Defecte badkamer ventilator

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jeanne109
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2024 10:18

Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Jeanne109 »

Wij kochten onlangs voor onze gerenoveerde badkamer een nieuwe ventilator. De ventilator die geinstalleerd was, beviel niet we wilden een iets uitgebreidere versie. Dus hebben we via internet een nieuwe ventilator aangeschaft. Helaas kregen we hem niet aan de praat, terwijl hij goed aangesloten zat. Dus geretourneerd, en gevraagd om een creditnota of dat we konden bijbetalen voor een ander type. Om een ventilator te kunnen testen, moet je hem wel aansluiten. Dan krijg je dus minimale gebruikssporen van een schroefje in een afdekplaat.

Afijn, na 10 werkdagen was het bedrijf er uiteindelijk uit; de printplaat zat scheef, maar dat kon niet hebben veroorzaakt dat het apparaat niet werkte want bij hen deed de ventilator het wel. We krijgen dus ons geld niet terug. Aangezien we bij dit bedrijf niets meer wilden bestellen, voor een simpele vraag hang je al een half uur in de wacht, hebben we ergens anders een ventilator gekocht die ook met app te bedienen is, die is geinstalleerd en werkte gelijk perfect.

Nu is mijn vraag: bij sommige zaken is het noodzakelijk om eerst iets te kunnen testen dat je het apparaat aansluit.
Een schroef laat altijd sporen na. Is een scheve printplaat een oorzaak dat iets niet kan werken?

Bij sommige bedrijven (bijv. Coolblue) heb je ook tweede kans apparaten; dan betaal je iets minder omdat er minieme gebruikssporen zijn. Dus zo gek is dat niet.

Hebben wij nog ergens "recht"op, meer als principe vraag dan iets anders.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u nu de ventilator teruggekregen?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt recht op garantie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie en ook 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd.

Al is het lastig om te bewijzen dat u het juist aangesloten hebt, de winkel moet bewijzen dat u een deugdelijk product hebt.

Omdat het bedrijf niet mee werkt kunt u het beste contact opnemen met www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd, de casus komt me bekend voor op een of andere manier.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
28 jan 2024 12:41
Vreemd, de casus komt me bekend voor op een of andere manier.
#metoo

Ik denk dat het bewuste topic is verwijderd. Ik kan het niet vinden, maar in dit topic wordt er wel naar verwezen. En in datzelfde topic is heel goed te zien waarom de vraag van TS voor 17 pagina’s discussie kan zorgen ;-)

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier nummer drie. Ik vond dit topic van inmiddels vijf jaar geleden.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat was degene die ik zocht, Thanks!

Nou, daarmee is de vraag van TS wel beantwoord :wink:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is gewoon een herroepingsrecht van minimaal 14 dagen die verlengt wordt naar tot 12 maanden als niet aan de informatieplicht is voldaan.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Defecte badkamer ventilator

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
28 jan 2024 14:12
Hier nummer drie. Ik vond dit topic van inmiddels vijf jaar geleden.
Klopt, het was inderdaad een badkamer ventilator die het niet deed en het probleem zat hem inderdaad in de schroefgaten.

Plaats reactie