E-Step van Sparkscoot

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

Op zoek naar een elektrische step zie je door de bomen het bos bijna niet meer. Gelukkig was er een positieve review over de Sparkscooter. Die dus maar online gekocht, voor € 380,-. Omdat de zendbevestiging wat op zich liet wachten, toch wat verder gegoogeld. Bij Trustpilot kwam ik vervolgens alleen maar negatieve reacties tegen, met dezelfde strekking. Wel geld betaald, maar geen step geleverd gekregen. Wel allerlei smoesjes van de 'klantenafdeling' en sterk het vermoeden dat het om een malafide bedrijf gaat die klanten oplicht.
Ze hebben mij doen geloven dat ze de zending in handen hebben gegeven van DPD, maar van hen heb ik inmiddels ook te horen gekregen dat het product daar niet geleverd is en dat ze een onderzoek zouden kunnen starten samen met de verzender. Ik heb aangegeven daar weinig heil in te zien en dat ze zich beter kunnen beraden op het 'vervoerder' zijn van een malafide bedrijf. Step is dus ook bij mij niet geleverd en € 380,- armer. https://nl.trustpilot.com/review/sparkscoot.nl
Overigens zie je op de site van crossrating exact dezelfde review in 5 verschillende talen. Sparkscoot brengt de consument dus ook in verwarring door fictieve reviews te plaatsen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Moneyman »

JWdeRouw schreef:
08 feb 2024 15:03
Ze hebben mij doen geloven dat ze de zending in handen hebben gegeven van DPD, maar van hen heb ik inmiddels ook te horen gekregen dat het product daar niet geleverd is en dat ze een onderzoek zouden kunnen starten samen met de verzender. Ik heb aangegeven daar weinig heil in te zien en dat ze zich beter kunnen beraden op het 'vervoerder' zijn van een malafide bedrijf.
Huh? Ze zijn helemaal geen vervoerder van Sparkscoot... DPD doet hier helemaal niets fout.
JWdeRouw schreef:
08 feb 2024 15:03
Sparkscoot brengt de consument dus ook in verwarring door fictieve reviews te plaatsen.
Ja, dat is schering en inslag. En dé reden om die reviews vóór de koop kritisch te bekijken. Maar die les heb je nu wel geleerd. Zuur leergeld!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De meeste E-steps mogen in Nederland niet op de openbare weg.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met https://www.juridischloket.nl/ om te onderzoeken of u uw geld terug kunt krijgen. Bij betaling met een creditcard kunt u contact opnemen met uw creditcard maatschappij.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik mag toch hopen dat je met een positieve review niet 1 positieve review bedoeld voordat je daar 380 euro naar over gemaakt heb

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Methusalah »

bennie02 schreef:
09 feb 2024 13:34
ik mag toch hopen dat je met een positieve review niet 1 positieve review bedoeld voordat je daar 380 euro naar over gemaakt heb
Dit inderdaad. 1 review zegt natuurlijk helemaal niets en zou mij helemaal nog niet geruststellen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
09 feb 2024 13:20
De meeste E-steps mogen in Nederland niet op de openbare weg.
Dus? Is toch totaal niet relevant?

JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

bennie02 schreef:
09 feb 2024 13:34
ik mag toch hopen dat je met een positieve review niet 1 positieve review bedoeld voordat je daar 380 euro naar over gemaakt heb
Nee, op https://crossrating.org/best-scooters-nl/ staat een zeer positief verhaal over de Sparkscoot. Daar ben ik 'ingetuind'. Nu heb ik inmiddels gezien dat op de website van crossrating exact dezelfde review staat in 5 verschillende talen (en dus landen) waar de Sparkscoot wordt aangeboden. Ze (Sparkscoot) hebben dus hun eigen review geplaatst.

JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

Moneyman schreef:
09 feb 2024 11:34
JWdeRouw schreef:
08 feb 2024 15:03
Ze hebben mij doen geloven dat ze de zending in handen hebben gegeven van DPD, maar van hen heb ik inmiddels ook te horen gekregen dat het product daar niet geleverd is en dat ze een onderzoek zouden kunnen starten samen met de verzender. Ik heb aangegeven daar weinig heil in te zien en dat ze zich beter kunnen beraden op het 'vervoerder' zijn van een malafide bedrijf.
Huh? Ze zijn helemaal geen vervoerder van Sparkscoot... DPD doet hier helemaal niets fout.
JWdeRouw schreef:
08 feb 2024 15:03
Sparkscoot brengt de consument dus ook in verwarring door fictieve reviews te plaatsen.
Ja, dat is schering en inslag. En dé reden om die reviews vóór de koop kritisch te bekijken. Maar die les heb je nu wel geleerd. Zuur leergeld!
DPD is weldegelijk de vervoerder - op papier - voor Sparkscoot. Op hun site was ook te lezen dat de step via DPD Duitsland in NL geleverd zou worden. Ik heb aan DPD doorgegeven dat ze zich moeten afvragen of ze wel vervoerder moeten willen zijn van dit malafide bedrijf. Nog geen antwoord op gehad.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ja dat kan ik ook wel op mijn site zetten. Aangezien dit bedrijf geen producten afstuurd hebben ze ook geen vervoerder nodig dus waarom zouden ze dan klant bij DPD zijn.
Ik snap niet dat u zich druk maakt om DPD, u zou zich druk moeten maken om de verkoper.

JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

juliomariner schreef:
10 feb 2024 07:00
Ja dat kan ik ook wel op mijn site zetten. Aangezien dit bedrijf geen producten afstuurd hebben ze ook geen vervoerder nodig dus waarom zouden ze dan klant bij DPD zijn.
Ik snap niet dat u zich druk maakt om DPD, u zou zich druk moeten maken om de verkoper.
Ik maak me ook niet zozeer druk om de vervoerder, alhoewel ze eerst aangaven dat de step bij hun 'in het logistieke proces' zou zitten en ze gaven zelfs telefonisch een leveringsdatum en tijdstip af en bevestigden deze afspraak ook op hun website. Toen ik bij hen reclameerde dat ze niet geleverd hadden, kwamen ze met het bericht dat de stap in het geheel toch niet bij hen geleverd was. Dus wat communicatie betreft geen schoonheidsprijs!
Nee, mijn boosheid richt zich uiteraard meer op Sparkscoot. Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de Politie en dat ook aan Sparkscoot (en DPD als 'mededeling') laten weten.

JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

Zo zag het er bij DPD uit..

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar kunnen we niet veel mee.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik heb even naar die site gekeken. Is toch gewoon een standaard dropshippersite? Geen fysiek adres, geen KvK nummer, geen telefoonnummer.
Waarom kijken mensen toch nooit even iets verder dan alleen dat plaatje?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Moneyman »

JWdeRouw schreef:
10 feb 2024 00:19
Moneyman schreef:
09 feb 2024 11:34
JWdeRouw schreef:
08 feb 2024 15:03
Ze hebben mij doen geloven dat ze de zending in handen hebben gegeven van DPD, maar van hen heb ik inmiddels ook te horen gekregen dat het product daar niet geleverd is en dat ze een onderzoek zouden kunnen starten samen met de verzender. Ik heb aangegeven daar weinig heil in te zien en dat ze zich beter kunnen beraden op het 'vervoerder' zijn van een malafide bedrijf.
Huh? Ze zijn helemaal geen vervoerder van Sparkscoot... DPD doet hier helemaal niets fout.
DPD is weldegelijk de vervoerder - op papier - voor Sparkscoot. Op hun site was ook te lezen dat de step via DPD Duitsland in NL geleverd zou worden. Ik heb aan DPD doorgegeven dat ze zich moeten afvragen of ze wel vervoerder moeten willen zijn van dit malafide bedrijf. Nog geen antwoord op gehad.
Tsja, als je alles gelooft wat er op de site van een duidelijke dropshipper staat, dan kom je -zoals je merkt- wel in de problemen ja.

Richt je pijlen op de enige die relevant voor jou is: de verkoper. Met DPD heb je niets te maken.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die heeft helemaal geen vervoerder nodig.
Dropshipper van de tweede categorie ontvangt alleen maar geld.
Als hij niets verstuurt kan hij daar ook niet op gepakt worden door bijvoorbeeld DPD.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zucht, een website met taalfoutjes, deels Nederlands en deels Engels, geen bedrijfsgegevens, en een stepje dat zo ongeveer de eerste is als je zoekt op scooter bij Aliexpress. Maar dan voor de helft van het geld.
En toch kopen mensen daar.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die korting toch, en ook nog alleen vandaag.
Creditkaart toevallig niet, maar een hardstikke veilige iDeal betaling. Zo veilig, dat geld daar komt niemand meer aan.

JWdeRouw
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2024 14:36

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door JWdeRouw »

Ja...achteraf was het me allemaal ook wel duidelijk. Ik probeer nu anderen ervoor te waarschuwen. Blijf bij Sparkscoot weg.

WillyvanL
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2024 13:42

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door WillyvanL »

