Odido en hun slechte service

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Beste lezer,

Het gedoe met Odido + partners (t-mobile) was nogal hardnekkig en de ondersteuning weinig.

Begin juli vroeg ik glasvezel aan voor mijn nieuwe woning (had dus geen internet), dit zou al aardig lang duren. Maar dat bleek normaal te zijn. Prima. Hadden ze er wel bij mogen vermelden. Er stond gewoon glasvezel beschikbaar toen ik het voor de verhuisdatum aanvroeg. Niet ''glasvezel maar u moet maanden wachten en de aanvraagdatum die u wil of u het voor vraagt: pech!''.

Op de afgesproken datum in augustus (16 ofzo) zat ik thuis. Kwam niemand langs. Volgende dag kreeg ik een telefoontje van de aannemer, ''we bellen u om een afspraak te maken''. Ik gaf aan dat we die gister al hadden maar er niemand kwam. Maar daarom belde ze ook voor een afspraak in september. Ik bleek '' niet thuis te zijn''. Dus moest ik weer een maandje wachten. Hulp bij odido was ver te zoeken.

Odido gaf mij verkeerde info. Ik moest een nummer bellen, bleek dat bij KPN voor nieuwbouw te zijn. Mijn woning komt uit 79. Ik weer bellen. Zouden ze voor dit kijken. Niks aan gehad. Moest ik KPN bellen, Open Dutch fiber, MDFinfra en weet ik veel wie allemaal. Dit waren meer dan 30 telefoontjes.

Dus maakte ik een online klacht over de aannemer, die daarna hun excuses hadden aangeboden (netjes). Wat echter het probleem was, was dat ze een correcte postcode hadden maar een verkeerde straat. Ze zouden het (anders dan odido) oplossen.

Ze kwamen langs:
- Bleek de kabel kapot te zijn.
- Weer iemand.
- Gingen ze het testen en zou het voor september gedaan zijn.

Ik melden bij Odido, maar nee het kon niet want er moest nog glasvezel gelegd worden. Ik aangeven dat dit al was gedaan. Maar nee dat zou pas in september zijn. Ik nog controleren bij de aannemer. Ik weer bellen. Het glasvezel lag er maar moest nog bij de kast. Ik controleren, was dus ook al gedaan. ''Nee patchen''. Ik controleren. Was ook al gedaan. Doe dit nog 5 keer. Uiteindelijk konden ze niks terwijl alles er al lag.

Toen kwamen er diverse mensen langs om hetzelfde te doen wat er al was gedaan. Ik elke keer aangeven dat alles al gedaan was. Was nu ondertussen al ongeveer 10 x thuisgebleven.

Proberen en proberen om het geregeld te hebben, maar volgens odido moest iemand het op gereed zetten. Ik bellen naar die en naar die. Geen nut. Ondertussen had ik mijn modem maar zelf aangesloten. Maar ik moest wachten op iemand van Guidion voor het echt klaar was. Na al mijn moeite werd het alsnog september. Na het aansluiten van mijn modem had ik internet, maar odido snapte niet dat dit inhield dat alles er lag.

Uiteindelijk kwamen ze dus langs op de oorspronkelijke 2e afspraak om te doen wat er al gedaan was. Toen zou eindelijk Guidion komen! ''tussen 8 en 12 en als ik er niet was konden en er kosten in rekening worden gebracht''. Ik op de dag een sms, om 10 uur zouden ze komen. Niemand. Om half 1, nog niemand. Ik moest toen weg. Uiteindelijk kwam er iemand opdagen toen mijn vriendin toevallig thuis was. Stapte binnen en ging weg zonder iets te doen. Blijkbaar zou die alleen de stekker/utp er in stoppen, wat ik al had gedaan (dit kost normaal 60 euro...). Dus daar weken op zitten wachten.

Dat brengt mij bij situatie 2.

Op de site stond:

- We hangen de modem op.
- We sluiten 1 computer aan via wifi of kabel.

Daar deed ik het ook voor. Bij het maken van een afspraak met Guidion kwam dit echter niet naar voren. Ik contact opnemen met Odido en guidion. Nee zou gebeuren idd. Ik had mijn twijfels en controleerde het nog een keer: ik moest wel zelf een kabel hebben. Oké. Stond er niet maar ik de dag zelf nog een kabel regelen. Dus toen die man langs kwam: geen ophangen en geen aansluiten. Doen ze sws niet als er geen loze leiding is. Dus hij kwam voor niks. De stekker had ik er al in gedaan.

