LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
chrejo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2005 10:39

Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door chrejo »

Dacht een koopje te hebben door aanschaf van het axxion navigatiesysteem van het Kruidvat, deze week in de reclame te verkrijgen voor 299 euro. Nu na bijna 2 1/2 dag ergernis en zeer onheuse behandeling schrijf ik deze mail.
Het systeem is op geen enkele manier aan de praat te krijgen, ook al doe je alles keurig via de gebruiksaanwijzingen. Blijft zoeken naar satalietverbinding die maar niet gevonden worden. De licentiecode die bij het aparaat is om de werking te aktiveren wordt niet geaccepteerd door het programma, omdat deze code "reeds in gebruik" is. De helpdesk die je kunt bellen wordt bemand door Duitse en Engelse mensen, waarmee je a) al moeilijk kunt communiceren en b) het aparaat niet eens kennen laat staan de oplossing van het probleem. Dan maar via de klantenservice van Kruidvat proberen. Kom je niet of nauwelijks doorheen, want na 5 minuten wachten wordt je verbinding automatisch verbroken en kun je weer van voren af beginnen. Dan het aparaat maar terugbrengen naar de winkel, immers als het niet functioneert krijg je toch je geld terug. Helaas, in betreffende Kruidvat winkel in Gennep(L) werd mij op zeer onbeschofte wijze te kennen gegeven dat ik dan maar de reparatiedienst moest bellen (weer een 0800 nummer dat uiteraard niet bereikbaar is). Geld terug helaas.
Dan maar weer eens bellen naar de reparatiedienst. Na 1 1/2 uur proberen een mevrouw aan de lijn die mij verzucht dat ik de zoveelste beller ben met dit probleem (immers er zijn in Nederland 900 Kruidvatwinkels en die hebben allemaal ongeveer 20 aparaten verkocht, waarvan er vele zijn die niet werken. "wat dacht u hoe suf ik gebeld wordt" en dan maar niet te praten over de aparaten die in Belgie zijn verkocht.). De leverancier is op de hoogte van het probleem en zal de komende dagen!!!! mogelijk met een oplossing komen. Op mijn vraag hoe ik dan kennis kan nemen van deze oplossing weet ze het antwoord niet.
Inmiddels na 2 1/2 dag enorme ergernis weet ik niet meer hoe verder en zit ik met een navigatiesysteem dat niet werkt. Zijn er meer mensen met dit probleem en kunnen we onze krachten bundelen???

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Hmmm ik heb overwogen om het ding ook te kopen, maar dat doe ik dus nu niet meer. Ik ga wel voor de officiele Tom tom als ik zover ben, je betaald iets meer maar het werkt tenminste.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door klaasvd »

Vind het zeer sneu voor je, maar wie koopt er nou een navigatiesysteem bij de kruidvat. Deze hebben er weining ervaring mee en kunnen je niet helpen.
Beter iets meer geld uitgeven, wat Dilbert zegt, en minder problemen(uitzonderingen daar gelaten)

AlexanderJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:20

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door AlexanderJ »

Ook ik heb dit waardeloze systeem gekocht en met mij nog vele anderen waarvan er ook een groot aantal hetzelfde probleem hebben.
(Kijk maar eens op het prikbord van autonavigatie.pagina.nl
Bij mij deed hij vanaf de aankoop al helemaal niets. Geen enkel lampje of enige vorm van beeld. Ook kon het apparaat niet opladen. Dinsdagavond uit de doos gehaal (was voor mijn aankoop al eerder gebeurd kon ik opmaken aan de wijze van inpakken) en kon er totaal niets mee. Ben vanmorgen direkt teruggegaan naar het kruidvat filiaal maar kreeg daar niets voor elkaar. Ga morgen terug als de bedrijfsleider aanwezig is maar vrees het ergste. Ben dan echter wel in staat om dit filiaal even kompleet te gaan verbouwen. Heb inmiddels ook een mail gestuurd naar de consumenten afdeling van het Kruidvat.
Bekende van mij hebben hetzelfde mee gemaakt bij een ander filiaal en werden verwezen naar hetzelfde telefoonnummer voor hun klachten.
Volgens mij kan het toch niet waar zijn dat ik, als ik iets koop dat direkt al niet deugd ik dan zelf aktie moet gaan nemen voor reparatie. Bij autonavigatie.startpagina.nl heb ik reeds geinitianeerd om de krachten te bundelen doch deze pagina lijkt mij hiervoor beter geschikt. Zal proberen meer mensen hierheen te dirigeren en kijken wat we kunnen gaan doen.

