LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maria Duval

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gast

Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor, de een of andere halve zool heeft mijn persoonlijke gegevens ingevuld op een bon uit een regionaal weekblad.

Een ''persoonlijk'' advies, rechtstreeks afkomstig van een tekstverwerker met handwriting-lettertype. Zo lijkt het bericht aan jou persoonlijk te zijn geschreven.

Ik ontvang nu al een paar maanden deze post, en ik zie aan de persoonlijke gegevens, dat die persoon niet eens weet hoe ik echt heet met mijn achternaam. Het moet een collega zijn, want dezelfde fouten in mijn naam staan ook op het planbord bij mij op de afdeling.

Ik heb de vervolgzendingen, op 1 na, niet geopend, het zijn tot nu toe 12 stuks binnen twee maanden.

Eerst krijg je een gratis advies. Wil je een meer op je persoon afgestemd advies (een dat uiteraard ook puur verzonnen is), dan kost dat al 49 euro.

Ja, Maria denkt aan je, maar vooral aan haar eigen portemonnee. Ik denk dat Maria gewoon een andere identiteit van medium Chris, zogenaamd uit Zwitserland, is.

Even onbetrouwbaar dus, als tineke met haar biozwendel-2000.

Ik dacht, zet het hier maar neer, ter lering ende vermaeck.

b.olsen

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door b.olsen »

oplichterij,is het ook ik ontving al maanden de ene na de andere brief eerst met het verzoek of ik 50 gulden wilde betalen heb ik de eerste keer gedaan in de veronderstelling dat ik een leuk pakket vol met verrassingen zou krijgen , niet dus, vervolgens kwam de euro en werd het 50 euro ik blij dat ik dat niet gedaan heb , want twee weken later ontving ik twee brieven , een voor mezelf en een voor mijn buurvrouw 4 deuren verder , wat staat er bij jou in vroeg ze, en wat blijkt hadden we alletwee dezelfde brief gekregen , bij mij gaat zulke post alleen nog naar het oud papier, en bedankt lieve postbode dat je deze brief die bestemd was voor mijn buurvrouw verkeerd bezorgd hebt.

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wist allang dat deze pseudo yomanda nep was, evenals yomanda zelf.

Ik heb yomanda eens uitgedaagd: ik zet 100 bekertjes met water hier neer, we delen ze door tweeen. JIJ zegent de helft van de bekertjes met waar jij zo goed in beweert te zijn.

Ik zet de bekertjes vervolgens door elkaar, en jij haalt feilloos de 50 ingestraalde bekertjes ertussenuit. Voor de zekerheid waren de bekertjes die zij ertussenuit moest halen, aan de onderkant voorzien van een sticker, wat zij niet wist.

Ze nam de uitdaging aan, maar faalde jammerlijk. Yonanda door de mand gevallen, ze heeft echt alleen maar oog voor haar eigen portemonnee, en geeft geen ene zier om haar ''volgelingen''.

titatovenaar

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door titatovenaar »

Er is een aantal jaar geleden al bewezen dat Maria Duval niet bestaat.
Het adres leid naar een postbus in Rucphen.

Heeft een paar jaar geleden op de voorpagina gestaan van de Telegraaf.

Trap er toch niet in, als je wilt stuur ik je ook wel een kartonnetje voor de helft, en let maar op wat een geluk hij brengt.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door karr-1 »

Mensen die in dit soort onzin trappen of denken dat Yomanda echt kan wat ze beweert te kunnen, zouden eens een afspraak met de huisarts moeten maken. Misschien bestaat er een pilletje tegen goedgelovigheid.

Of neem gewoon een Biodebiel 2000, dat helpt net zo veel.

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Als het al jaren bekend is dat Maria Duval niet bestaat en dat het ergens wegkomt uit Rucphen, waarom wordt er dan door de regering, of wie daar ook over mag gaan, geen actie ondernomen om zulke zwendel te stoppen? En zijn wij nuchtere Nederlanders dan toch niet nuchter genoeg, dat wij toch telkens weer in deze onzin trappen? Ik kan me voorstellen dat sommigen wel eens radeloos zijn en niet meer weten waar ze het moeten zoeken, maar om dan je heil te zoeken in dit soort oplichterspraktijken? Ik kan het me niet voorstellen, maar wie ben ik.........?

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

eeh biostabil helpt voor mij scheelt jullie weer kosten voor het ziekenfonds, dus laat mensen zoals mij met rust heb nu geen medicijnen meer nodig die wat de dokter zei nooit meer vanaf zou komen tot een wonder zou gebeuren enne hoe verklaar je dat ongelovige thomas.

ps die medicijnen kosten 300 euro per maand en worden door het ziekenfonds vergoed en die heb ik nu niet meer nodig voor migraine en voor mn darmen en voor bloedverdunners en nog wat medicijne, ik kan nu ook weer normaal functioneren als ieder ander van mijn leeftijd, en dat is fijn als 23 jarige toch? en nee ik heb hem gekregen van een maat van me en wist niet dat dit een 2000 was. (had ie er niet bij verteld


met andere woorden als mensen er baat bij hebben mooie toch gaan de ziekte kosten vanzelf omlaag en dat is toch wel zo fijn ja toch?

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

We hebben het hier wel over een lekker ding ...

