Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
yvleda67
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2021 16:00

Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door yvleda67 »

Zilveren enkelbandjes gekocht bij Bol.com 8 maanden geleden. Tiener is het pas 4 weken geleden gaan dragen. En het is duidelijk geen zilver! Niet in chloor gezeten, zuinig op geweest, en nu is gewoon het zilverkleurlaagje weg en blijf er zwart over. Klacht ingediend sorry mevr maar garantie is verlopen na 8 maanden. Volgens moet zilver na 8 maanden nog zilver blijven toch? Na heel veel over en weer praten krijg ik een kadobon aangeboden van 5 euro. Ik zeg hier niet mee accoord te gaan en het hele bedrag terug te willen en de enkelbandjes terug te sturen. Dat kan ik vergeten. En ik krijg de mededeling dat hij dit voor mij over heeft en ik blij moet zijn want hij betaald die 5 euro uit eigen zak? Nou sorry maar dat geloof ik niet en zo ja rare baas als personeel op deze manier klanten tevreden moet houden? Ik zeg nogmaals dat ik het volledige bedrag wil en niet 5 euro maar zijn antwoord blijft het zelfde.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door kuklos »

Eerste vraag: wie was de verkoper: bol.com, of iemand die bol.com als verkoopplatform gebruikte? Tweede punt. Als het is verkocht als zilver en het product is duidelijk geen zilver, dan heb je recht op je geld terug, want het product is non-conform. Meld de verkoper dit. En dien een klacht is bij Bol.com.


dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door dmv »

"Het zwart worden van zilveren sieraden is juist een teken dat het om echt zilver gaat. Andere (edel)metalen oxideren namelijk anders. Dat zilveren sieraden die zwart worden dus van een minder gehalte zilver (of zelfs geen zilver) gemaakt zouden zijn is onjuist en een fabeltje."

Uit de link van Kolibrie

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zilver oxideert door zwavel. En dat zit in elastiek (sokken), wol (kleding) en de oxidatie komt door zweet, alcohol en medicijngebruik en voeding.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/. Afhankelijk van waar je het gekocht hebt (bol of een partner) kan je misschien naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.

Ik heb geen verstand van zilver. Ook geen idee wat gloor ermee doet. Garantie gaat in wanneer je de artikel ontvangt, niet wanneer je het gaat gebruiken.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Sira »

Mijn (echte) zilveren sieraden worden ook altijd zwart. Het kan maanden goed gaan, maar dan ineens zijn zelfs mijn vingers door de ringen of nek door het colliertje ook zwart.
Dat ligt aan de uitwaseming van de huid. Zwangere vrouwen kunnen daar ook heel erg last van hebben, zelfs met gouden sieraden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik draag al 40 jaar hetzelfde zilveren armbandje, nooit zwart geworden.
Met ( nep) zilveren ringen is me dat wel eens overkomen dat ze zwart werden.

zajit2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2021 13:12

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door zajit2 »

Echt zilver is gemerkt met: cijfers 925 (1e gehalte) ook Sterling zilver genoemd, /835 (2e gehalte ) / 800 (3e gehalte)
Is het gemerkt?

KristelvanEs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2021 13:44

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door KristelvanEs »

Indien het zilvergehalte laag is of geen zilver is, kan de huid en het sierraad groen uitslaan. Om te voorkomen dat zilver zwart wordt kan je blanke nagellak of siliconenspray gebruiken.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Aygulf »

Seinhuis schreef:
12 sep 2021 20:23
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/. Afhankelijk van waar je het gekocht hebt (bol of een partner) kan je misschien naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.

Ik heb geen verstand van zilver. Ook geen idee wat gloor ermee doet. Garantie gaat in wanneer je de artikel ontvangt, niet wanneer je het gaat gebruiken.
HR/MW Seinhuis, met alle respect maar om nu in iedere reactie te zeggen "ga naar je rechtsbijstandverzekering, juridisch loket e.d." wordt wel beetje eentonig en is met een kanon op een mug schieten. Lijkt me meer voor de hand liggen om te kijken of er een zilvermerkje in staat of even langs een juwelier te gaan voor advies. Bovendien wordt zilver na verloop van tijd sowieso zwart (daarom is het zilver!) en iedereen kent volgens mij het begrip "zilverpoets en". Zoals TS meteen begint met tekeer te gaan zonder even onderzoekje te doen begrijp ik niet (laat staan naar het juridisch loket te worden verwezen).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit betrouwbare bron weet ik, dat het meneer Seinhuis is. ;)

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Methusalah »

Zilver wordt juist niet zwart als je het draagt een omdat je het dan op natuurlijke wijze polijst.

Waarschijnlijk was dit een goedkope galvanisering met een flinterdun laagje zilver. Dat slijt in een no time weg.

Ik durf te wedden dat je er niet voor hebt betaald dan wat je normaal voor echt zilver kwijt bent.

Goedkoop is duurkoop zoals gewoonlijk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bol.com: geen echt zilver, maar 'garantie verlopen'

Ongelezen bericht door Revoked »

Methusalah schreef:
14 sep 2021 12:24
Zilver wordt juist niet zwart als je het draagt een omdat je het dan op natuurlijke wijze polijst.

Waarschijnlijk was dit een goedkope galvanisering met een flinterdun laagje zilver. Dat slijt in een no time weg.

Ik durf te wedden dat je er niet voor hebt betaald dan wat je normaal voor echt zilver kwijt bent.

Goedkoop is duurkoop zoals gewoonlijk.
Jaja. Vooral dat "waarschijnlijk". Galvaniseren, met zilver. Euhm, nee? Daarmee is je post, net als deze, onnodig.

Gesloten