LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boldking scheermes ervaring

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
itzsama
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:34

Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door itzsama »

Na jarenlang Gilette fusion gebruikt te hebben keek ik er altijd tegenop om weer nieuwe mesjes aan te schaffen tegen hoge kosten aan. Want laten we eerlijk zijn scheermesjes zijn niet goedkoop. Sterker nog ik vind het een belachelijke prijs maar goed het zij zo.

Totdat ik kennis maakte met Boldking je zou bijna zeggen een lifesaver. Bij aanschaf 5 scheermesjes plus eenmalig een houder voor slechts 10 euro per maand of om de 2 maanden je kan zelf je programma kiezen. Daarnaast bieden ze ook nog eens het 'niet goed geld terug systeem' aan. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, dus ik ging een researsch doen en ik kwam over het algemeen veel goede reacties tegen en wat enkele negatieve reacties maar goed die heb je bijna altijd wel. Dus ik had al snel mijn keuze gemaakt en Boldking per maand aangeschaft.

Bolking kwam al snel binnen ik meen binnen 2-3 dagen. Ik kreeg 2 doosjes in 1 van de doosjes lag de houder in mooi verpakt en gesealed zoals ze dat vroeger deden met een kaarslvlek. Het oogt allemaal mooi en de houder zelf ziet er ook goed uit, ligt lekker in de hand en het is niet te licht. Daarnaast krijg je nog een doosje dit is gewoon een simpel doosje waar de 5 scheermesjes zich bevinden en dit doosje krijg je dan iedere maand.

Mijn eerste scheerbeurt, ik was tevreden het scheert lekker weg. Ik scheer mijn hoofd ook kaal met scheermes hier liet ik enkel was sneetjes aan over, maar dat heb ik soms ook bij de Gilette. Al gauw kwam ik erachter dat ik wat miste op het scheermesje wat ik wel had op de Gilette scheermesjes (http://bit.ly/1cmB3bp). Dit is geheel persoonlijk maar ik kan mij wel voorstellen dat iedereen die dit gebruikte op het Gilette Fusion scheermesje het wel vervelend vindt om het nu zonder te doen. Op het Gilette scheermesje had je altijd bovenop nog een enkel klein mesje waar je snor kon scheren of het overige kon contouren. Dit miste ik wel op het scheermesje en aangezien ik een research had gedaan voor aanschaf en las hier op TROS radar dat de service heel goed is. Besloot ik een mail te sturen naar Boldking met mijn bevindingen erin en of er in de toekomst hier aan gedacht kan worden. Ik heb de mail een maand geleden verstuurd en tot op heden nog geen reactie vernomen. Dit is voor mij al meteen een minpunt. Ook heb ik na het kaal scheren van mijn kop altijd grote rode plekken, die later wel wegtrekken maar het ziet er wel even vreemd uit. Dit had ik trouwens nooit met de Gilette Fusion. Het verwisselen van scheermes is ook heel goedkoop, je moet namelijk het scheermes eraf schuiven, waardoor het midden stukt los raakt het ziet er gewoon heel crappy uit.

Dus ik dacht eraan om de scheermesjes gewoon op te maken en nog gebruikt te maken van de volgende 5 tal scheermesjes die ik deze maand moest ontvangen, want misschien moest mijn huid nog simpel weg wennen aan het scheermesje.

Tot vandaag heb ik het nieuwe doosje open gemaakt en het scheermesje gebruikt. Tijdens het kaal scheren boven op mij hoofd, haal ik flink mijn kop open echt een dikke jaap hoe ze dat noemen. Maar het kon erger, gelukkig scheerde ik rustig waardoor ik bij het open halen op tijd stopte en met geluk niet het mesje doorhaalde, anders zat ik nu met hechtingen in het ziekenhuis. Maar met een watje en een pleister is het tot zover nog wel goed gekomen. Dit was ook voor mij meteen ook de reden om dit hier te plaatsen en met de rest te delen wat mijn ervaring is met Boldking.

Het mag misschien allemaal wel duur zijn, maar ik betaal liever iets meer met kwaliteitzekerheid.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door bprosman »

Of stap over naar een ouderwets "krabbertje" met losse Double Edge mesjes, keuze genoeg in mesjes en kost een fractie van de dure scheersystemen.

