Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Radar »

Radar onderzocht dat het tv-kastje van Ziggo - de MediaXL - tot wel tien keer zoveel energie slurpt als de concurrent van KPN. Dit verschil kan oplopen tot meer dan honderd euro per jaar. De enige manier om te geld besparen lijkt de stekker eruit trekken of de eco-stand kiezen. Alleen dit zorgt weer voor een lange opstarttijd.

Lees hier het hele artikel

Wat zijn jouw ervaringen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
21 mar 2022 19:53
Wat zijn jouw ervaringen?
Mijn ervaring is dat het opgelost is sinds ik klaagde - en de Next Box als vervanger kreeg.

Jansteen101
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2022 21:26

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Jansteen101 »

Hoe komen jullie aan die stroomprijs. Deze stroom prijs zorgt ervoor dat de voor die jullie schetsen voor hoger zijn dan de werkelijke kosten(nog steeds hoog). Ik zelf betaald 0.25 euro inclusief 0.63.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
21 mar 2022 20:38
Radar schreef:
21 mar 2022 19:53
Wat zijn jouw ervaringen?
Mijn ervaring is dat het opgelost is sinds ik klaagde - en de Next Box als vervanger kreeg.
Heb er sinds een paar weken ook een van dat nieuwe model. Moest wel 20 euro eenmalige kosten schokken.
Maar ja, ook pas 38 jaar klant ...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Jablan »

Van welke fabrikant zijn die kastjes?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
21 mar 2022 22:14
Heb er sinds een paar weken ook een van dat nieuwe model. Moest wel 20 euro eenmalige kosten schokken.
Maar ja, ook pas 38 jaar klant ...
Ik ben er een jaar of 5 klant, denk ik, en moest alleen mijn abonnement weer voor een jaar vastzetten. Geen punt ;)

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Jablan schreef:
21 mar 2022 22:15
Van welke fabrikant zijn die kastjes?
Volgens mijj Hunac en Arris. 1e batch was van Arris nu produceert Hunax ook. Samsung schijnt ook die XL te hebben gemaakt.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Next kastjes werden bij ons gewoon gratis geleverd, zonder verdere voorwaarden.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kreeg pas het next kastje, na veel problemen te hebben gehad met de horizon, 7 horizons gehad, en nog problemen, nu de next , maar pfff wat een kreng, ook veel problemen mee, maar nog ff volhouden en dan glasvezel.
In die tijd dat je de next kon krijgen moest je het een na duurste of het duurste abbo hebben, aangezien ik er tussen in zat, was dat niet mogelijk🤬.
Maar ja, de hardware van dat ding was zwaar verouderd, cpu uit 2012, dus continue hoge cpu load, daarom altijd zeer heet en een hoog stroom verbruik.

Noortje1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2022 07:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Noortje1234 »

Ja wij hebben al jaren zo'n energieslurpende kast. Wij hebben hem gewoon voorzien van stekkerdoos met schakelaar. Als we niet kijken staat de kast en tv gewoon uit idd het duurt even voodat hij aan gaat maar daarna werkt alles beter dan via de eco-stand.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
22 mar 2022 02:00
Maar ja, de hardware van dat ding was zwaar verouderd, cpu uit 2012, dus continue hoge cpu load, daarom altijd zeer heet en een hoog stroom verbruik.
En dan vergeet je nog het lawaai van de koeling :|

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
22 mar 2022 08:13
Onkruid71 schreef:
22 mar 2022 02:00
Maar ja, de hardware van dat ding was zwaar verouderd, cpu uit 2012, dus continue hoge cpu load, daarom altijd zeer heet en een hoog stroom verbruik.
En dan vergeet je nog het lawaai van de koeling :|
Dat was ik alweer vergeten😁

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb al enige tijd 2 next boxen zowel woon als slaapkamer.
Deze gekregen omdat ik constant problemen had met mijn 2 Horizon boxen.

