Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lilamari
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:12

Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Lilamari »

Mei dit jaar kreeg ik de vraag van Eneco of ik de ketel verder ging huren, wat fors duurder werd, of overkopen. Ik koos voor de 2e optie. Het onderhoudscontract wou ik bij een andere partij waar ik goede ervaringen mee heb afsluiten.

Dit bedrijf kwam voor onderhoud/nazicht en het is werkelijk stuitend wat zij aangetroffen hebben.
Zij kunnen mij onder deze omstandigheden geen onderhoudscontract aanbieden!
De ketel is maar deels aangesloten en wij hebben 10 jaar (met onderhoud van Eneco) in een erg gevaarlijke situatie geleefd en nog steeds!

Ik stuurde het technische rapport naar Eneco en in eerste instantie namen zij dit serieus en vroegen zij mij zowel telefonisch als per mail of zij het intern mochten oplossen, want rekeningen van externe bedrijven zouden moeilijk te verantwoorden zijn? (naar mijn weten werkt Eneco alleen maar met externe bedrijven).

Ik werd gebeld door Eneco en er zou mij binnen enkele minuten een mail gestuurd worden met de inhoud van het gesprek. Mail nooit gezien. Ik zou vrijdag gebeld worden voor een oplossing. Toen ik Vrijdag om 16.30u nog niet was gebeld ben ik maar weer zelf gaan bellen.
Daarop heeft iemand die vond dat ik te weinig vertrouwen had in Eneco en ook vond dat ik niet moest bellen, mij een "ongehoord" mailtje gestuurd, dat ik de ketel heb gekocht en dat alle kosten voor mijzelf zijn: verkocht is verkocht volgens Eneco.

Dus eerst de vraag van Eneco: 'Mogen wij het oplossen en dat het technisch rapport duidelijk was en dat zij het product niet goed hebben achtergelaten voor verkoop. Daarna los het zelf maar op?'

Meerdere malen had ik al aangegeven dat de ketel lekte en mijn nieuwe koelkast die onder de ketel staat vervangen moest worden.
Wij leven dus nog steeds in een "gevaarlijke" situatie de kosten voor herstel liggen tussen de 2000,-/2.500,-euro

Bij Eneco is er geen doorkomen aan en deze mensen antwoorden zelfs niet op mijn mailtjes!? Alles is bij dit bedrijf zo afgeblokt dat een klant/consument altijd aan het kortste eind trekt...

Zijn er nog mensen met gelijkwaardige problemen?
Fijne dag,
L.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lekt de ketel water of gas? In het eerste geval zal u al jarenlang water moeten zien druppelen en drukverlies hebben, en in het tweede geval gas ruiken en een hoger verbruik hebben.
Is er daadwerkelijk een lek en is de ketel daadwerkelijk slecht aangesloten, of probeert de onderhoudsmonteur u op kosten te jagen? Het is niet abnormaal dat het ene bedrijf het andere afkraakt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door thecure »

Wat mankeert er wel niet allemaal aan? Het bedrag is wel erg hoog.
Voor 1500 euro heb je een nieuwe ketel met installatie...

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet wat ik mij moet voorstellen bij “deels aangesloten” . Had u geen warmte of warm water?

En als u dan werkelijk al langer lekkage aan die ketel hebt, had u Eneco veel eerder aan hun vestje moeten trekken en in die staat zeker niet de cv moeten aankopen.

En elk bedrijf kraakt een oude ketel, met hoge rekeningen eerst af, want dat is kassa.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En vaak is het ook nog geen goed merk, meestal ingegeven door het feit dat het bedrijf meestal met andere merken werkt.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/ Misschien kunnen hun helpen om Eneco aansprakelijk stellen voor achterstallige onderhoud.

Wat ook kan is dat het nieuwe onderhoudsbedrijf jou aan het oplichten is. Je zou een 3de onafhankelijke bedrijf moeten laten komen. Hun moeten hetzelfde conclusie trekken dan de 2de bedrijf. Ook moeten hun met zekerheid vaststellen dat het extra onderhoud de schuld is van Eneco. Nodig Eneco uit om hierbij aanwezig te zijn. Laat het bedrijf een rapport opmaken.
Daarna kan je Eneco aansprakelijk stellen.

Daarna is de kans aanwezig dat je naar de www.degeschillencommissie.nl of naar een rechtbank moet.

Kort gezegd, het kan ingewikkeld worden.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wat is volgens u "half aangesloten"?
Wat lekt er precies?
Wat is er zo gevaarlijk?
Waardoor heeft u de lekkage niet zelf kunnen ontdekken voordat u de ketel overkocht? Waarom heeft u de lekkage niet gemeld bij Eneco toen de ketel nog bij hen in onderhoud was?

