LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch accuboormachine

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
stnyk
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2008 20:53

Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door stnyk »

Voor het kopen van een nieuwe accuboormachine werd ik door een kennis gewaarschuwd voor de slechte kwaliteit van Bosch. Omdat hier 2 jaar garantie op werd gegeven heb ik toch een Bosch accuboormachine gekocht. Binnen één jaar was deze echter niet meer te gebruiken. De leverancier heeft de boormachine opgestuurd ter reparatie. Bosch meldde dat de accu was versleten. Hierop zat slechts een garantie van een half jaar. Dit werd vooraf niet vermeld. Een nieuwe accu kost bijna evenveel dan een complete boormachine. Een klacht via de mail over deze kwestie, wordt door Bosch gewoon niet op gereageerd. Mijn advies: voor een nieuwe accuboormachine, kies nooit voor een Bosch accuboormachine!

dolf-golf
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:41

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door dolf-golf »

Die van de Gamma zijn redelijk goed afhankelijk van de klus natuurlijk.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Mijn ervaringen zijn precies andersom: mijn eerst accuboor was van de Gamma (drama...), daarna alleen maar met Bosch gewerkt, en naar volle tevredenheid.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door RobbieS. »

alle waar naar zijn geld.... Makita en Metabo zijn toppers... onverslijtbaar

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Bosch groen is nepspul maar Bosch blauw is de prof serie en die machines zijn gewoon goed in waar ze voor bedoeld zijn.
Helaas is Bosch blauw vaak niet verkrijgbaar in de hobby gereedschapzaken.

@stnyk Ik neem aan dat het hier Bosch groen betrof.

stnyk
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2008 20:53

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door stnyk »

Het gaat inderdaad om Bosch groen, maar waar ik mij vooral aan stoor is dat er wordt aangegeven dat er 2- of soms 3jaar garantie opzit, terwijl dit dus voor de meest kwetsbare en dure onderdelen zoals de accu slechts een half jaar blijkt te zijn.
Dit wordt niet eerlijk aangegeven bij aankoop van zo'n apparaat.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Bosch Groen is voor de gemiddelde doe-het-zelver ruim voldoende, lijkt mij. We hoeven echt niet allemaal top-of-the-market spul te hebben (al is dat natuurlijk wel leuker en lekkerder werken). :wink:

Dit soort garantievoorwaarden zijn inderdaad erg vervelend, en meestal kom je er pas achter nadat je de garantie nodig had, dus op het moment dat er iets kapot gaat.

Op zich is het natuurlijk wel logisch dat slijtagegevoelige delen niet onder een 2- of 3-jarige garantie vallen. De vraag is alleen of je redelijkerwijs mag verwachten dat een accu nog geen jaar meegaat. Ik heb nu bijna vijf jaar een accuboor van Bosch (groen), nog nooit problemen mee gehad en hij draait nog als een zonnetje. Soms gebruik ik 'm heel veel, en soms weer maanden niet.

Op welke manier heb jij 'm gebruikt? Zwaar, of juist niet?

wiros
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010 21:47

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door wiros »

Vergeet niet dat de Bosch machines heel goed zijn, alleen de accu's zijn slecht. Ik heb een paar nieuwe 14.4 accu's gekocht van het huismerk bij accucompany en mijn Bosch gaat alweer ruim een jaar mee zonder problemen. :)

robber
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mei 2010 13:35

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door robber »

Tip, de z.g gereviseerde / inruil accu's van praxis zijn nog slechter, met een paar maanden is het wel gedaan met die rommel. :(

De Vries1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2011 20:17

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door De Vries1 »

Bosch maakte vroeger alleen gebruike van Sanyo of Panasonic batterijen. Om kosten te besparen zijn mn groene serie deels vervangen door andere batterijen. Ook bij aankoop van nieuwe accu's altijd navragen welke batterijen ze gebruiken. Bij www.Conrad.nl verkopen ze nog vervangende accu's met Sanyo batterijen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door dhc »

Fijn....je eerste reactie in een anderhalf jaar oud topic....
lekker relevant...

keesvangils
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2012 23:20

Re: Bosch accuboormachine

Ongelezen bericht door keesvangils »

Ook ik heb hetzelfde probleem, accu 4 uur laden, een gaatje boren en leeg is de accu. Mijn vorige accuboormachine was ook van bosch en daar heb ik 11 jaar mee gedaan, dus dan koop je weer een bosch. Maar dit was wel de laatste, ga nu voor een makita kijken.

Gesloten