Dus geen ophangen, noch het aansluiten. Want anders dan er op de site stond en tegen mij werd gezegd doen ze dit alleen, mits, mits. Niet mee eens. Maar Odido was vrijwel telefonisch onbereikbaar. Dus via hun chat. Kreeg reactie en ging ik verder typen ''chat verlaten''. Ik weer mijn vragen stellen en elke keer een algemeen antwoord. Mijn letterlijke vragen werden genegeerd. Totaal onbegrip. Ik herhalen en herhalen. Gewoon geen reactie. Na veel herhalen ''we doen dit niet''. Apart nadat het er letterlijk staat.

Geen excuses of begrip bij een bedrijf dat zegt menselijk te zijn en er voor ons te zijn na de naamsverandering.

Er kon echt gewoon niks goed gaan. Was het echt goed zat.

Excuses, dit was wat haastig geschreven.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar heb je nu eindelijk internet via de glasvezel?

Even een zijsprongetje: ik had hier vanaf het begin internet en tv via de 'gewone' kabel. Vorig jaar kwam er eentje bij me langs omdat er van alles fout ging, bleek er dus ook een glasvezelkabel te liggen. Dat heeft hij toen ter plekke omgezet, was geen probleem. Oftewel: als het nog even niet lukt om glasvezel werkend te krijgen, kan het dan wel via de 'gewone' kabel? Met die verbinding is letterlijk niks mis, dat werkt net zo goed. Dan ben je er voorlopig mee geholpen.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

witte angora schreef:
25 sep 2023 11:08
Maar heb je nu eindelijk internet via de glasvezel?

Even een zijsprongetje: ik had hier vanaf het begin internet en tv via de 'gewone' kabel. Vorig jaar kwam er eentje bij me langs omdat er van alles fout ging, bleek er dus ook een glasvezelkabel te liggen. Dat heeft hij toen ter plekke omgezet, was geen probleem. Oftewel: als het nog even niet lukt om glasvezel werkend te krijgen, kan het dan wel via de 'gewone' kabel? Met die verbinding is letterlijk niks mis, dat werkt net zo goed. Dan ben je er voorlopig mee geholpen.
Ja ik heb nu wel internet. De optie die jij noemde kwam er ter sprake maar dat vonden ze te veel moeite.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Maar toch als er in uw woning een glasvezelaansluiting aanwezig is dan krijgt u de doe het zelf apparatuur alvast thuisgestuurd en zodra er een monteur beschikbaar sluit die de apparatuur aan als u dat zelf niet kunt.
Toen u zelf besloot het modem aan te sluiten was er ook internet en dan komt de monteur uiteraard voor niets aan huis want er viel niets meer aan te sluiten omdat u dat zelf al gedaan had.
Ik snap het gesteggel eigenlijk niet want u wist dat de glasvezel aansluiting waarop uw modem aangesloten wordt er vanaf het begin al was en wellicht ook al actief was maar als u het modem niet proefondervindelijk provisorisch aansluit komt u daar ook niet achter.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door rwolters »

Ferryarthur schreef:
25 sep 2023 11:01


Excuses, dit was wat haastig geschreven.
Als je dan klaagt over hoe andere werken kan je zelf op z'n minst even de tijd nemen om het wel zorgvuldig te doen....

sylviaresa
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 14:00

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door sylviaresa »

Weet er alles van zou 14 september aangesloten op glasvezel maar nog niks gebeurd
onze vaste pc kan niet aangesloten worden omdat het aansluit punt van de glasvezel in de meterkast zit.
heb hier diverse keren kontackt met odido. wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
eerst guidon moet komen om te beoordelen of het wel kan in de meterkast conclusie kan niet guidon gaat niet de kruipruimte in en boort ook niet wordt door verwezen naar glaspoort die ook gebeld hele verhaal uit gelegd. odido gebeld ou een ander monteur komen dat gesprek was 14 september jl

ik zou 15 september gebeld worden door odido wat niet is gebeurd, kreeg een internetkabel opgestuurd. Wederom gebeld naar odido het aansluit punt moet vernaderd worden zou binnen 3 werkdagen antwoord krijgen . De drie werkdagen zijn nu om en nog steeds geen reaktie van odido.

dus er gaat wel degelijk iets fout bij odido
1 ze snappen er niks van daar.
2 modem moet in de woonkamer worden geplaatst anders geen tv en geen internet op vaste pc.

