Catawiki

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Catawiki

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik wil een bod uitbrengen op Catawiki maar het is mij niet duidelijk wat de bijkomende kosten zijn :

Ik las 9 % procent veilingkosten , maar ergens anders lees ik weer 9 % + 3 euro
Komt er boven op mijn bod ook nog Btw bij en mag dit wel want als consument mag je er toch van uitgaan dat de BTW is inbegrepen



Wat geldt nu bij een aankoop

Mvg Hans

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door BL2 »

Het lijkt me compleet duidelijk........

De kosten voor Kopersbescherming bedragen 9% van het eindbod plus € 3. Stel bijvoorbeeld dat het eindbod op een object € 100 is. 9% van € 100 is € 9, en door € 3 toe te voegen, betaal je bij het afrekenen € 12 voor de kosten voor Kopersbescherming. Dit is inclusief btw.

Het eindbod is exclusief verzendkosten, wat betekent dat de verzendkosten niet worden meegerekend in de berekening van de kosten voor Kopersbescherming.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

En weet wel waar je aan begint er zitten nog wel eens wat imitaties tussen. :D

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , dank voor de info
Het gaat om een locomotief het bedrijf die het aanbiedt is betrouwbaar ; ze hebben namelijk ook een fysieke winkel waar ik weleens een loc gekocht hebt
Maar ze bieden ook op Catawiki loc, s aan

Mvg Hans

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door BL2 »

Hansw schreef:
03 aug 2023 22:07
Het gaat om een locomotief
Ga je je eigen spoorbedrijf beginnen :)
Kijk wel uit met dat bieden op Catawiki, de prijzen zijn soms belachelijk hoog, en wordt er in de laaste seconden geboden, dan loopt de tijd gewoon weer even door.
Maar bij een gewone winkel, dan kan je beter een mailtje zenden of ze je wens op voorraad hebben (of krijgen) en buiten Catawiki om handelen.
Dan noemt het bedrijf een prijs, en dan kan je zelf bepalen of het het waard is, zonder allerlei "vage" andere bieders.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door Hansw »

Bedankt voor de tip,

Ik ben het eens dat je op het laatste moment geneigd bent om mee te gaan met de biedingen omdat je in een bepaalde flow zit .
Nu moet ik wel zeggen dat je niet altijd slechter uit bent
Ik heb wel eens op Ebay.de een nieuwe loc gekocht , die ook met opbod werd verkocht
Ik had eerst de gegevens van de winkel nagekeken en die bleek betrouwbaar met de geldende garantie
Als je de loc rechtstreeks bij zijn winkel bestelde betaalde je de hoofdprijs , diegene die hij op Ebay .de aanbod had ik 180 euro goedkoper als in zijn winkel . Omdat veel nieuwe loc, s heel snel zijn uitverkocht bij de fabriek bestellen sommige winkeliers er achteraf teveel
Ze nemen dan voor enkele exemplaren genoegen met een lagere winst en bieden hem op EBAY.de aan
Maar je moet inderdaad op je hoede zijn vooral met de bijkomende kosten

Mvg Hans

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door BL2 »

Het bijzondere is dat vaak producten op Catawiki duurder worden verkocht, dan dat ze nu in de winkel nog gewoon te krijgen zijn.
Ik snap er werkelijk niets van wat daar soms gaande is, zeker omdat er in een winkel geen veilingkosten bij komen.......

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Catawiki

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat is het leuke van die veilingsites, ik verkoop al jarenlang op Ebay en tegenwoordig ook op Catawiki, in een vrij smal verzamelgebied. Ik start alle veilingen op een zo laag mogelijk bedrag, zonder minimum, en verkoop 90% van de objecten duurder dan ik er voor zou vragen in een fysieke winkel. Het meebieden maakt mensen een beetje dom, want niemand wil “verliezen”.

Plaats reactie