DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
angel1978
Berichten: 11039
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
11 jun 2023 17:08
Moneyman schreef:
11 jun 2023 16:50
Een opzichtig en tegen beter weten in verdedigen van een onjuist standpunt.
Zelfs dat niet. De andere deelnemers worden bevraagd. Als er geantwoord wordt, dan krijgen de deelnemers te horen dat ze niet mogen antwoorden. Als er niet geantwoord wordt, dan krijgen deelnemers te horen, dat ze weigeren om "hun" uitspraken te onderbouwen. Als je vraagt naar de cijfers waar hij zegt over te beschikken, dan krijg je te horen dat het niet aan hem is om die te geven.
NeoDutchio schreef:
09 jun 2023 17:58
En ja, bezorgers die niet aanbellen of zelfstandig dingen gaan doen is niet juist. Maar hoe vaak komt dat voor?
NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 15:11
Het gaat (...) over bezorgen in het algemeen. En daar doet u uitspraken over. Uitspraken die u niet kan of wilt onderbouwen.
NeoDutchio schreef:
10 jun 2023 11:24
alfatrion schreef:
10 jun 2023 10:36
Wat houdt je trouwens tegen om de gegevens te delen, waar je zegt over te beschikken?
Ik ben geen onderdeel van PostNL en is het dus ook niet aan mij om dergelijke zaken naar buiten te brengen.
En daarna begint het ontkennisproces weer.. het is gewoon trollen.

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
11 jun 2023 17:10
En daarna begint het ontkennisproces weer.. het is gewoon trollen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er niet zozeer sprake is van trolling, maar van rationalisering.

Een prachtig mechanisme overigens, want het helpt mij vrijwel uitsluitend goede beslissingen te nemen. Wel jammer dat het jegens derden niet altijd even effectief is.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 15:11
Moneyman schreef:
11 jun 2023 13:49
Maat stél dat iemand daadwerkelijk al die afspraken maakt die jij blijkbaar graag wilt horen, dan komt de bezorger dus de volgende dag terug. Prima toch? Dat hoort bij de uitvoering van de overeenkomst.
Neen, een dag later terug komen hoort niet bij de overeenkomst.
Dit is zo typerend voor de manier waarop je de discussie kansloos maakt.

Je verzint een casus, die niets te maken heeft met het topic probleem en evenmin met de praktijk. Je sluit op voorhand alle alternatieve afleveropties uit (de praktijk is anders), en als dan de voor de hand liggende oplossing wordt gekozen (namelijk: gewoon nogmaals aanbieden), dan verzin je er ineens bij dat dat niet zou mogen. Logisch, want anders klopt je verzonnen casus niet meer, maar het heeft niets met de werkelijkheid te maken.

En het meest basale feit heb je nog altijd niet weten te weerleggen: dat thuis blijven niets meer is dan een door jou verzonnen plicht. Prima voor jezelf, geen maatstaf voor anderen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Thuis zijn is uiteraard niet verplicht. Overeenkomst wil de afspraak niet zozeer noemen maar de verzender en de bezorgdiensten geven een tijd aan waarin het pakketje thuis verwacht kan worden.

Uiteraard kunnen ook de bezorgers in files staan of kunnen onderdeel zijn van aanrijdingen of ongelukken om maar wat te noemen. Een exacte tijd lijkt mij ook moeilijk te kunnen geven. In de meeste gevallen krijg je dan een melding dat het later wordt.
Dat zal niet altijd bij iedereen zo gaan en zorgt voor de nodige irritatie.
Zeker nu het de laatste jaren enorm druk is geworden met online bestellingen is het niet alleen bij de bezorgdiensten steeds drukker maar ook op de wegen.

Buiten dat lijkt mij dat ze ook niet bedoelen dat u thuis “moet” zijn, volgens mij wordt dat ook nergens letterlijk gezegd.
Het pakje is alleen makkelijker afgeven aan de deur in handen van de ontvanger als deze thuis is en open doet als de bezorger bij u aan belt.

angel1978
Berichten: 11039
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo net nog even een bestelling gedaan, altijd leuk om even de praktijk te toetsen:
We hebben zojuist je bestelling ontvangen en we gaan meteen voor je aan de slag. Zodra je pakket verzonden is, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail
Het pakje is alleen makkelijker afgeven aan de deur in handen van de ontvanger als deze thuis is en open doet als de bezorger bij u aan belt.
Maar het is aan de verzender om daarvoor te zorgen, door met mij daarover een afspraak te maken. Maar dat is niet wat hier gebeurt.. Er wordt iets verzonden op een nader te bepalen moment en ik moet dan maar zorgen thuis te zijn. Niet eens een indicatie.. U hoort het wel als we het verzonden hebben en daarna zoekt u het maar uit.

