dan de herenfiets. En toen al werd schriftelijk vastgelegd dat indien de koop definitief zou worden, beide fietsen op 11 juli zouden worden geleverd. Kort nadien beide nieuwe modellen getest en bekeken en koop definitief gemaakt, met dien verstande dat het damesmodel dezelfde framehoogte als het herenmodel zou krijgen. Aldus met de verkoper afgesproken die intern e.e.a. in gang zou zetten en ik zou daarover via mail worden bericht. Wat er ook kwam, geen mail. Zelf contact opgenomen met het hoofdkantoor in Zwolle, waar men van de afgesproken wijziging van de framehoogte niets afwist: de damesfiets stond nog steeds voor een kleinere maat. Zou worden gewijzigd. Kregen kort daarop de totaalrekening (keurig op tijd en kloppend). Deze per direct voldaan, waarna een no-reply mail volgde dat men op woensdag 4 juli de fietsen kwam bezorgen, dit terwijl nadrukkelijk de 11e juli was afgesproken: op 4 juli waren wij niet thuis, op vakantie!!! Het kostte veel telefoontijd en ingehouden woede om de afdeling bezorging in Zwolle te spreken te krijgen: namen de telefoon gewoon niet op!!! Uiteindelijk via de verkoper in eerste aanleg de juiste bezorgdatum geregeld. Dan: twee fietsen uit de doos, de chauffeur zet de sturen recht, monteert de trappers, sluit wat elektronica aan en dat was het dan: de fietsen zijn klaar voor gebruik...… Ware het niet dat de banden van beide fietsen leeg waren, dat van de damesfiets de vijfde versnelling niet werkte, dat van de herenfiets de jasbeschermerclips ontbraken en dat de ketting tegen de kettingkast liep. Geweldig, wat een kwaliteit en wat een sprankelend begin.... Contact opgenomen met "Zwolle". De medewerker daar was van oordeel dat deze aflevering helemaal fout was geweest en zou ONMIDDELLIJK ALLES IN HET WERK STELLEN om de terechte gevoelens van onbehagen/boosheid weg te nemen. Welnu, dat moet nog (1 september, ruim 7 weken na levering) gebeuren. Een ook de verkoper in eerste aanleg blijft in deze oorverdovend stil. Als dit de stijl van Amslod is, ………. Overigens heb ik voorafgaand aan dit topic de verkoper hieromtrent schriftelijk ingelicht.
Mogelijk dat publicatie van deze miskleunen andere Amslod-fietsers bekend of vreemd voorkomt: ik zie uw reactie en hopelijk die van Anmslod, met belangstelling tegemoet.
En wat is uw vraag precies? U plaatst dit op een forum en niet op een review site en/of klachtensite.

Jan Holsappel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2018 18:39

Re: Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Ongelezen bericht door Jan Holsappel »

Ik ben benieuwd of ik de enige ben met dergelijke klachten of dat ik mij in gezelschap van meerdere lotgenoten bevind

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom gaan mensen niet naar de fietsenmaker om de hoek? Dan wordt dat ding afgemonteerd en bij probleempjes sta je zo bij hem op de stoep.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Amslod komt herhaaldelijk beloftes niet na

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:En wat is uw vraag precies? U plaatst dit op een forum en niet op een review site en/of klachtensite.
Waar komt toch het idee vandaan dat er in een openingsbijdrage van een nieuw onderwerp een vraag gesteld moet worden? Een klacht plaatsen is volgens mij gewoon toegestaan.

Gesloten