NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
msmelik
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2024 15:28

NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door msmelik »

Ik kwam er in December 2023 achter dat een digitaal abonnement voor NRC nog steeds liep onder hetzelfde klantnummber, adres, naam, bankrekening. Mijn fout dat ik dit meer dan 3 jaar gemist had op mijn bankrekening. Meteen opgezegd natuurlijk, en gevraagd hoe het kan dat ze bijna 30euro per maand vragen (het abonnement werd stil verlengd en verhoogd in prijs) voor iets wat duidelijk niet gebruikt werd. Ze willen hier geen antwoord op geven, ook geen verklaring hoe dit kan komen, en zeker geen tegemoetkoming voor ingebruikte diensten. Ik vraag me af hoe vaak dit gebeurd, er is zeker geen systeem die een klant hierbij helpt. Na telefonisch een verbaasde en sympathieke medewerkster te hebben gesproken, werd daarna de deur ferm dichtgegooid - NRC mediahuis wil duidelijk geen restitutie overwegen en zijn me dan liever kwijt als trouwe lezer en abonnee. Wat ook gebeurd is, zonder sympathie van hun kant. Pas op met doorlopende abonnementen, ze pakken wat ze kunnen bij de NRC!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Dan heb je blijkbaar geld te veel. Dit is iets wat je regelmatig moet controleren je uitgaven op je betaalrekening.
Je zou het abonnement schriftelijk kunnen proberen op te zeggen met terugwerkende kracht maar hou het zakelijk.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Redfloor »

Wat vervelend zeg! Hoe kom je aan een digitaal abonnement van € 30? Want het duurste digitale abonnement is ongeveer € 10 per maand. Had je eerst de digitale en toen de papieren versie genomen?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem niet aan dat u onder curatele staat of een bewindvoerder hebt. Dat houdt in dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw betalingen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door kuklos »

msmelik schreef:
15 jan 2024 22:33
Mijn fout dat ik dit meer dan 3 jaar gemist had op mijn bankrekening.
...............
Meteen opgezegd natuurlijk, en gevraagd hoe het kan dat ze bijna 30euro per maand vragen (het abonnement werd stil verlengd en verhoogd in prijs) voor iets wat duidelijk niet gebruikt werd.
Zij zullen tienduizenden abonnees hebben, en jij hooguit een paar kranten. Toch verwacht je dat zij opletten en jijzelf hoeft dat blijkbaar niet te doen?

Verwacht je trouwens dat de financiële afdeling van NRC elk jaar (of zelfs elke maand) gaat kijken naar welke abonnementen lopen en of die abonnementen wel periodiek inloggen? Serieus?
Antwoord is simpel: dit soort dingen doet NRC niet en geen enkele klant niet en geen enkele website waar je voor betaalt en in moet loggen. Dat is enkel en alleen jouw eigen verantwoordelijkheid.
msmelik schreef:
15 jan 2024 22:33
Pas op met doorlopende abonnementen, ze pakken wat ze kunnen bij de NRC!
Helemaal niets uit jouw verhaal is de schuld van NRC, het komt volledig op jouw conto. Maar die eigen verantwoordelijkheid wil je niet pakken. NRC doet enkel wat afgesproken is, namelijk jou toegang geven en daarvoor een vooraf afgesproken bedrag incasseren. Het is aan jou, en enkel alleen aan jou, om hier gebruik van te maken en dit op te zeggen als je er geen gebruik van maakt.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Lowieze »

“…… en gevraagd hoe het kan dat ze bijna 30euro per maand vragen (het abonnement werd stil verlengd en verhoogd in prijs) voor iets wat duidelijk niet gebruikt werd. Ze willen hier geen antwoord op geven…..”

Dat u het abonnement niet gebruikt, hoeft de krant toch niet te controleren?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@msmelik

Dit is weer zo'n onderwerp waarvan ik me afvraag wat het doel is om dat op een openbaar forum te plaatsen.