Of ik had het nooit mogen bestellen.. maar hoe verdient de verkoper dan nog wat?

NeoDutchio
Berichten: 12359
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
11 jun 2023 17:42
Je verzint een casus, die niets te maken heeft met het topic probleem en evenmin met de praktijk. Je sluit op voorhand alle alternatieve afleveropties uit (de praktijk is anders), en als dan de voor de hand liggende oplossing wordt gekozen (namelijk: gewoon nogmaals aanbieden), dan verzin je er ineens bij dat dat niet zou mogen. Logisch, want anders klopt je verzonnen casus niet meer, maar het heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Het is de werkelijkheid dat een pakje nog maar 1 keer aangeboden word. Dat verzin ik dus niet. Ook heel de casus is niet verzonnen, het is een simpel praktijkvoorbeeld aan de hand van uw input.
Bol.com heeft in de voorwaarden staan dat er niet bij de buren afgeleverd word. De overeenkomst tussen u en Bol is dat er bezorgd word op het door u zelf ingegeven adres. Waarom zou u dat doen als u niet thuis wilt zijn om het in ontvangst te nemen? Waarom vraagt u Bol om het thuis te laten bezorgen, zegt u dat een bezorger zich aan de regels moet houden en veroorzaakt vervolgens zelf een probleem als die bezorger, zoals gevraagd, voor de deur staat?

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 je moet van NeoDutchio alleen thuis zijn op het moment dat ze langskomen. Dat de vervoerder met jou niet gecommuniceerd op welke dag en tijdstip ze langskomen betekend niet dat je op de dagen dat ze niet komen er wel moet zijn.

angel1978
Berichten: 11039
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
11 jun 2023 18:52
angel1978 je moet van NeoDutchio alleen thuis zijn op het moment dat ze langskomen. Dat de vervoerder met jou niet gecommuniceerd op welke dag en tijdstip ze langskomen betekend niet dat je op de dagen dat ze niet komen er wel moet zijn.
Maar als ik niet weet wanneer ze komen ( het kan morgen zijn ) en wel thuis moet zijn als ze komen, betekent dus automatisch dat ik morgen thuis moet zijn.. als ik morgenochtend een mail krijg dat de bezorger onderweg is, kan ik geen vrij meer vragen..

Als ik moet voldoen aan die verzonnen verplichting heb ik geen andere keus.

Ik kan zo alleen achteraf ( ze zijn niet geweest ) concluderen dat ik niet thuis had hoeven zijn.

Ik wou dat dat met werk ook zo zou werken.. gewoon achteraf melden dat je toch niet kwam werken..

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 18:19
Ook heel de casus is niet verzonnen, het is een simpel praktijkvoorbeeld aan de hand van uw input.
Bol.com heeft in de voorwaarden staan dat er niet bij de buren afgeleverd word. De overeenkomst tussen u en Bol is dat er bezorgd word op het door u zelf ingegeven adres. Waarom zou u dat doen als u niet thuis wilt zijn om het in ontvangst te nemen? Waarom vraagt u Bol om het thuis te laten bezorgen, zegt u dat een bezorger zich aan de regels moet houden en veroorzaakt vervolgens zelf een probleem als die bezorger, zoals gevraagd, voor de deur staat?
Jouw verzinsel over hoe het bij mij zou gaan is niet gebaseerd op hetgeen ik schrijf, en evenmin op hoe het daadwerkelijk gaat. Ik ben vaak genoeg niet thuis, en het is nooit een probleem. De enige die er een probleem van maakt, ben jij - in jouw verzinsels.
NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 18:19
Moneyman schreef:
11 jun 2023 17:42
En het meest basale feit heb je nog altijd niet weten te weerleggen: dat thuis blijven niets meer is dan een door jou verzonnen plicht. Prima voor jezelf, geen maatstaf voor anderen.
U spreekt toch af om een pakje te ontvangen, of niet soms? Hoe kan dat pakje ontvangen worden als u er niet bent? U legt uzelf de verplichting op, niet ik.
Alweer: dat is slechts in jouw hoofd een probleem, in werkelijkheid helemaal niet. De manieren hoe pakketten in de werkelijkheid ontvangen worden heb ik je al lang verteld.
NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 18:19
angel1978 schreef:
11 jun 2023 17:57
Eeuhm, hoe weet ik nu of ik thuis ben als het pakketje komt? Volgens de regels van Neo moet ik dus nu alle dagen vrij nemen tot het moment dat het pakketje er is..
Ik mag niet persoonlijk worden, maar stop gewoon eens met leugens te verspreiden en leer eens lezen. Nergens zeg ik dat u alle dagen thuis moet blijven, dat is een verzinsel van uw kant die werkelijk nergens op slaat.
Je begrijpt duidelijk de gevolgen van je eigen standpunten niet. Waarom dit het gevolg is, is je al meermaals verteld. Je praat dus tegen beter weten in.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
11 jun 2023 18:55
alfatrion schreef:
11 jun 2023 18:52
angel1978 je moet van NeoDutchio alleen thuis zijn op het moment dat ze langskomen. Dat de vervoerder met jou niet gecommuniceerd op welke dag en tijdstip ze langskomen betekend niet dat je op de dagen dat ze niet komen er wel moet zijn.
Maar als ik niet weet wanneer ze komen ( het kan morgen zijn ) en wel thuis moet zijn als ze komen, betekent dus automatisch dat ik morgen thuis moet zijn.. als ik morgenochtend een mail krijg dat de bezorger onderweg is, kan ik geen vrij meer vragen..
Klopt. Er is ook geen rechter die zijn defecte morale kompas zal volgens. Er is trouwens ook geen vervoerder dat dit defecte moraal kompas volgt. Het pakketje gaat gewoon naar een afhaalpunt en er komen geen mailtjes over hoe vervelend het is dat je niet thuis was. NeoDutchio geeft altijd aan van de praktijk zijn, maar hier is hij toch een roepende in de woestijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door scontra »

NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 19:37

Het lijkt mij sterk dat de verkoper geen bericht stuurt wanneer de transporteur langskomt. En het moet wel een hele rare verkoper zijn als je pas op de ochtend te horen krijgt dat er die dag iets komt. Ook transporteurs maken planningen vooraf. En mocht het dan wel een vage verkoper zijn die niets communiceert, waarom zou je daar willen kopen?


Veel verkopers laten weten als het pakket is aangemeld bij de pakketdienst, maar niet allemaal.
De pakketdienst(en) laat weten welke dag en in welk tijdslot de bezorging zal plaatsvinden en die melding krijg je veelal pas op de dag van bezorging.
Ben je in dat tijdslot niet thuis, dan zijn er verschillende mogelijkheden om kenbaar te maken wanneer je wel en/of waar je je pakket wil ontvangen of ophalen.
Ik zie eerlijkgezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.

NeoDutchio
Berichten: 12359
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

scontra schreef:
11 jun 2023 20:19
NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 19:37

Het lijkt mij sterk dat de verkoper geen bericht stuurt wanneer de transporteur langskomt. En het moet wel een hele rare verkoper zijn als je pas op de ochtend te horen krijgt dat er die dag iets komt. Ook transporteurs maken planningen vooraf. En mocht het dan wel een vage verkoper zijn die niets communiceert, waarom zou je daar willen kopen?
Veel verkopers laten weten als het pakket is aangemeld bij de pakketdienst, maar niet allemaal.
De pakketdienst(en) laat weten welke dag en in welk tijdslot de bezorging zal plaatsvinden en die melding krijg je veelal pas op de dag van bezorging.
Ben je in dat tijdslot niet thuis, dan zijn er verschillende mogelijkheden om kenbaar te maken wanneer je wel en/of waar je je pakket wil ontvangen of ophalen.
Ik zie eerlijkgezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.
Het gecreëerde probleem werd gemaakt door te zeggen dat je niet thuis hoeft te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Dat gaat niet samen.
Pakketdiensten, en zeker de afwijkende transporten, geven vooraf al aan welke dag iets bezorgd gaat worden. Het is niet zo dat je pas op de ochtend van de levering voor het eerst een bericht krijgt. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik ten rade gaan bij wat voor een webshop je besteld hebt.
Het aangeven waar, of indien mogelijk wanneer, je wel een zending wilt ontvangen heb ik eerder al ingebracht. Dat scheelt namelijk nutteloze ritjes voor een chauffeur en tijdverlies. Echter word er door bepaalde personen gezegd dat dat het probleem van de bezorger zou moeten zijn. Hard gezegd, ik ben egoïstisch en de bezorger moet het maar oplossen. En dan wel volgens de regeltjes die afgesproken zijn tenzij het mij goed uitkomt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
11 jun 2023 20:19
Ik zie eerlijk gezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.
Ik ook niet. Of je bent thuis of niet.
In het laatste geval kun je bij sommige bezorgdiensten aangeven waar het dan kan worden afgegeven. Op je werk, bij een vd kinderen of bij de buren of bij een afhaalpunt.