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

eeh biostabil helpt voor mij scheelt jullie weer kosten voor het ziekenfonds, dus laat mensen zoals mij met rust heb nu geen
medicijnen meer nodig die wat de dokter zei nooit meer vanaf zou komen tot een wonder zou gebeuren enne hoe verklaar je dat ongelovige thomas.

ps die medicijnen kosten 300 euro per maand en worden door het ziekenfonds vergoed en die heb ik nu niet meer nodig voor migraine en voor mn darmen en voor bloedverdunners en nog wat medicijne, ik kan nu ook weer normaal functioneren als ieder ander van mijn leeftijd, en dat is fijn als 23 jarige toch? en nee ik heb hem gekregen van een maat van me en wist niet dat dit een 2000 was. (had ie er niet bij verteld


met andere woorden als mensen er baat bij hebben mooie toch gaan de ziekte kosten vanzelf omlaag en dat is toch wel zo fijn ja toch?
Ja, en nu weer serieus svp

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Ja natuurlijk ..... Denk eens even na !!!!! Als een biostabil ECHT zou werken zou deze wel door het ziekenfonds vergoed worden !!!!

mirjam43

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door mirjam43 »

Hallo

Miijn naam is mirjam, ik heb ook gereageerd op die advertentie in de krant van Maria Duval.

Als je zo op een goed gevoel zit te wachten al jaren lang dan hoop je op zo iemand, gek he maar je heb het gevoel dat zij je zou kunnen helpen. Integendeel potverdorrie weer iemand die speelt met het leed van andere mensen.
Ik heb heel veel problemen, waarom mag het van de regering dat er zulke mensen bestaan, weet je waar de regering beter mee is, mensen te helpen die in finaciele nood zitten zoals ik, en die onzin van een Maria Duval uit Rucphen (zogenaamd dan) straffen en het geld aan de gedupeerde terug geven. Maar nee dat mag zomaar, sorry maar dat maakt me kwaad.

Help alle mensen die het moeilijk hebben en zorg dat ze weer met een schone lei kunnen beginnen dan de patrijken van zo oplichtster goed te keuren.

Groetjes van een boze vrouw

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Wie gelooft er in Maria Duivèl ?

jezebelletje
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 apr 2005 13:05

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door jezebelletje »

Ik heb gezien dat ze Maria vervangen hebben door een man die hetzelfde beloofd!! Allemaal oplichting!! Misbruik maken van mensen die ten einde raad zijn. En daar doet de regering nix aan omdat het ze geen bal kan schelen, stel dat het de regering geld zou kosten en het was goed voor ons dan zou hetook meteen afgeschafd worden.... 8)

Gast

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof gelukkig helemaal niet in die onzin. :D

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door pluisje »

ojee er is maar een manier om hulp te krijgen, dat ben je zelf, wat er ook gebeurd zelfzorg is het enige middel om je beter te voelen..
wat voor advies je ook krijgt waar je ook heen gaat geloof mij je moet het echt zelf doen.
lichaam en geest moeten samen werken dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven..
het is trouwens wel eens goed om bij zo iets te gaan kijken dan weet je meteen dat het massa suggestie is..


pluisje :wink:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door flepp »

Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden tegen dit soort kermis atracties.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gast van 3 maart: Ik geloof geen laars van je verhaal over biodebiel 2000, en dat het anderen in ziekenfondspremie scheelt.

Biodebiel is zwendel, dat is vaak aangetoond. Als het bij jou helpt, dan is de werkelijke ziekte waar jij aan lijdt: hypochondrie. Ofwel: je beeldt je in dat je een ziekte hebt, en ziet dan zo'n prul, en die zou je van je klachten afhelpen die je niet eens hebt. Arme ziel.

Het ding kan zelfs gevaarlijk zijn, en hartritmestoornissen veroorzaken. Maar dat zal tineke met de negen vingers of bruno ammehoela je er beslist niet bij hebben verteld.

Maria Duvall, Chris, Yomanda: allemaal terend op de goedgelovigheid van stakkers. De ''persoonlijk'' uitziende brieven van de eerste twee, rollen zo uit de eerste de beste tekstverwerker, die overweg kan met een lettertype dat handschriften om kan zetten naar een lettertype dat op de computer verwerkt kan worden.

Nada
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2005 16:02

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door Nada »

twee tips:

- maak de envelop open, doe er wat kiezels in en stuur het terug (geadresseerde woont hier niet meer);
- kijk of er een antwoordnummer is, stuur dan een baksteen op hun kosten met het "vriendelijk" verzoek je te schrappen uit hun adressenbestand.

Succes!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Methode heb ik vaker uitgeprobeerd, en het heeft meestal wel het gewenste effect.

Sommigen hebben dan de moed je op te bellen, om te vragen waarom ik dat doe, en na mijn uitleg begrijpen ze het wel. Anderen zijn hardnekkig, en het interesseert ze kennelijk niet dat iemand HEN ineens op kosten jaagt.

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Maria Duval

Ongelezen bericht door magnetico »

Gast van 3 maart: Ik geloof geen laars van je verhaal over biodebiel 2000, en dat het anderen in ziekenfondspremie scheelt.

Bodejosm43

Je bedoelt dus de Gast van 2 maart neem ik aan?

Gesloten