LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ellende met Fietsenwinkel.nl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
EHuizinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017 21:33

Ellende met Fietsenwinkel.nl

Ongelezen bericht door EHuizinga »

Aug16 hebben wij bij Fietsenwinkel.nl een Batavus Stream E-bike besteld en deze werd 20aug 's-avonds ong.21:30 bezorgd.
Chauffeur liet bij het "afmonteren"nog de display vallen.

We zijn er begin sep16 mee op vakantie gegaan en begon de ellende.
Versnelling haperde en liep niet goed.
Later, als we even niet fietsten viel de diplay uit.
Bij thuiskomst aan FW.nl gemeld en we konden een afspraak maken bij een servicepunt in Leiden.
Op 16sep16 er naar toe gefietst en na een volle dag constateerde men dat er nooit een batterijtje in het display had gezeten.

In mrt17 een afspraak gemaakt voor een servicebeurt bij service punt in Zoetermeer en de fiets op 9mrt17 daar bezorgd.
Alleen lukte het maar niet om de fiets gestart te krijgen, ondanks een volledig opgeladen accu, dan maar zonder accu op pad gegaan
en opeens kwam de motor tot leven om er na 3 km weer mee te kappen.
Dit uiteraard bij het servicepunt aangegeven, men zou er naar kijken en ik kon de fiets op 13mrt17 weer ophalen.

Later op 26mrt17 wilden we een stukje gaan fietsen maar helaas helaas de fiets weigerde pertinent mee te werken.
Per mail en telef. contact opgenomen met Klantenservice van FW.nl.
En een dag later kreeg ik zelfs een "bemoedigend"antwoord in trant van "wat jammer nou enz. en we gaan onze uiterste best doen
het euvel te verhelpen.
Maar neen, niks van dat al, ik kon weer een afspraak maken met het servicepunt in Zoetermeer.
Dat heb ik geweigerd en geëist dat de fiets door FW.nl werd opgehaald om op hoofdkantoor te worden beoordeeld en gerepareerd.
Uiteindelijk na heel veel moeite en heen en weer gezanik heb ik voor elkaar gekregen dat de fiets op 1apr17 bij werd opgehaald.
Vervolgens ontvang ik pas op 5apr17 bericht dat de fiets was gearriveerd en ik zou 7apr.nader worden geinformeerd over de reparatie.
Natuurlijk werd ik niet gebeld en daarom zelf maar weer in de telefoon geklommen.
En ja hoor het euvel was gevonden: "de houder van het display zat wat strak op het stuur gemonteerd"
Hierna had men de fiets aan een 20km lange testrit onderworpen waarbij de fiets toch weer 5 keer was uitgevallen en dus moest men
toch nader en nu wat deskundiger onderzoeken.
Uiteindelijk heb ik de fiets pas op 13apr17 terug ontvangen.
Onderweg was bij FW.nl ook nog het etui voor de display zoekgeraakt en heb ik een nieuw etui ontvangen, maar dan wel een verkeerde.

Nu leek het dat de fiets EINDELIJK naar behoren werkte heeft mijn vrouw er enige tijd op kunnen fietsen
Maar zoals onze ervaring bij FW.nl inmiddels is: De fiets heeft het op 22 jun17 weer begeven.

Hetzelfde euvel als WIJ eigenlijk al vanaf het begin mee worstelen was weer in volle "glorie" teruggekeerd.

Weer gebeld met FW.nl dat zij de fiets weer mogen ophalen, want ik weigerde pertinent de fiets weer naar het servicepunt in Zoetermeer te brengen
Hierbij inmiddels aangegeven dat ik deze fiets niet meer wenste terug te zien en heb na weer heel veel discussie bereikt dat FW.nl ons een nieuwe fiets
gaat leveren.
Fiets moest alleen wel besteld worden en we kregen zolang een leenfiets.

Dus zou je denken, aan de levering van de nieuwe fiets zal FW.nl wel extra aandacht geven om er voor te zorgen dat deze nu wèl
100% ok is .