Ik denk wel dat er onderscheid moet worden gemaakt vwb de regio waar je woont.
Ik kan me voorstellen dat bv in het buitengebied of in kleine dorpjes het dan bij de achterdeur/voordeur of in de kliko of in de garage/carport gezet kan worden.
Dat doe je uiteraard niet in een smalle drukke straat in de grote stad.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
11 jun 2023 20:49
Het gecreëerde probleem werd gemaakt door te zeggen dat je niet thuis hoeft te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Dat gaat niet samen.
Dat heeft alleen niemand gezegd en ook niet geschreven. Trouwens kan de geadresseerde, die niet thuis was, ook prima zijn pakketje ontvangen op een afhaalpunt in de buurt. Je hoeft dus inderdaad niet thuis te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Wat wel vereist is is dat het pakketje op dezelfde locatie moet zijn als waar de ontvanger is. En er zijn ook genoeg mensen die een pakketje in ontvangst nemen op hun werk.

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

rwolters schreef:
11 jun 2023 20:55
Re. Eerste: noem mij een nette jurist en je krijgt een biertje van me.
Ik ken er meer dan een handvol (notarissen, advocaten en raadsheren). Dat biertje hoeft niet hoor.
rwolters schreef:
11 jun 2023 20:55
Re. Tweede: core business van juristen. Hoe vager je het houdt hoe meer uren ze kunnen declareren.
Rechters en raadsheren declareren geen uren. Notarissen en advocaten wel, maar zij houden het juist niet vaag, integendeel.
Daarbij ken ik een advocaat vreemdelingenrecht en een asieladvocaat die een nogal karig inkomen hebben, ondanks het psychisch zeer zware werk en de zeer vele uren die ze maken.
En wat dacht u van de sociale advocatuur? Daar haalt een advocaat niet eens een modaal inkomen.

Nijogeth
Berichten: 10086
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
11 jun 2023 12:46
PGros schreef:
11 jun 2023 09:44
@Moneyman
Je bent inderdaad weer behoorlijk kansloos bezig. Alleen maar richten op het woordje plicht.
Die veronderstelde plicht is precies het discussiepunt, dus logisch dat het daarover gaat :lol:

Het punt is: als die plicht er niet is, moet die anderen ook niet opgelegd worden in een hulptopic.
Voor mij even heel simpel.

Ik bestel vandaag iets wat morgen bezorgd zou worden, wetende dat ik niet thuis ben. Morgen wordt het bezorgd, want dat is de afspraak, maar ik ben dus niet thuis. De bezorger houdt zich aan de afspraak en plant het bij mij voor de voordeur, omdat ik niet thuis ben.

Mag ik dan klagen?

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik hoop maar dat ze het bij mij niet in de algemene hal zetten. Ik ben altijd thuis, en duurt lang voordat ik in de algemene hal kan zijn.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 jun 2023 22:23
De bezorger houdt zich aan de afspraak en plant het bij mij voor de voordeur, omdat ik niet thuis ben.

Mag ik dan klagen?
Waarom zou je klagen als de bezorger zich aan de afspraak houdt?

NeoDutchio
Berichten: 12359
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
11 jun 2023 23:09
Nijogeth schreef:
11 jun 2023 22:23
De bezorger houdt zich aan de afspraak en plant het bij mij voor de voordeur, omdat ik niet thuis ben.

Mag ik dan klagen?
Waarom zou je klagen als de bezorger zich aan de afspraak houdt?
Omdat voor de deur zitten niet tot de aangeboden opties behoort. Daar waar regelmatig over geklaagd word en daar waarvan u zei dat de bezorgers zich aan de afspraken moet houden. Tenzij het uzelf betreft, dan is het namelijk geen probleem.
Want dat blijft de kernvraag, wat moet die bezorger doen als die op uw aanvraag voor uw deur staat waar u niet bent. Niet volgens de regeltjes werken en zorgen dat u het pakje krijgt, of wel volgens de regeltjes werken en daardoor tijd verliezen zodat meer mensen, en u dus ook niet, hun pakje die dag niet gaan krijgen?

witte angora
Berichten: 30945
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
12 jun 2023 08:07
Omdat voor de deur zitten niet tot de aangeboden opties behoort.
Nee uiteraard niet. Hiernaast was buurvrouw een week niet thuis. Kon de bezorger lang wachten. :mrgreen:

Het pakketje was overigens al die tijd netjes blijven staan, dat weer wel. :D

Plaats reactie