Jij hebt toch zelf je abonnement in stand gehouden door niet op te zeggen en te blijven betalen?

En je kijkt al 3 jaar niet even op je bankrekening? En NRC heeft jou minimaal 2 keer een mail gestuurd met verlenging en verhoging abonnementsprijs. Dit klinkt niet echt geloofwaardig.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zal wat zijn als de zakelijke partij de klant gaat controleren. Dat de verhuurder door het raam gaat loeren of je echt daar woont. Of dat het NRC gaat bellen om u te overhoren of u echt wel de krant gelezen hebt. Gelukkig mag dat allemaal niet.
U hebt een abonnement die doorloopt totdat een van de partijen opzegt. En ja, dat komt vaker voor. Er zijn behoorlijk wat mensen die niet tot nauwelijks de bankrekening nakijken. En die handeling is maar 1 persoon verantwoordelijk voor.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Erthanax »

Redfloor schreef:
16 jan 2024 10:06
Wat vervelend zeg! Hoe kom je aan een digitaal abonnement van € 30? Want het duurste digitale abonnement is ongeveer € 10 per maand. Had je eerst de digitale en toen de papieren versie genomen?
Volgens mij zou het best kunnen kloppen. Na de kortingsperiode kost NRC Digitaal Plus op dit moment € 6,69 per week (zie hier onder Veelgestelde vragen). Dat wordt dan per maand (€ 6,69 x 52)/12 = € 28,99.
TS heeft het over “stil verlengd en verhoogd in prijs” en heeft vermoedelijk ooit een proefabonnement genomen dat overging in een normaal digitaal abonnement.
Digitaal plus papier regulier kost nu € 14,31 per week, wat neerkomt op € 62,01 per maand.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door criticus2 »

even een tip voor TS: check de rest van je administratie ook even... wanneer deze er 3 jaar tussendoor kan slippen, zijn er wellicht meer posten die niet of niet meer nodig zijn.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

msmelik schreef:
15 jan 2024 22:33
Ik kwam er in December 2023 achter dat een digitaal abonnement voor NRC nog steeds liep onder hetzelfde klantnummber, adres, naam, bankrekening. Mijn fout dat ik dit meer dan 3 jaar gemist had op mijn bankrekening. Meteen opgezegd natuurlijk, en gevraagd hoe het kan dat ze bijna 30euro per maand vragen (het abonnement werd stil verlengd en verhoogd in prijs) voor iets wat duidelijk niet gebruikt werd. Ze willen hier geen antwoord op geven, ook geen verklaring hoe dit kan komen, en zeker geen tegemoetkoming voor ingebruikte diensten. Ik vraag me af hoe vaak dit gebeurd, er is zeker geen systeem die een klant hierbij helpt. Na telefonisch een verbaasde en sympathieke medewerkster te hebben gesproken, werd daarna de deur ferm dichtgegooid - NRC mediahuis wil duidelijk geen restitutie overwegen en zijn me dan liever kwijt als trouwe lezer en abonnee. Wat ook gebeurd is, zonder sympathie van hun kant. Pas op met doorlopende abonnementen, ze pakken wat ze kunnen bij de NRC!
Nou nou , Openingsposter schiet lekker op met al dat negatieve commentaar. Waarom zou je uberhaupt iets posten als je niet de intentie hebt om iets nuttigs te zeggen, maar je niet verder komt dan eigen schuld dikke bult.