Het is hoog tijd om mensen te waarschuwen om bij dit bedrijf absoluut geen bestelling te plaatsen. De communicatie en afhandeling van een NIET geleverde bestelling van twee electrische steps is werkelijk waar ongehoord en niet te bevatten. Ik ben nu zo'n 33 mails heen en weer verder en ik heb nog nooit meegemaakt dat een bedrijf je zo aan het lijntje houdt. Het enige positieve ( want zo ben ik, positief ingesteld) wat ik kan melden is dat ze bijna elke dag reageren. Maar ik had liever gehad dat er één mail bij had gezeten die ergens een klein beetje inhoud had gehad.
Het probleem is dat de DPD op de app laat zien iets geleverd te hebben, maar ik en niemand anders is op dit adres aanwezig geweest. Navraag in de hele buurt of iemand wat in ontvangst heeft genomen, niemand. Dus wil ik een afgeleverde bon met een naam en handtekening om zelf te kunnen gaan kijken waar of wie iets ontvangen zou kunnen hebben.
Ze beginnen met het vragen naar je bestelnummer, naam, adres en mail, prima heb ik gelijk allemaal doorgegeven.
Ze melden me eerst dat het pakket gewoon geleverd is, maar dat was mijn punt al in mijn eerste mail, die melding zag ik maar heb niets ontvangen.
Dan de vraag of ik nog geen of er 1 heb ontvangen, NEE! Ik heb niets ontvangen.
Dus ik geen aan, ik heb niets ontvangen, maar is de zending gesplitst dan?
Antwoord:
Maak je geen zorgen, het pakket is inderdaad gesplitst.
Wederom blijf ik vragen om een getekende aflever bon met handtekening en eventueel een naam.
Antwoord :
U heeft het pakket ontvangen.
Maar u heeft het pakket toch niet ontvangen?
Zucht, nee ik heb niets ontvangen!
Dus herhaal ik mijn vraag om bewijs zodat ik mee kan zoeken.
Antwoord :
Heeft u dit e-mailadres ingevuld bij het plaatsen van de bestelling?
Euhh we zijn al even aan het mailen en in mijn eerste mail en tweede heb ik alle info al doorgegeven.
Dus vraag ik naar een oplossing.
Antwoord :
Of mijn adres juist is?
Even serieus?
Dus dan merk ik wel dat ze niet bezig zijn met een oplossing, waar is het voor nodig? Want ik heb dit al doorgegeven en de vraag is helemaal niet relevant.
Antwoord :
Of het adres klopt en of ik dit wil bevestigen.
Wat??!!
Maar goed ik kopieer en plak gewoon weer alles en geef wederom alles door. Maar ik raak wel redelijk geïrriteerd, ik heb namelijk toch €701.10 betaald en nog niets ontvangen. Dus stuur ik 29 Maart dat ik deze info langszaam zal gaan gebruiken om mensen te gaan waarschuwen, ik geef ze nog 1 dag ( uiteindelijk 2 want Pasen zit ertussen) ook vertel ik dat het wel redelijk naar oplichting gaat lijken.
Antwoord :
U kunt rechtstreeks de politie bellen, wat de snelste manier is.
En binnen enkele minuten een tweede mail
Antwoord :
Heeft u één scooter ontvangen of geen?
Lachwekkend stuur ik nogmaals dat ik niets ontvangen heb.
En dan werkelijk waar komt er een mail met een aflever bon.
Maar hier staat geen enkele naam op en enkel een rechte streep van 2 cm.
Zucht, hier kan ik niet mee gaan zoeken, en het lijkt mij wel dat dit ook een teken is dat er niemand iets aangenomen heeft.
Dus reageer ik weer dat dit geen bewijs is, dit kan iedereen opsturen.
Ik geef ze de keuze mijn geld terug of stuur twee stepjes met een logistieke partner die mijn handtekening en ID nodig heeft.
Let op!!
Hun Antwoord:
Bonjour.
Nous vous remercions pour votre lettre.
Veuillez nous communiquer votre numéro de commande.
Ou fournissez l'adresse électronique, le nom et le numéro de téléphone que vous avez indiqués lorsque vous avez passé votre commande.
Nous vous remercions de votre collaboration.
Echt waar dezelfde tekst als de allereerste mail maar dan in het Frans.
Dus ik reageer weer verontwaardigd en de vraag of ik telefonisch contact op kan nemen.
En wederom verzinnen ze weer iets, daar zijn ze uitmuntend in, je zou bijna denken uit ervaringen bedreven.
Antwoord :
Het spijt ons dat we u een onaangename winkelervaring moeten bezorgen.
De enige oplossing is dat u een verliescertificaat tekent bij de logistieke dienstverlener, waarna wij u feedback geven.
Bedankt voor je medewerking.
Maar even serieus.
Iedereen weet dat de leverancier van het product verantwoordelijk is en blijft. Als ik me meld bij de DPD krijg ik de makkelijke antwoorden dat ik contact op moet nemen bij de leverancier. Dus deze moeite bespaar ik me en dit leg ik netjes uit.
Antwoord :
Het spijt ons dat we u een onaangename winkelervaring moeten bezorgen.
De enige oplossing is dat u een verliescertificaat tekent bij de logistieke dienstverlener, waarna wij u feedback geven.
Bedankt voor je medewerking.
Oh wacht deze tekst had ik al ontvangen, dus kopieer ik ook mijn tekst weer,
Inmiddels heb ik al een derde mail met dezelfde vraag.

Mensen, trek je eigen conclusie na het lezen van mijn zeer slechte ervaring, tot nu toe.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: E-Step van Sparkscoot

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goed verhaal, lekker kort ook.
En de volgende leest het, net als U, pas als het fout gaat en niet vooraf.

Plaats reactie