Die Next bevallen erg goed.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ik weet al jaren dat de XL in de standby modus veel energie slurpt... Ook maakt die box veel lawaai als deze uit staat (de ventilator) die hoor je dan omdat het stil is.
De 1e box bleef in een loop hangen tijdens installeren en kwam daar niet uit, 1 week later een nieuwe box na een week analoge tv gekeken te hebben. Dat zou nu niet eens meer kunnen, maar toen nog wel.
Eind vorig jaar de 3e box gekregen omdat hij in ene niet meer de tvgids wilde weergeven en opgenomen programma's niet meer afspelen. Gelukkig staat alles online en nadat de monteur geweest was en alles had doorgemeten bleek idd dat de box stuk was. Nieuwe box en alles weer goed.
Wat Radar in de uitzending er vergeet bij te zeggen is dat als je hem in ecomodus hebt staan je niet meer op afstand kan opnemen. En dat is nu wel een handige toepassing, als je ergens bent en je denkt he ik moet nog even iets opnemen dan kan dat gewoon, anders dus niet meer. Dan moet je zelf de box (traag) en tv opstarten en het dan instellen...
De reden dat wij niet voor een Next hebben gekozen (ipv het stroomverbruik van de XL) is dat de abonnementskosten met €5 verhoogd worden en dan evengoed de energie besparing teniet wordt gedaan.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door marnix »

Ik ben ook de gelukkige "bezitter" van zo'n box,
Soms maakt ie idd wat herrie, paar seconden,
Overigens is ziggo hier wel bezig met charme-offensief, er komt binnenkort nl. glasvezel.
ze bellen jaarlijks of er klachten zijn, en nu een jaar gratis 4 filmzenders.
nu willen ze de hele boel vervangen maar ik heb geen zin alles naar een post-nl-punt te brengen en eigenlijk werkt alles nu zonder storingen,
geen idee hoeveel stroom alles gebruikt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben zo'n ding, al lang ook en hebben 'm op eco-mode ingesteld. Dan duurt het opstarten wat langer, maar dat gebeurd bij ons niet een aantal keren per dag ofzo, zeg omdat kinderen die tv aan en uit zetten, en dan is dat opstarten wel ok.

Overigens gaan we binnenkort overstappen naar KPN gigabit glasvezel, dus dan zijn we er van af. Tot nu waren we overigens 20+ jaar blije klant bij @home, en nu Ziggo, maar die lage upload tov glasvezel is met het meer thuiswerken steeds meer een bottleneck, en voor de F1 hoeven we er ook niet mee te blijven. Gedurende het jaar verhuizen we de aflopende mobiele Vodafone contracten dan ook mee.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

marnix schreef:
22 mar 2022 09:37
Ik ben ook de gelukkige "bezitter" van zo'n box,
Soms maakt ie idd wat herrie, paar seconden,
Overigens is ziggo hier wel bezig met charme-offensief, er komt binnenkort nl. glasvezel.
ze bellen jaarlijks of er klachten zijn, en nu een jaar gratis 4 filmzenders.
nu willen ze de hele boel vervangen maar ik heb geen zin alles naar een post-nl-punt te brengen en eigenlijk werkt alles nu zonder storingen,
geen idee hoeveel stroom alles gebruikt.
Dan heb je mazzel, wij krijgen als trouwe klant nooit eens een aanbieding...
En wij zijn al klant van het eerste uur, Chello internet in het toen nog kleine UPC gebied.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door mahadma »

Sinds jaar en dag al next, gratis. bovendien na 1 jaar contract .

Suusje71968
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2022 14:14

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Suusje71968 »

Heb t mobile die zijn volgens mij veel erger springen te pas en te onpas allebei aan🤬

Hanzie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2022 14:30

Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?

Ongelezen bericht door Hanzie01 »

Ik had vroeger ook zo’n mediabox xl. 2 jaar geleden kon je in Google al vinden dat dat ding zoveel gebruikt. Daar stond ook dat je de eco modus kon inschakelen. Heb ik gedaan. De 3 minuten opstarttijd is schromelijk overdreven. Bij mij duurde het ongeveer 30 seconden. Ik ben overgestapt op de nieuwe box van ziggo, afgezien van de dure 5 euro ben ik daar zeer tevreden over.

Plaats reactie