DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
mmmiek70
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2013 20:01

DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door mmmiek70 »

Mijn pakket werd retour gestuurd omdat de automaat vol was. Op de website van DHL wordt dit niet duidelijk vermeld dat dit risico bestaat. Nu kan het het tot 10 dagen duren totdat ik het pakket terug krijg en moet ik ook nog zelf achter mijn geld aan. Wat een waardeloze service, DHL pleegt contractbreuk door dienst niet te leveren zoals mag worden verondersteld na betaling

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze geven aan uit te wijken naar een automaat in de buurt.
https://www.dhlecommerce.nl/nl/consumen ... tomaat-vol

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bent u ontvanger of verzender? De verzender heeft een overeenkomst met DHL, de ontvanger niet.
Maar buiten dit, hoe had het anders opgelost kunnen worden? Als de automaat vol zit zal de bezorger iets moeten. Naast de automaat zetten? Op eigen houtje ergens anders heen brengen? Wat ze ook doen, het zal nooit goed zijn voor iedereen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die goede Sint wilde zijn zwarte pieten ontlasten. Beter meteen de schoorsteen gebruiken, die hoeft tenminste niet gedeeld te worden.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
02 dec 2023 16:47
Die goede Sint wilde zijn zwarte pieten ontlasten. Beter meteen de schoorsteen gebruiken, die hoeft tenminste niet gedeeld te worden.
In sommige huizen wel hoor.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door rwolters »

Bij ons wordt het standaard dan naar een nabijgelegen afhaalpunt gebracht (waar veel meer ruimte is). Nadeel is wel dat je dan vaak beperktere openingstijden hebt. Maar als het vol is heb je niet veel alternatieven.

mmmiek70
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2013 20:01

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door mmmiek70 »

Waar het mij om gaat, dat dit op voorhand onvoldoende duidelijk wordt gemaakt op de website dat hier een risico bestaat. Er zou zogenaamd in heel Amsterdam geen alternatief zijn. Als klap op de vuurpijl moet ik ook zelf achter restitutie van de kosten aan.

brendz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2023 10:55

Re: DHL stuurt pakket direct terug naar verzender

Ongelezen bericht door brendz »

Ook bij mij deze maand 2 keer een pakket onmiddellijk retour omdat de pakket automaat vol zat. Voorheen ging het naar een van de andere 40 afhaalpunten in Eindhoven. Waarom dit niet meer gebeurd konden ze bij klantenservice geen antwoordt op geven.
Waar het op neer komt is dat je dus niet vooraf weet of je pakket geleverd gaat worden, soort Russisch roulette met pakjes.
Contact opnemen heeft ook geen zin aangezien ze zeggen het is niet onze automaat en we kunnen niets doen.
Het zou fijn zijn als DHL deze optie niet meer aanbied omdat je dit echt niet kan maken.

Plaats reactie