Openingsposter heeft het over een dubbel abonnement met gelijke naam, klantnummer, adres en bankrekening. Natuurlijk kan iemand 2 abonnementen op 1 krant hebben , maar dat is niet echt gebruikelijk. Ik zou ze schriftelijk laten weten dat er blijkbaar per vergissing 2 abonnementen op 1 naam zijn geboekt, en dat je verzoekt om dit met terugwerkende kracht te herstellen. Vanuit hun reactie kun je bekijken wat verder wenselijk is

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door kuklos »

Een Wiskunde Student schreef:
16 jan 2024 12:33
Openingsposter heeft het over een dubbel abonnement met gelijke naam, klantnummer, adres en bankrekening.
Dubbel abonnement? Dat lees ik niet in de openingspost.
Een Wiskunde Student schreef:
16 jan 2024 12:33
Natuurlijk kan iemand 2 abonnementen op 1 krant hebben , maar dat is niet echt gebruikelijk.
Dan is het nog steeds de verantwoordelijkheid van de persoon zelf en niet van de krant. De reacties komen omdat TS blijkbaar het de verantwoordelijkheid van de krant acht om alles te bewaken in plaats van deze verantwoordelijkheid bij zichzelf te leggen.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eigen verantwoordelijkheid nemen wordt hier steeds meer gezien als vloeken in de kerk.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb het idee dat jij je zaken niet goed op orde hebt.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

kuklos schreef:
16 jan 2024 12:40
Een Wiskunde Student schreef:
16 jan 2024 12:33
Openingsposter heeft het over een dubbel abonnement met gelijke naam, klantnummer, adres en bankrekening.
Dubbel abonnement? Dat lees ik niet in de openingspost.
kijk eens naar de titel van de openingspost ... :D

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
16 jan 2024 12:51


kijk eens naar de titel van de openingspost ... :D
Vaak geeft Radar zelf een titel aan een topic. Ik denk eerder dat het is zoals @Erthanax aan heeft gegeven.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Dirkie »

msmelik schreef:
15 jan 2024 22:33
Ik kwam er in December 2023 achter dat een digitaal abonnement voor NRC nog steeds liep onder hetzelfde klantnummber, adres, naam, bankrekening. Mijn fout dat ik dit meer dan 3 jaar gemist had op mijn bankrekening. Meteen opgezegd natuurlijk, en gevraagd hoe het kan dat ze bijna 30euro per maand vragen (het abonnement werd stil verlengd en verhoogd in prijs) voor iets wat duidelijk niet gebruikt werd.
Mijn vraag is dan waarom je 3 jaar geen controle van je bankrekening gedaan hebt. Zou maar snel controleren of er niet meer dan dit soort zaken op staan. En ik neem verder aan dat een abonnement verstrekker geen onderzoek gaat doen of het verstrekte wel gebruikt wordt. Dat is aan de afnemer van de dienst

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een reacties allemaal. Alle onzin over verantwoorlijkheid treft geen doel. TS ziet de afschrijvingen nu, en nog niks is verjaard. De verantwoordelijkheid voor de terugbetaling ligt dus bij het NRC.

TS, kijk even of je echt maar 1 abonnement had. Je hebt het over zelfde klantnummer, maar betekent dat dat je ook maar 1 account had en/of dat de je de krant maar 1x ontving?

In dat geval het teveel betaalde als onverschuldigde betaling terug eisen. Doe dit schriftelijk, en geef ze 14 dagen de tijd om te betalen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door kuklos »

k2p schreef:
16 jan 2024 13:24
Alle onzin over verantwoorlijkheid
Het is geen onzin.
k2p schreef:
16 jan 2024 13:24
De verantwoordelijkheid voor de terugbetaling ligt dus bij het NRC.
Dit is een zeer voorbarige stelling. Als er een dubbel abonnement is, let wel als, dan is het nog maar de vraag of TS dit zelf heeft afgesloten of dat NRC dit gewoon "uit zichzelf" heeft aangezet.
Als TS zelf twee abonnementen heeft aangeschaft (opnieuw, als er echt een dubbel abonnement is) dan is er niks terug te betalen. Betreft het een administratieve fout van NRC, dan heb je wel een punt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NRC dubbel abonnement, 1000 euro teveel betaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je tegen een volwassene zou zeggen : U mag geen twee abonnementen op een krant hebben, dan zou die zeggen, waar bemoeit u zich mee.

Nu zit iemand drie jaar te slapen, en is het de schuld van de krant

Plaats reactie