Deze vraag is moeilijk door ze te verhelpen en de 2x 3 werkdagen wacht tijd is ook met natte vinger werk.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

sylviaresa schreef:
25 sep 2023 17:22
Weet er alles van zou 14 september aangesloten op glasvezel maar nog niks gebeurd
onze vaste pc kan niet aangesloten worden omdat het aansluit punt van de glasvezel in de meterkast zit.
heb hier diverse keren kontackt met odido. wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
eerst guidon moet komen om te beoordelen of het wel kan in de meterkast conclusie kan niet guidon gaat niet de kruipruimte in en boort ook niet wordt door verwezen naar glaspoort die ook gebeld hele verhaal uit gelegd. odido gebeld ou een ander monteur komen dat gesprek was 14 september jl

ik zou 15 september gebeld worden door odido wat niet is gebeurd, kreeg een internetkabel opgestuurd. Wederom gebeld naar odido het aansluit punt moet vernaderd worden zou binnen 3 werkdagen antwoord krijgen . De drie werkdagen zijn nu om en nog steeds geen reaktie van odido.

dus er gaat wel degelijk iets fout bij odido
1 ze snappen er niks van daar.
2 modem moet in de woonkamer worden geplaatst anders geen tv en geen internet op vaste pc.

Deze vraag is moeilijk door ze te verhelpen en de 2x 3 werkdagen wacht tijd is ook met natte vinger werk.
Ja idd herkenbaar. Beide problemen met iets en je komt geen meter verder. Hoe vaak ze mij hebben doorverwezen of verbonden terwijl die partij aangeeft er niks mee te maken te hebben. Dan zeggen ze fout van collega. Dan weer iets anders. Wat ook niet blijkt te kloppen.

Een belangrijke reden voor dit gedoe was die vaste aansluiting. Die wilde ik juist. Bevestiging, van bel ons maar. Komt goed! Nope.. geen 1 ding kon goed gaan.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

Duidelijk dat het “nieuwe” product glasvezelaansluiting bij Odido (vm. T-Mobile en Tele2) zich nog moet uit-ontwikkelen. Technische en klantvriendelijke service hebben ze bij dit product nog niet op orde. Kennelijk heeft men van vorige “nieuwe” producten, waarbij ongetwijfeld ook forse fouten zullen zijn gemaakt, nog weinig geleerd. Mogelijk zou kunnen zijn dat alle medewerkers van destijds inmiddels vervangen zijn en bij dit “nieuwe” product alles zich in de praktijk weer opnieuw moet ontwikkelen. Of deze slechte service bij het product glasvezelaansluiting bij hun con-collega’s KPN en DELTA, en wie weet welke aanbieders er nog meer zijn, ook zo is weet ik niet.

Inmiddels is een glasvezelaansluiting vorige week ook in mijn woning geïnstalleerd en heb ik de eerste aanbieding voor een nieuw abonnement, in plaats van mijn huidige kabel van ZIGGO, al binnen. Dit soort problemen lezend wacht ik nog maar een poosje met het overstappen op glasvezel, bij welke provider dan ook, totdat dit “nieuwe” product zich wat verder heeft uit “gekristalliseerd”. Dat van die aantrekkelijke aanbiedingen geef ik wel even door aan ZIGGO die, om mij als klant te behouden, dan vaak de komende maanden een aantrekkelijke korting geven op mijn huidige abonnement.

Overigens, tip voor alle huidige ZIGGO gebruikers. 2 oktober a.s. gaat de downloadsnelheid van het standaard-abonnement omhoog van 400 naar 500 Mbit/sec. Het meer voordelige abonnement daaronder gaat omhoog van 100 naar 200 Mbit/sec. Deze laatst genoemde snelheid is meer dan genoeg voor een normaal tv-kijken en internetten. Willen huidige gebruikers dus niet te veel betalen voor hun huidige abonnement dan kunnen ze, op eigen verzoek, overstappen op dat abonnement met die lagere snelheid. Op mijn vraag of bij dit langzamere abonnement het product interactieve tv behouden blijft werd bevestigend geantwoord.

sylviaresa
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 14:00

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door sylviaresa »

idd je komt niet verder bij odido . het enige wat er nodig is om alles werkend te krijgen is via de kruipruimte de kabel door trekken.
daar hebben ze een monteur voor werd me verteld op 14 sep. op 20 sep weer gebeld wordt je van kastje naar de muur getuurd met je moet bij kpn zijn. en die zeggen nee moet odido oplossen .

dus mijn vraag aan odido is simpel stuur een monteur trek de kabel door en ik kan aangesloten worden op glasvezel.

inmiddels heb ik modem en alles al 2 maanden in huis maar er gebeurd verder niks.

ben nu al zo ver dat ik alles terug wil gaan sturen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

De vraag is van wie die glasvezelkabel is. De eigenaar van die (waarschijnlijk oranjekleurige) kabel is verantwoordelijk voor de aanleg tot aan het aansluitpunt in uw woning. U moet er dus achter zien te komen wie de eigenaar van die glasvezelkabel is. Zelf kreeg ik vorige week keurig een telefoontje van KPN, eigenaar van die oranje kabel, dat men een afspraak wilde maken om die kabel via de kruipruimte tot in mijn meterkast, waar eveneens een aansluitpunt is aangebracht, om dit aan te leggen. Afgelopen vrijdagmiddag is dat gebeurd.