Husky70
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2014 11:44

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door Husky70 »

De scheerervaring zal voor iedereen anders zijn. Probeer het gewoon eens zou ik zeggen. De Boldking messen komen uit Duitsland, van Feintechnik GmbH. De gebruikte 'gothic arch II' messen lijken prima. Momenteel probeer ik ze uit. De eerste ervaringen zijn goed. Ze scheren goed glad. De kans op een wondje lijkt wel iets groter bij de Feintechnik messen dan bij de messen van mijn vorige Mach3 systeem. Feintechnik levert vooral huismerk scheermessen aan winkelketens. Dit werd tot voor kort goed uitgelegd op hun site. Maar sinds kort is hun site heel erg summier met informatie. Waarschijnlijk omdat een aantal van hun afnemers de volledige openheid niet kon waarderen. Hun facebook-pagina is echter nog niet dicht (zie https://www.facebook.com/feintechnik/ph ... =3&theater ). Daar kun je goed zien dat het Boldking systeem gelijk is aan het Feintechnik Croma Xenon 5 systeem (dat je in Duitsland bij Kaufland kunt kopen). En gelijk is aan het Youshave systeem. En dit is weer gelijk aan het nog voordeliger eigen merk 5-blad scheersysteem van Jumbo. Voor ieder wat wils. Gemak (thuisbezorgen door Boldking of Youshave) of prijs (Jumbo).

Renobrasco
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2005 21:10

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door Renobrasco »

Ook ik heb de Boldking mesjes geprobeerd. Ik ging vanwege de prijs van Fusion naar Boldking. De mesjes zijn scherp en gaan een week mee bij "standaard" gebruik. Echter ik scheer ook mijn hoofd om de dag en af en toe mijn lichaam. De haren van mijn hoofd krijg ik gewoon niet uit de mesjes. Ik klop hard op de muur en de grond, maar omdat de ruimte tussen de mesjes minimaal is gaan deze er niet uit. De ruimte tussen de mesjes van de Fusion (en de overige Gillette mesjes) zijn breed genoeg en deze zijn dan ook beter schoon te krijgen. Er zijn zelf momenten geweest dat mijn mesje na 3-4 dagen al niet meer gebruikt kon worden daar ik met de Fusion soms wel 3 weken kan scheren. Ik vind ook de grip niet erg fijn en te licht. als ik mijn hoofd scheer wil ik graag voelen dat ik een mes in mijn hand heb. Mocht het wat uitmaken ik scheer altijd onder de douche en gebruik geen gel of schuim.

Plus: verpakking, prijs, klantvriendelijkheid, snelle verzending, automatisch nieuwe mesjes.
Min: Ruimte tussen de mesjes, snel stroef, veroorzaakt wondjes,

Ik heb meerdere mesjes geprobeerd van verschillende merken zoals wegwerpmesjes en Wilkinson en alle Gillette mesjes en zo nu en dan een huismerk van een supermarkt of een drogist. Allemaal puur vanwege de prijs, maar ik kom steeds weer terug bij Gillette, omdat deze geen wondjes veroorzaakt en zelfs een 3 weken oud mesje nog beter scheert dan een wegwerpmesje. Ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mijn gezicht ik geen andere keuze kan maken dan voor mijn huidige merk te blijven gaan.

breesink
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2014 19:43

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door breesink »

HAHAHA... ik heb precies dezelfde ervaring met Boldking :lol: . Ik vond het heel irritant dat er niet zo'n precisie mesje op zat voor bijv de bakkebaarden. En ik heb inderdaad ook ongelooflijk veel verschillende opties vergeleken met elkaar.
Dan moet je ECHT voor de grap eens hier kijken: http://www.shavehouse.nl
Zelfde soort concept, maar dan 2 verschillende soorten mesjes voor mannen, en 1 voor dames. En ja hoor, raad eens: MET precisie mesje, maandelijks opzegbaar, en nog eens 1 EUR goedkoper dan Boldking ook, haha :lol: . Was echt "flabbergasted" (of hoe je dat ook schrijft) over de ervaring. Scheert echt vele malen relaxer dan die van Boldking!! Echt een stuk professioneler (chrome) scheermes heb je vast met een best goede grip.
Probeer t ns uit. Ik dacht immers ook dat ik voor altijd vast zat aan die dure meuk.
En nee, ik ben niet betrokken in dat bedrijf :-)

HVB3
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2013 10:28

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door HVB3 »

