(Be) lazaru -

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Marihu
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2018 15:16

(Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Marihu »

Internetwinkel lazaru, heeft een passende naam. Ik heb via een facebookadvertentie een vest besteld. Omdat het te klein is wil ik het retour sturen. Er staat geen retouradres op het pakket, voor retouren moet je eerst contact opnemen met de klantenservice. Diverse mails gestuurd, geen antwoord. Het telefoonnummer op de site bestaat niet, het vestigingsadres is een woonhuis in Winterswijk, waar zo te zien meerdere bedrijfjes gevestigd zijn. Onbereikbaar dus. Typisch geval van be-lazaru, denk ik zo.
Stom dat ik daar in ben getuind.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Nevyn »

Marihu schreef:
03 feb 2022 13:54
Internetwinkel lazaru, heeft een passende naam. Ik heb via een facebookadvertentie een vest besteld. Omdat het te klein is wil ik het retour sturen. Er staat geen retouradres op het pakket, voor retouren moet je eerst contact opnemen met de klantenservice. Diverse mails gestuurd, geen antwoord. Het telefoonnummer op de site bestaat niet, het vestigingsadres is een woonhuis in Winterswijk, waar zo te zien meerdere bedrijfjes gevestigd zijn. Onbereikbaar dus. Typisch geval van be-lazaru, denk ik zo.
Stom dat ik daar in ben getuind.
Zoek eens op Dropshippers

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Retourneren heeft toch geen zin, want moet retour China. Die kosten zijn op 90% zeker hoger dan het vest kostte en bovendien krijg je zelfs dan je geld niet terug.

Ik lees

Levering

"Wij vinden dat je niet te veel moet betalen voor jouw artikelen. Daarom hebben wij ervoor gekozen om de producten direct vanuit de leverancier naar jou toe te sturen. Zo kunnen wij enorm besparen op opslag-, transport- en verpakkingskosten en kunnen wij jou de producten aanbieden voor een eerlijke prijs."

Dat betekent dus dat het bij Ali E vandaan komt, waarschijnlijk voor een fractie van de prijs die jij er voor betaald hebt.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de ondernemer is. Het is volgens de KVK een eenmanszaak en een drop shipper. Dat betekent dat er misschien niet 24/7 iemand per telefoon bereikbaar kan zijn. Nogmaals proberen?

Het bedrijfsadres staat gewoon op internet. Retouren kunnen dus daarnaartoe gestuurd worden.
Het is een drop shipper, dus dit bedrijf laat een fabriek rechtstreeks aan de consument leveren. Ik kan mij zo voorstellen dat hij liever heeft dat retouren direct naar de fabriek teruggestuurd worden. Dit uit kosten- en tijdsbesparing. Daarom vooraf contact nodig om de juiste adresgegevens door te geven.

Als het onmogelijk blijft om in contact te komen, dan kan je In het uiterste geval bij het bedrijfsadres langsgaan en ter plekke overleggen (of daarna een aangifte doen).

sec
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 05:55

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door sec »

Goedendag radar ,
Ik eb onlangs een armband gekocht bij Lazaru en was niet helemaal
tevreden en wou graag mijn geld terug .
Op de site staat aangegeven dat je een retourformulier kan opvragen dat heb ik
meerdere keren gedaan maar elke keer krijg een verwijt dat je het moet proberen
geen gehoor dus .
Lazaru is een oplichtingsbedrijf besteld dat besteld in China maar neemt niet
zelf de verandwoording .
ik wil wel graag mijn geld terug kunnen jullie mij niet helpen?
mvg sec

Joog
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2023 07:54

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Joog »