Alexander[/b]

Herrieman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2005 10:34

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door Herrieman »

Ook ik heb zo'n apparaat gekocht.
Navigeren gaat goed, soms wel problemen met vinden van satelieten.
Mijn probleem ligt bij het aanzetten.
Als ik 'm aanzet, krijg ik een blanco scherm, ik krijg pas beeld als ik de reset indruk, daarna doet hij het prima.
Dit is niet soms, maar altijd als ik 'm aanzet.
Ik kan er dus mee werken, alleen het aanzetten gaat niet zoals het moet.
Helpdesk is niet te bereiken, soms gaat hij over en dan krijg je gesprektoon, veelal krijg ik al gelijk gesprektoon.

estheres
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2005 14:57

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door estheres »

Heb er ook eentje gekocht.
Doet het ook niet. Gaatwel aan maar maakt geen enkele contact met sateliet, nergens.
Kruidvat wil (en mag volgens hun zelf) er geen geld opteruggeven. Alleen een telnr van een helpdesk dieweer naar eenander telnr verwijst die zelf ook alleen een" tussen het kruidvat en de fabrikant" in staat (wel vriendelijk gelukkig) en beloofd dat hij doorgeeft aan de fabrikant en dat de fabrikant contact op zal nemen.
Volgens hem moet ik gewoon het produkt kunnen terugbrengen en geld terug krijgen als ik dat wil.

Ik hoop het want ik heb het al helemaal gehad met het product!
Heel onhandig dat kruidvat het niet terugneemt. (zijn ze niet gewoon verplicht, je hebt toch recht binnen zoveel dagen een koop terug te draaien???) + dat ze een apperaat leveren dat dus gewoon niet functionneerd. En niet alleen bij mij blijkt al uit dit forum....

En inderdaad ik zal NOOIT meer dure apperaten kopen bij het kruidvat.
(geldt overignes alleen daarvoor want verder heb ik nooit service klachten over het kruidvat itt tot dit gval waar ze EN een slecht product leveren EN je van het kastje naar de muur sturen. Hopelijk krijg ik uiteindelijk toch geld terug van de fabrikant. Dan kan ik met het gebrek aan service ook nog wel leven!

AlexanderJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:20

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door AlexanderJ »

Mijn probleem met de axxion navigator is gelukkig helemaal opgelost. Ik ben vandaag weer terug gegaan naar mijn filiaal van het kruidvat en ik heb de bedrijfsleider alles uitgelegd. Ik kreeg mijn 299 Euro zonder problemen terug en ben direkt door gereden naar Norrod in Leeuwarden en heb daar de Mio 269 gekocht voor 497,50 Euro. Wens jullie sterkte en adviseer om toch nog een poging te wagen bij de bedrijfsleider van jullie filiaal.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door topery »

Kruidvat was vroeger een drogist, maar tegenwoordig verkopen ze alles wat maar te koop is, zelfs leningen. Tijd voor radar om in te grijpen of Kruidvat een geheel eigen topic te geven op deze site.....

estheres
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2005 14:57

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door estheres »

Ondertussen apparataat teruggebracht en geld terug gehad. Het is even doorzetten en doorzoeken tot je de juiste persoon te spreken krijgt, maar dan komt ales goed.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door dds »

Kruidvat was vroeger een drogist, maar tegenwoordig verkopen ze alles wat maar te koop is, zelfs leningen. Tijd voor radar om in te grijpen of Kruidvat een geheel eigen topic te geven op deze site.....
Hoe moeten ze ingrijpen dan, Kruidvat bepaalt echt wel zelf wat ze wel en niet verkopen, daar heeft Radar dus helemaal niets mee te maken.

Nog even een weetje voor de starter van dit topic: Er zijn maar 662 filialen van Kruidvat in Nederland, in België zijn er dan nog 139.

albert100
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 10:11

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door albert100 »

Ook wij hebben 2 dagen ergenis gehad. Woensdag gekocht en geprobeert donderdag terug te brengen maar ook wij kregen te horen dat we ons geld niet terug kregen. Volgens de wet heb je toch recht om een aankoop binnen een bepaalde tijd terug te brengen?
Omdat Kruidvat dan eigen regels verzint en je verwijst alleen maar naar een website waar je alles nog moet downloaden ivm een licentiecode (wat blijkt niet eens nodig te zijn) is de oorzaak dan nog steeds niet opgelost. Geen satelietontvangst te bekennen!
Eindelijk na 2 dagen ergenis en 2 uur rondrijden met de auto hadden we ontvangst met de sateliet.
Wij vinden dat Kruidvat zich niet houdt aan de wettelijke verplichting om een app. terug te nemen wat niet naar behoren werkt!

AlexanderJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:20

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door AlexanderJ »

Toch vol blijven houden en weer terug naar het filiaal, als je de axxion tenminste nog steeds terug wil brengen. Het is al verschillende mensen gelukt. (kijk ook maar eens op www.autonavigatie.pagina.nl)
Veel sukses.

AlexanderJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:20

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door AlexanderJ »

Toch vol blijven houden en weer terug naar het filiaal, als je de axxion tenminste nog steeds terug wil brengen. Het is al verschillende mensen gelukt. (kijk ook maar eens op www.autonavigatie.pagina.nl)
Veel sukses. :roll:

jorz1420
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:05

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door jorz1420 »

Maandagmiddag 1 augustus het systeem gekocht bij Kruidvat. Na installatie van de software mij proberen aan te melden met de bijgeleverde licentiecode op de site van de softwareleverancier Destinator. Bij aanmelding bleek dat mijn licentiecode al in gebruik was!? Maandagavond heb ik hierover gebeld met de helpdesk. Ik kreeg hier als antwoord dat men van dit apparaat nog niets wist omdat het testapparaat niet was geleverd door de leverancier, men kon niets voor mij doen en ik moest over een dag of twee maar opnieuw bellen met de helpdesk. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en ook hier het probleem aangegeven. De klacht werd genoteerd en er werd beloofd dat er de volgende dag terug gebeld zou worden. De volgende dag niets meer gehoord dus laat in de middag maar eens weer zelf gebeld. Nu gaf men aan dat er hard aan werd gewerkt en dat er woensdag info op de site van kruidvat gezet zou worden. Inderdaad woensdagmorgen een mededeling op de site maar dit ging niet over mijn probleem maar over de installatie van de software. Hierop de helpdesk wederom gebeld hier melden ze mij dat ze een nieuwe licentiecode voor mij hadden, het probleem was ontstaan door een fout van de leverancier die alle pakketten had voorzien van dezelfde licentiecode. Met de nieuwe licentiecode heb ik mij aangemeld op de site van Destinator waarna mijn navigatiesysteem volgens de handleiding klaar was voor gebruik. Echter na het meerdere malen proberen van het apparaat bleek dat deze niet of nauwelijks de benodigde satelietsignalen ontvangt en je dus niet kunt navigeren. Zelfs bij het lopen in de open lucht met het systeem valt het systeem regelmatig uit. Donderdagmorgen wederom gebeldt de helpdesk waar ik tot mijn verbazing nu werd doorverwezen naar de helpdesk van de leverancier (een 0900 nummer a 20 eurocent per minuut) hier werd mijn klacht over de slechte satelietontvangst genoteerd en werd beloofd dat ik, zodra er een oplossing was, bericht zou krijgen. De medewerker wist mij te vertellen dat mijn klacht al heel veel was gemeld. Omdat mijn geduld en vertrouwen zo langzamerhand op was wilde ik liever mijn geld terug dus donderdagmiddag mij gemeld bij het Kruidvatfiliaal. Na discussie en overleg tussen bedrijfsleider en hoofdkantoor was het antwoord heel duidelijk: geen geld terug, er wordt gewerkt aan een oplosisng en u moet hierop maar wachten! Kortom Kruidvat verkoopt een apparaat wat techinisch niet goed functioneert en vecht de discussie met de leverancier hierover uit over de rug van de klant die maar moet wachten, in theorie zou dit dus wel weken/maanden kunnen duren. De garantieprocedure is in principe goed echter volgens mij bedoeld voor een klein aantal problemen. Dit apparaat is in basis niet goed en men zou in dit geval de consument de keus moeten geven om hun geld terug te krijgen i.p.v. krampachtig vast te houden aan de serviceregeling.