Het zal voor iedereen wel wennen zijn als je overstapt van een merk scheermes waar je je al jaren mee scheert naar een nieuwe. Ik heb uiteindelijk zelf even een klein onderzoekje gedaan naar de verschillende aanbiedingen op de markt. Vind persoonlijk Gillette veel en veel te duur, en pas ervoor om dat via Groupon te kopen, omdat ik daar qua afhandeling van de verschillende dingen die ik daar gekocht heb op zijn zachtst gezegd mijn vraagtekens zet. Wilkinson is misschien wel net zo goed maar ook vrijwel even duur. Dus op zoek gegaan naar een alternatief via de sites die ze tegenwoordig aanbieden in een soort van abonnement vorm. Van Boldking was ik al snel genezen, hebben maar de keuze uit 1 type mesje , weliswaar Duitse kwaliteit voor een relatief lage prijs, maar werd er al snel op geattendeerd dat exact hetzelfde mesje bij de Lidl in de winkel ligt, in een andere verpakking weliswaar, maar voor beduidend minder. En om nou € 5 per maand te betalen om wat scheermesjes naar je te laten sturen in een leuke verpakking gaat me te ver.
Dit zelfde heb ik bij de andere hier genoemde webwinkel gezien, ook daar was ik dus snel klaar mee.
Inmiddels scheer ik me al een paar maanden meer dan prima met de mesjes van Budgetshavers. Die boden mij de keuze uit 3 verschillende mesjes ( € 4, €6 of €8 ) en hebben zelfs een mesje voor vrouwen , handig voor mijn vrouw ook. Daarnaast bieden ze je de gelegenheid om de mesjes de eerste maand te testen voor €1 ( je krijgt je aankoopbedrag - €1 terug gestort op je rekening )
Conclusie : Het zijn superscherpe mesjes, is niet van Gillette kwaliteit te onderscheiden, lekkere houder die goed in de hand ligt, het enige wat er aan ontbreekt ( om op de eerdere schrijvers in te haken ) is het zgn kleine mesje, geloof dat dat het trimmertje heet. En om heel eerlijk te zijn, als je er na een paar dagen aan gewent bent mis je het "trimmertje" ook eigenlijk niet.
Dus doe vooral wat je zelf prettig lijkt, maar een maandje scheren voor een €1 om het uit te proberen lijkt me nooit weggegooid geld.

JansenPaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 13:44

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door JansenPaul »

BoldKing is qua mesje veel minder dan Gilette. Maar BoldKing is wel goedkoper. Tja een logische afweging. Ik heb BoldKing geprobeerd en vind de mesjes niet goed genoeg. Dus dan maar dure Gilette-mesjes.

jjbarneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2015 16:49

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door jjbarneveld »

Bolking is Geen gilette .Bij voordelig scheren Gilette Turbo 1,65 per stuks .

chefdog
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2015 09:52

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door chefdog »

Ik heb de mesjes nu een tijdje geprobeerd, maar de kwaliteit is echt beduidend minder als Wilkinson mesjes. Ik merk dat er meer wondjes tijdens het scheren ontstaan. En over het algemeen is het gewoon minder prettig scheren.

En goedkoper is ook niet helemaal de realiteit, ik het op verschillende websites pakketten gevonden van Wilkinson met 16 mesjes en een houder voor 27,59euro. De Wilkinson kon ik met gemak 4 weken gebruiken, iets wat met Boldking zeker niet kan. Gilette heb ik ook lang gebruikt, vond Wilkinson net iets beter, maar dat zal anders zijn voor andere mensen.

pieterfr
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2015 15:47

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door pieterfr »

Het is eigenlijk schandalig dat er zo reclame wordt gemaakt voor 4 dure mesjes per maand.
Ikzelf scheer me iedere dag, redelijke zware baard, met Gilette Fusion. Deze mesjes kosten nog geen 2.50 per stuk (internet) en ik doe, (indien geregeld goed schoongemaakt op de binnenkant van je onderarm) 3 tot 4 maanden met 1 mesje.

Dus Boldking is larie

- See more at: [commerciële link verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jul 2015 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door Moneyman »

3 tot 4 maanden met één mesje, met een zware baard dagelijks geschoren? Dat is 90-120 scheerbeurten met één mesje? Serieus...?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door renewouters »

90...120 scheerbeurten is wat overdreven, maar de levensduur van Gilette Fusion is wel heel veel langer dan van Boldking. Ik scheer me ca. 5x per week en doe al gauw 6 weken met 1 mesje. En dan kan het mesje eigenlijk nog wel langer mee, maar kies ik zelf voor een nieuwe omdat dat net wat lekkerder scheert. Ik denk dat 9 weken zeker mogelijk moet zijn voordat het mesje echt "op" is.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Boldking scheermes ervaring

Ongelezen bericht door Mr Ray »

mijn ervaring met gilette is juist veel minder

deed meestal max 8/9 scheerbeurten met een mesje

Gesloten