Badpakken besteld. Levering duurde lang. Badpakken waren niet goed. Zat geen retourformulier bij. Dus gemaild met Lazaru en gevraagd om een retourformulier (al 1 dag nadat de bestelling binnen was, dus binnen de retourtermijn). Reactie was geen antwoord op mijn vraag, maar een aanbieding dat ik de badpakken mocht houden voor de helft vd prijs. Dit ging een paar keer zo heen en weer. Er kwam geen antwoord over retourneren. Dus pakket teruggestuurd naar adres waar het vandaag kwam (België). Dit gemeld aan Lazaru, waarop ik een mail ontving dat het naar een woonadres in Winterswijk moest. Ongelofelijk.
Niks meer op uit gedaan, ik had toch nog niet betaald. Een paar weken later bericht van Klarna dat ik moet betalen. Gemeld dat ik heb geretourneerd. Weer iets later ontving ik hetzelfde pakket opnieuw. Met het pakket naar het betreffende woonadres gegaan [persoonsgegevens verwijderd door moderatie]. Huis bleek te zijn verkocht, tel nr van verkoper gekregen. Haar geappt. Ze meldt dat het pakket naar Uden moet, link erbij voor retourformulier. Niet te vinden.
Met Lazaru gemaild dat ik niet ga betalen en het pakket wil retourneren. Antwoord Lazaru is dat de retourtermijn is verstreken en dat ik geluk heb dat ik het pakket terug heb ontvangen, wamt ik had het naar het verkeerde adres gestuurd. Werkelijk niet te geloven dit!
Heen en weer gemaild, discussie gevoerd. Ik krijg alleen maar standaardmailtjes terug.
Weer laten zitten.
Iets later weer bericht Klarna, weer gemeld dat ik niet ga betalen en ik in discussie ben met Lazaru. En zo gaat het nog even door.
Vandaag weer bericht Klarna: betaalverzoek voor je bestelling bij JL E-commerce, niet Lazaru dus. KvK onderzoek gedaan. JL E-commerce is een bedrijf van ene J. L. en gevestigd aan een adres in Winterswijk-Miste. En laat dit nou ook het contactadres zijn dat op de site van Lazaru staat sinds kort. Ik vermoed dat de dame die ik had geappt (hierboven genoemd) de partner is van J. L. Haar weer geappt. Ze ontkent alles, maar heeft duidelijk wel met Lazaru te maken. Verwijst mij naar het mailadres van Lazaru en naar retouradres in Uden.
Dit stinkt van alle kanten en moet maar es afgelopen zijn!
Wie helpt mij dit op te lossen? Want dit kan toch niet waar zijn? Misschien iemand in de zelfde situatie, want zo de reviews te lezen zijn dit er meerdere.
Samen sterk!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door rwolters »

Ja, we weten nu wel dat jullie domme dingen hebben gedaan. Hoeveel aandacht moet er nog worden besteed aan dropshippers. Denk gewoon eens na en wees niet hebberig als je een “mooie aanbieding” ziet. Dat zou bijna 100% van de problemen voorkomen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zou eerst Klarna betalen, anders worden het hele dure badpakken.
Hierna verder kijken wat te doen.
In ieder geval nooit meer op een verkoop site van Sociale media reageren.
Koop rechtstreeks bij AliExpress, betere service en goedkoper.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door jochemd »

Joog schreef:
05 jan 2023 07:59
Vandaag weer bericht Klarna: betaalverzoek voor je bestelling bij JL E-commerce, niet Lazaru dus. KvK onderzoek gedaan. JL E-commerce is een bedrijf van ene J. L. en gevestigd aan een adres in Winterswijk-Miste.
Iemand die zich onder eigen naam heeft geregistreerd? En ook onder eigen naam reviews geeft? Die zich bij de KVK als dropshipper heeft geregistreerd? Dat zou zomaar eens zijn echte identiteit kunnen zijn. Ik heb in elk geval nog nooit meegemaakt dat er voor een simpele dropship oplichting een vals spoor is gelegd dat zo ver terug gaat waarin niet ergens zichtbare fouten zaten.
Joog schreef:
05 jan 2023 07:59
Ik vermoed dat de dame die ik had geappt (hierboven genoemd) de partner is van J. L. Haar weer geappt. Ze ontkent alles, maar heeft duidelijk wel met Lazaru te maken.
Kan je dat onderbouwen?

