DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als het pakje bij een afhaalpunt gebracht wordt ligt het er meestal de volgende dag pas. ( bij mij althans altijd zo geweest). Aan het eind van de dag komt de bezorger het daar pas afleveren.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

WeerIemandanders schreef:
15 jun 2023 14:17
Als het pakje bij een afhaalpunt gebracht wordt ligt het er meestal de volgende dag pas. ( bij mij althans altijd zo geweest). Aan het eind van de dag komt de bezorger het daar pas afleveren.
Het bericht dat ik 's ochtends ontving was toch echt "uw pakket is afgeleverd en ligt voor u klaar", of woorden van gelijke strekking. Aan het eind van de middag bleek het er gewoon niet te zijn.

Als het bericht iets is in de trant van "wordt vandaag afgeleverd en ligt vanaf 16.00 uur voor u klaar" dan ga ik ook altijd de volgende dag.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 00:11
alfatrion schreef:
14 jun 2023 21:28
De casus tot zover:
- het busje van de bezorger is stuk, waardoor hij niet bij mij kan komen;
- de bezorger geeft aan dat ik niet thuis was, op het moment dat hij bij mij was; en
- jij krijgt de melding dat het pakketje bij de buren is afgeleverd.
Als u mijn casus bedoeld, de vaste bezorger hier werkt geen 12 uur per dag, in de avonduren wordt ander personeel ingezet. Deze stond voor een verkeerde deur. Een domme fout, geen leugen dus.
Je veranderd de casus aan de hand van de door jou gewenste uitkomst: de bezorger is niet fout.

We hebben het hier over de situatie van Onkruid71 waarin onterecht is aangegeven dat hij niet aanwezig was. Jij geeft daarop aan dat de bezorger misschien geen zin had, te vertraging had, een reden om het pakketje niet af te leveren, ect. Ik geef aan dat dit allemaal niet uitmaakt en dat er gelogen wordt. En dan geef vul jij aan dat ie misschien in een ongeluk terecht is gekomen of pech had met zijn bus. De bezorger is duidelijk niet bij Onkruid71 en kan dan dus niet weten of hij thuis was. Als je daar dan toch wat over verklaard dan is dat liegen.

En dan kom jij aan met een tweede bezorger die het heeft overgenomen. En is het opeens de tweede bezorger die de verklaring aflegt.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 14:32
(...) Dat het in het verhaal van Erthanax bij de bezorgers fout gaat wil niet zeggen dat het altijd aan de bezorgers ligt. (...)
Dat heb ik ook nooit beweerd, integendeel. Ook ik erken volmondig dat het ook bij mij meestal gewoon goed gaat. Soms zelfs heel erg goed, enkele minuten na het begin van het aangeven tijdvenster.

Maar soms gaat het dus gewoon fout bij de bezorgdienst of bij de bezorger. Om redenen die ik niet doorzie kunt u dat nooit erkennen zonder dat er enige alinea's met allerlei verklaringen volgen. Nooit? Nee, nooit. Misschien dat u in een van de tientallen topics en nog meer reacties er een van uw hand kunt vinden waar dat wel het geval is. Mocht dat zo zijn, dan maak ik nu, hier, bij voorbaat mijn excuses. Maar eerlijk gezegd hoop ik dat u uw tijd beter kunt besteden.

Ik ga voor de tweede maal proberen het hierbij te laten. Maar ja, dat scheepsrecht, hè.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
15 jun 2023 16:12
Ook ik erken volmondig dat het ook bij mij meestal gewoon goed gaat. Soms zelfs heel erg goed, enkele minuten na het begin van het aangeven tijdvenster.
Eens. Zo werd ik vandaag verrast door een mailtje van een bezorgdienst (UPS), waarin gemeld stond dat ik niet thuis was (wat klopt), maar dat het pakket in mijn tuin in een berging was achtergelaten. En tot mijn verbazing was die mail zelfs voorzien van een foto van het bewuste pakket in die berging. Zo kan het dus ook.

Plaats reactie