LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een fotocamera die maar niet werkt!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
rogier
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2004 07:32

een fotocamera die maar niet werkt!

Ongelezen bericht door rogier »

:cry: :cry:

Op vrijdag 23 januari 2004 hebben wij via Internet een bestelling geplaatst bij de firma Fotohuset te Maassluis voor een digitale fotocamera. De Minolta Dimage S414. De volgende dag zaterdag 24 januari 2004 konden we de camera al ophalen. In de fotozaak werden we geholpen door een wat oudere verkoopster, die ondergetekende de camera gaf en ook een praatje hield over o.a. een cardreader, oplader, groter geheugenkaarten en opbergtasjes. We hebben alleen een oplader en een cardreader erbij gekocht. Emaal thuis na de camera eens goed bestudeerd en bekeken te hebben merkte we op dat het bovenste afleesschermpje scheef in het venster zat. In de winkel was dit mankement mij niet direct opgevallen. We hebben verder gekeken en geprobeerd en hebben verder geen mankementen of problemen kunnen ontdekken. Toen een vriend de zelfde camera ook had gekocht zagen we het probleem met het schermpje pas echt goed. Maar omdat het probleem van het schermpje ons niet lekker zat zijn we in die week erop ermee terug gegaan om er toch naar te laten kijken. Nadat we de camera hadden teruggebracht zijn we het apparaat een maand kwijt geweest. Toen we de camera weer mochten ophalen kwamen we er tot onze schrik erachter (weer thuis) dat er weer wat mee was. In de fotozaak zagen we alleen dat het schermpje was gerepareerd het geen waar de camera ook voor teruggeweest was. Er was overigens verder helemaal niks mis mee, het apparaat werkte prima. De problemen dit er nu mee waren zijn; Tijdens het uitzoemen, zoemt de kijkventer (waar je je oog voor houdt) wel in maar niet meer uit, (en blijft dus ingezoomd staan) daar en tegen het zicht in het LCD-schermpje wel. De camera maakt hierbij ook een vreemd geluid. De camera loopt soms vast en dan moet je de batterijen eruit halen om de camera weer te kunnen gebruiken. Als de batterijen leeg zijn geeft de camera dit niet aan in het schermpje. We hebben een klachtenbrief geschreven aan Minolta en die we zowel met de camera mee hebben laten sturen als apart.

Voor deze problemen is de camera nu voor de tweede keer opgestuurd ter reparatie. Onze ergernissen werden steeds groter, maarja wat moet je dan? Afwachten maar! Donderdag 1 april werd ik weer gebeld door Fotohuset dat de camera weer terug was van de reparatie. Hij was nu 3 weken weg geweest. Met goede moet, en hopende dat we nu mogen gaan fotograferen sinds we hem hebben gekocht in januari. Zijn we vrijdag 2 april naar de Maassluis gereden. Na het testen van de camera stonden we werkelijk verstelt dat het probleem met het in en uitzoomen helemaal niet was gerepareerd!!! Hij was zo terug gestuurd!! Dit slaat echt alles het leek of ik van me stoel af viel! De verkoopster wist ook even niet wat ze moest zeggen. Het geen wat ik geen servies vindt van fotohuset is dat ze de klant opbellen dat de camera terug is van reparatie ze hem niet testen of het wel is gerepareerd en dit n.t.b. tot 2 keer toe dat ze mij voor niks hebben laten komen (70 km retour) Ze kon ons alleen weer vertellen de camera te moeten opsturen en a.s. maandag te importeur te bellen over dit probleem. Ik voel me door de fotozaak en de importeur Minolta Nederland behoorlijk benadeeld! Ik sta voor me gevoel machteloos en weet even niet wat ik hiermee moet! Omdat ik lid ben van de consumentenbond zou ik u vriendelijk willen vragen of u mij advies zou kunnen geven welke rechten een consument heeft met zo iets als dit. Ik voel me echt met een kluitje het riet in gestuurd door zowel fotohuset als Minolta Nederland. De garantietermijn gaat ook gewoon door, de camera heb ik vanaf de aankoop op 24 januari tot nu 5 april nog steeds niet kunnen gebruiken kan ik aanspraak maken op een langere garantietermijn? Dat ik dat krijg op schrijft?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: een fotocamera die maar niet werkt!

Ongelezen bericht door inxsnl »

In jou geval zou ik het vertrouwen in de verkopende partij opzeggen en een nieuw exemplaar eisen of je geld terug.De verkopende partij gaat dan maar verhaal halen bij minolta

Gesloten