Ad Amersfoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 19:23

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door Ad Amersfoort »

Er is al heel wat over dit apparaat geschreven en ook ik heb zitten klooien om het aan de praat te krijgen MAAR.....
mijn nav was voorgeinstalleerd dus een licentie code wordt niet gevraagd het probleem satelieten vinden . echt een goede plaatst opzoeken waar je een vrije hemel zicht hebt. ontvangst van de satelieten was toen een makkie. Ik heb een aantal testritten gemaakt
werkt prima daarna een dag uitgezet en de volgende dag opgestart en binnen no time kon ik navigerend wegrijden.
daarna weer uitgezet en 3 uur later gestart onder een dicht bomendak dus geen ontvangst.. de thuisfuctie ingeschakeld en gewoon zonder verbinding weggereden ook dan binnen no time ontvangst en gaf prima navigatie aanwijzingen, telkens een andere route gevolgd dan werd aangegeven en het herberekenen duurde slechts seconden zonder dat je telkens geadviseerd wordt om te keren. De rit gereden door een zeer bosrijke omgeving en daar waar de verbinding wegviel zoveel mogelijk afgeweken van de route zodra er weer ontvangst was werd de route herberekend.
Het werkt dus als een zonnetje ik weet alleen nog niet hoe ik aan update kan komen omdat via de internet site een code wordt gevraagd.
Dus MISKOOP ???? volgens mij echt niet

AlexanderJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:20

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door AlexanderJ »

Jorz, jammer dat ze bij jou zo krampachtig reageren. Ik zou zeggen, bel direkt het nummer wat op jouw garantie bewijs staat en eis dat ze het apparaat zeer snel op komen halen, wat ze volgens de garantie moeten doen. (dit is een gratis nummer). Volgens de garantie moeten ze 'm binnen 10 dagen gerepareerd terug brengen of, indien niet mogelijk, een vervangend apparaat leveren. Als ze hier niet aan kunnen voldoen heb je recht op teruggaaf van jouw geld. (zie het 7e boek van het Burgelijk Wetboek te vinden op div. site's van het internet)
Veel sukses. :roll:
At, jij bent de eerste van wie ik een positieve ervaring hoor. :shock: Gefeliciteerd. :lol:

MarcT2
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:45

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door MarcT2 »

Na alle negatieve berichten ook weer een positief bericht

1. Het aanzetten / opladen lukte bij mij ook in 1e instantie niet. Kwestie van 10 x stekkertje in en eruit en 2x harde rest (knopje on/off) en dat doettie het.

2. 1e keer aanzetten duurt het zoeken van sattelieten inderdaad HEEL lang. Dat is altijd zo bij navigatie-systemen. Als hij ze eenmaal heeft is de ontvangst perfect: in de auto meestal 6-7 sattelieten

3. Je HOEFT overigens niet te registreren. Kaarten van CD afhalen kan zonder activatiecode. Benelux staat standaard op de SD-card. De software is reeds geinstalleerd!

4. Als je software updates wil heb je idd wel een registratiecode nodig. Via 0900 0977 krijg je je code meteen!

Het apparaat werkt prima! Heb al diverse tochten gemaakt, ALTIJD goed! Heb zelfs al alle flitspalen erin gezet en ook dat werkt prima! Batterij werkt lang (6 uur)

Marc

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

heel kort ,koop een tom tom go.

voor die prijs de beste die er is.

ik heb hem nu 1 jaar ,hij (of zij) heeft me nog nooit in de steek
gelaten.

gr

wie wat waar

denhuff
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2005 22:38

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door denhuff »


maarten52
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2005 10:46

Re: Axxion navigatiesysteem van Kruidvat

Ongelezen bericht door maarten52 »

Ook ik ben de gelukkige of moet ik zeggen de ongelukkige?
Afgelopen vrijdag eindelijk de axxion kunnen bemachtigen en het hele weekend met dat ding aan de gang geweest. Hij pakt zo'n 6 a 7 satelieten, maar hij houdt ze niet vast. Mijn schoonzoon had er ook 1 gekocht en die doet het perfect.
Ben ook terug geweest naar het kruidvat, maar ze mogen de axxions niet meer terug nemen. Zelf had ze er ook 1 gekocht die het niet deed.
Dus de klantenservice van kruidvat gebeld en daar kreeg ik van de robot te horen dat ik de fabrikant moest bellen met een 0900 nummer. Dat heb ik dus gedaan en daar kreeg ik gelijk een dame aan de lijn n die mij een aantal opties opgaf waaronder het gps resetten. Mijn telefoonnummer heb ik daar laten noteren want mij is beloofd dat ook de fabrikant mij terug zou bellen met een oplossing als het apparaat nog niet goed werkt..
Tegelijk heb ik ook de nieuwe activeringscode gekregen voor de updates.

Dus ik ga maar weer eens proberen om het apparaat eindelijk goed te laten werken en maar hopen dat het zal lukken.

Nu blijkt ook dat als je een auto met zonweringsramen heb dat het dan ook nog niet werkt. Maar goed dan kan een externe anteen mogelijk de oplossing bieden.


Groet
Maarten de Jong
Ridderkerk :roll:

Gesloten