Je zou ook eens kunnen kijken welke bedrijven er nog meer gevestigd zijn/waren op de 2 adressen in Winterswijk en welke bestuurders die hebben/hadden. Uitreksels vraag je gratis aan bij de KVK en domeinnamen bij SIDN. Als je geluk hebt staat er misschien nog wel een 06-nummer bij het KVK uittreksel.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Dirkie »

rwolters schreef:
05 jan 2023 12:20
Ja, we weten nu wel dat jullie domme dingen hebben gedaan. Hoeveel aandacht moet er nog worden besteed aan dropshippers. Denk gewoon eens na en wees niet hebberig als je een “mooie aanbieding” ziet. Dat zou bijna 100% van de problemen voorkomen.
Wat mij ook opvalt is dat men vooraf zich graag laat (be)lazaru(n) door mooie facebook advertenties met lage prijzen voor nutteloze produkten zonder enige vorm van research te doen. Maar achteraf weet men altijd wat dropshipping is en kunnen ze een topic op dit forum openen met hun bevindingen. Als men nu eens andersom werkt, namelijk eerst hier zoeken op dropshipping (er staan heel bijdragen hierover op dit forum) dan was dit het laatste topic over dropshipping.
En voor nutteloze produkten met een lage prijs kun je ook naar de Action. Als er dan iets mee is kun je ze binnen een week (dacht ik) gewoon terug brengen.

Joog
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2023 07:54

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Joog »

Joog schreef:
05 jan 2023 07:59
Badpakken besteld. Levering duurde lang. Badpakken waren niet goed. Zat geen retourformulier bij. Dus gemaild met Lazaru en gevraagd om een retourformulier (al 1 dag nadat de bestelling binnen was, dus binnen de retourtermijn). Reactie was geen antwoord op mijn vraag, maar een aanbieding dat ik de badpakken mocht houden voor de helft vd prijs. Dit ging een paar keer zo heen en weer. Er kwam geen antwoord over retourneren. Dus pakket teruggestuurd naar adres waar het vandaag kwam (België). Dit gemeld aan Lazaru, waarop ik een mail ontving dat het naar een woonadres in W. moest. Ongelofelijk.
Niks meer op uit gedaan, ik had toch nog niet betaald. Een paar weken later bericht van Klarna dat ik moet betalen. Gemeld dat ik heb geretourneerd. Weer iets later ontving ik hetzelfde pakket opnieuw. Met het pakket naar het betreffende woonadres gegaan (ik woon in de buurt). Huis bleek te zijn verkocht, tel nr van verkoper gekregen. Haar geappt. Ze meldt dat het pakket naar Uden moet, link erbij voor retourformulier. Niet te vinden.
Met Lazaru gemaild dat ik niet ga betalen en het pakket wil retourneren. Antwoord Lazaru is dat de retourtermijn is verstreken en dat ik geluk heb dat ik het pakket terug heb ontvangen, wamt ik had het naar het verkeerde adres gestuurd. Werkelijk niet te geloven dit!
Heen en weer gemaild, discussie gevoerd. Ik krijg alleen maar standaardmailtjes terug.
Weer laten zitten.
Iets later weer bericht Klarna, weer gemeld dat ik niet ga betalen en ik in discussie ben met Lazaru. En zo gaat het nog even door.
Vandaag weer bericht Klarna: betaalverzoek voor je bestelling bij een ander bedrijf, niet Lazaru dus. KvK onderzoek gedaan. Dit andere bedrijf is een bedrijf van een persoon en gevestigd aan een adres in W. (Zelfde plaats als waar ik het pakketje moest afleveren). En laat dit nou ook het contactadres zijn dat op de site van Lazaru staat sinds kort. Ik vermoed dat de dame die ik had geappt (hierboven genoemd) de partner is van de persoon met het andere bedrijfje. Haar weer geappt. Ze ontkent alles, maar heeft duidelijk wel met Lazaru te maken. Verwijst mij naar het mailadres van Lazaru en naar retouradres in Uden.
Dit stinkt van alle kanten en moet maar es afgelopen zijn!
Wie helpt mij dit op te lossen? Want dit kan toch niet waar zijn? Misschien iemand in de zelfde situatie, want zo de reviews te lezen zijn dit er meerdere.
Samen sterk!

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door Arizonakid »


eva.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2023 16:45

Re: (Be) lazaru -

Ongelezen bericht door eva. »

ik heb artikel terug gestuurd volgens lazaru verkeerde adres , maar kreeg geen retouretiket , ja pas na dat ik het verstuurd heb , heb nu een deurwaarder aan mijn broek hangen

Plaats reactie