Op 14 aug17 werd de nieuwe, vervangende Batavus Stream E-bike bij ons thuis bezorgd. HOERA!!
Maar de fiets bleek een lekke band te hebben en er stonden 123 kms op de spiksplinternieuwe fiets, zo heeft de klantenservice van Batavus
ons gemeld.
Direkt weer gebeld met FW.nl en gezegd dat ik deze fiets niet meer wil, geen andere fiets meer wil en bovenal niets meer te maken wens te hebben
met FW.nl .
Mij werd telefonisch bevestigd (Ook zou het per mail aan worden bevestigd) dat zij de fiets zullen ophalen en dat ik het volledige bedrag
dat ik vorig jaar heb betaald terug zal ontvangen.
Vervolgens, zonder enig bericht vooraf, staat er zaterdag een chauffeur van FW.nl voor de deur om de fiets op te halen, omdat we nog geen schriftelijke
bevestiging hadden ontvangen van de restitutie heb ik de fiets niet meegegeven.

Ben op zaterdag maar weer gaan bellen met FW.nl waarbij men mij vertelde dat de toezegging nooit gedaan zou kunnen zijn.
Na weer urenlange discussie zou men op maandag 21aug17 het gesprek dat ik 15aug17 heb gehad van de band terug luisteren en mij daar z.s.m over informeren.
Ik heb daarbij aangegeven dat wij, vanwege werk niet overdag gebeld kunnen worden.
Maar op maandag werden wij natuurlijk wèl overdag gebeld en dus hebben we dat telefoontje gemist. Daarna zijn wij niet meer gebeld.
En omdat FW.nl nou niet echt van enig initiatief getuigt op dinsdag maar weer zelf gebeld, waarbij de dame aangaf dat de persoon in kwestie
opeens was gaat pauzeren en deze zou me vanavond nog terug bellen.

Dat is natuurlijk niet gedaan en zitten we nu nog altijd te wachten op enige actie van FW.nl

Om moedeloos van te worden en echt om te janken deze ellende.
Ik ben zo'n beetje op het punt van wanhoop aangeland.

Jan Burgman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:45

Re: Ellende met Fietsenwinkel.nl

Ongelezen bericht door Jan Burgman »

Omdat ik dit soort risico's niet wilde lopen hebben mijn vrouw en ik onze elektrische fiets gekocht bij een plaatselijke fietsenzaak, waarvan ik wist dat die goede service geeft. Toen de display van mijn fiets uitviel, na ongeveer een jaar, is het probleem op korte termijn opgelost, zonder dat het mij extra tijd of geld heeft gekost.

woutgelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2017 09:39

Re: Ellende met Fietsenwinkel.nl

Ongelezen bericht door woutgelder »

Dit lijkt me meer een gevalletje "wet van murphy" dan iets voor Radar.
Ik heb ook ervaringen met Fietsenwinkel.nl en die zijn prima.
Daarbij is de fiets van Batavus en dat is een prima merk.

Je weet gewoon dat je het voor bepaalde artikelen wat betreft service niet handig kan zijn om deze via internet te bestellen. Soms is goedkoop duurkoop.

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Ellende met Fietsenwinkel.nl

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Ik snap dat u op dit moment niets aan mijn antwoordt hebt,maar waarom bij een online fietsenzaak een fiets kopen. Om die paar honderd euro voordeel,maar vervolgens ellende en afhankelijk wanneer er een service monteur komt.ga gewoon naar een plaatselijke fietsenzaak die service geeft,dichtbij en het scheelt een boel ellende dus meer fietsplezier.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ellende met Fietsenwinkel.nl

Ongelezen bericht door Rinustp »

En als extra toevoeging (ook niet positief). Hou er rekening mee dat plaatselijke fietshandelaren geen fietsen in onderhoud of reparatie nemen die gekocht zijn via internet.
Dus als je online koopt blijf je altijd afhankelijk van de grillen van een bedrijf dat je niet kent.
Inderdaad, voor een beetje meer koop je een fiets bij een echte fietsendealer en ben je per saldo meestal beter af.

Gesloten