Zoveel vragen... Zonder antwoorden is het niet mogelijk om een goed advies te geven.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Wil die andere partij waar u goede ervaringen mee hebt die oude ketel opknappen voor €2000?
Daar heb je een nieuwe cv ketel voor, maar ja u heeft de oude voor een bepaald bedrag gekocht van Eneco, maar om nu nog €2000 uit te geven om die oude cv ketel op te knappen lijkt me niet slim.
Wat staat er zoal voor ondeugdelijke punten in dat technisch rapport?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lilamari schreef:
03 sep 2021 13:19
Meerdere malen had ik al aangegeven dat de ketel lekte en mijn nieuwe koelkast die onder de ketel staat vervangen moest worden.
Wij leven dus nog steeds in een "gevaarlijke" situatie de kosten voor herstel liggen tussen de 2000,-/2.500,-euro
Ik weet uiteraard niet wat voor ketel U heeft maar voor (veel) minder dan het genoemde bedrag kunt U ook een nieuwe ketel inclusief plaatsen kopen. Dus ik weet niet of deze partij wel helemaal eerlijk is. Voor zoveel geld sleutelen aan een oude ketel is volgens mij een slecht advies.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou onderzoeken of hier sprake is van dwaling of een andere rechtsgrond om er onderuit te kunnen.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Eneco heeft wsl contracten met bedrijven die voor hen de controles/reparaties doen; er is niks mee dat ze aangeven dat ze zelf de mankementen willen (laten) oplossen. De vraag is: als garantie of uit coulance??.
Daarna bent u snel boos geworden zo te zien met als gevolg dat ze nu zeggen dat je het zelf maar moet uitzoeken.
Kijk wat er in het koopcontract van de ketel staat, als daar garantie op is: een beroep daarop doen. En anders nog een keer vriendelijk vragen of ze uit coulance de mankementen willen komen oplossen.

Sjako3
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2022 17:18

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Sjako3 »

Eneco maakt het steeds gekker. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een cv onderhoudscontract afgesloten bij Eneco. Eens in de twee jaar komen ze de ketel schoonmaken. Nu zeggen ze het contract per 1 november op en sinds die ene keer zijn ze niet meer geweest. Dus ik heb bijna 1 jaar voor niets betaald. Moet je dit pikken. Het is mijns inziens contractbreuk en moeten ze het teveel betaalde bedrag terugbetalen. Ze zijn niet failliet of zo, maar ze kunnen zogenaamd niet aan mensen komen. Eneco heeft zijn zaakjes niet op orde. Ze komen ook steeds meer negatief in het nieuws, Dit bedrijf deugd niet.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je betaalt twee jaar voor één onderhoudsbeurt, dus ik weet niet wat u terug wilt krijgen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Hophophop »

Sjako3 schreef:
26 aug 2022 17:22
Eneco maakt het steeds gekker. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een cv onderhoudscontract afgesloten bij Eneco. Eens in de twee jaar komen ze de ketel schoonmaken. Nu zeggen ze het contract per 1 november op en sinds die ene keer zijn ze niet meer geweest. Dus ik heb bijna 1 jaar voor niets betaald. Moet je dit pikken. Het is mijns inziens contractbreuk en moeten ze het teveel betaalde bedrag terugbetalen. Ze zijn niet failliet of zo, maar ze kunnen zogenaamd niet aan mensen komen. Eneco heeft zijn zaakjes niet op orde. Ze komen ook steeds meer negatief in het nieuws, Dit bedrijf deugd niet.
Eneco heeft opgezegd. Daar zijn ze contractueel toe gerechtigd, of niet. Wat je er voor de rest allemaal bijhaalt is irrelevant.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sjako3 schreef:
26 aug 2022 17:22
Eneco maakt het steeds gekker. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een cv onderhoudscontract afgesloten bij Eneco. Eens in de twee jaar komen ze de ketel schoonmaken. Nu zeggen ze het contract per 1 november op en sinds die ene keer zijn ze niet meer geweest. Dus ik heb bijna 1 jaar voor niets betaald. Moet je dit pikken. Het is mijns inziens contractbreuk en moeten ze het teveel betaalde bedrag terugbetalen. Ze zijn niet failliet of zo, maar ze kunnen zogenaamd niet aan mensen komen. Eneco heeft zijn zaakjes niet op orde. Ze komen ook steeds meer negatief in het nieuws, Dit bedrijf deugd niet.
Dit begrijp ik even niet, want je kunt nog steeds onderhoudscontracten afsluiten bij Eneco https://www.eneco.nl/energieproducten/cv-onderhoud/

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 aug 2022 16:02
Maar je betaalt twee jaar voor één onderhoudsbeurt, dus ik weet niet wat u terug wilt krijgen.
Naast de onderhoudsbeurt die wel is uitgevoerd, heb je ook 2 jaar dekking bij storingen. En die vervalt nu eerder

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
28 aug 2022 20:50
Lady1234 schreef:
28 aug 2022 16:02
Maar je betaalt twee jaar voor één onderhoudsbeurt, dus ik weet niet wat u terug wilt krijgen.
Naast de onderhoudsbeurt die wel is uitgevoerd, heb je ook 2 jaar dekking bij storingen. En die vervalt nu eerder
Waar blijkt dat uit? Sjako geeft het volgende aan:


Eneco maakt het steeds gekker. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een cv onderhoudscontract afgesloten bij Eneco. Eens in de twee jaar komen ze de ketel schoonmaken. Nu zeggen ze het contract per 1 november op
Dat lees ik toch als het uitdienen van het 2 jarig contract als hij ongeveer 2 jaar geleden het contract aangegaan is en ze het per 1 november opzeggen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eneco weigert te helpen met slecht onderhouden ketel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als hun in 2 jaar tijd 1 keer zijn geweest dan heeft Eneco aan het contact gehouden?

Wat was de ingangsdatum van het contact? Tevens moet u zelf een afspraak maken voor de onderhoudsbeurt.

Dien een klacht in bij Eneco. Dit kan op www.eneco.nl/klantenservice/klacht-indienen/. Hier staat ook precies wat u kunt doen als u met Eneco niet uit komt, bijvoorbeeld de mogelijkheid om naar de geschillencommissie te gaan.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl als u met Eneco niet tot een oplossing komt.

Plaats reactie