Blijft de eigenaar van de glasvezelkabel u "van het kastje naar de muur sturen" (grappige woordspeling in dit geval), dan kunt u een stap naar de Geschillencommissie Telecom overwegen. Als u de eigenaar van die kabel achterhaald heeft en deze blijft weigerachtig die kabel van buiten uw woning via de kruipruimte tot aan het aansluitpunt in uw meterkast aan te leggen, dan zou ik hen eens dreigen dat u deze stap naar de Geschillencommissie zult maken. Doorgaans zijn ook deze grote firma's daar gevoelig voor.

Let wel, vanaf het aansluitpunt in uw meterkast, tot aan het modem elders in uw woning, bent u zelf verantwoordelijk voor de aanleg. Uiteraard kunt u daar ook een monteur voor inhuren, maar dat kost u dan wel geld voor het aanleggen en aansluiten daarvan.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bij ons heeft Open Dutch Fiber de blauwe kabel bij ons voor in het openbaar voetpad gelegd.
Een paar weken geleden kwam er een vriendelijke meneer van toen nog T Mobile vertellen dat ze binnen kort de kabel in huis wilden leggen.
Maar dat dit alleen maar gebeurde als ik een abonnement nam.
Meneer verteld dat ze hem best alvast naar binnen mogen leggen, wat KPN ook doet, maar dat ik tot nu toe tevreden ben met Ziggo en nog niet van plan ben om over te stappen.
Navraag gedaan bij T Mobile die mij door verwezen naar Dutch Fiber en ook zij bevestigden dat zonder abonnement er niks wordt doorgelegd.
Nou laat hem dan maar mooi in de stoep liggen zou ik zeggen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als u een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan met hun contact op. Hun kunnen Odido "aansprakelijk" stellen voor niet geleverde diensten en extra druk achter zetten om alles in werking te zetten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

Die vriendelijke meneeren van de vm. T-Mobile en Dutch Fiber hebben het dus verkeerd. Maar goed, ze zijn nogal brutaal en proberen het gewoon om u gelijktijdig met het doortrekken van de kabel tot in uw woning een abonnement aan te smeren. Aansluitpunt en abonnement zijn twee verschillende zaken en staan los van elkaar. Hoe veel mensen zullen daarin trappen?

Men is wettelijk verplicht de aansluiting, ZONDER de verplichting tot het nemen van een abonnement, aan te leggen tot IN (de meterkast van) uw woning. Daar moet dus het aansluitpunt voor glasvezel komen, net als dat er elders in uw woning een ISRA punt zit voor de telefoon- en coaxkabel-aansluiting. Simpelweg omdat u aan een glasvezelaansluiting ergens onder de grond voor uw woning niets heeft. Misschien die vriendelijke meneeren dus ook maar eens op deze verplichting wijzen of ook hun dreigen de eerder genoemde Geschillencommissie in te schakelen.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

Ron5300 schreef:
25 sep 2023 14:49
Maar toch als er in uw woning een glasvezelaansluiting aanwezig is dan krijgt u de doe het zelf apparatuur alvast thuisgestuurd en zodra er een monteur beschikbaar sluit die de apparatuur aan als u dat zelf niet kunt.
Toen u zelf besloot het modem aan te sluiten was er ook internet en dan komt de monteur uiteraard voor niets aan huis want er viel niets meer aan te sluiten omdat u dat zelf al gedaan had.
Ik snap het gesteggel eigenlijk niet want u wist dat de glasvezel aansluiting waarop uw modem aangesloten wordt er vanaf het begin al was en wellicht ook al actief was maar als u het modem niet proefondervindelijk provisorisch aansluit komt u daar ook niet achter.
Het punt is dat er meer gedaan zou worden volgens hun ''wat de monteur voor je doet''. Een stekker erin is niet zo moeilijk. Dat zou normaal, ofwel zonder de korting 60 euro zijn. Ik hoefde de monteur ook niet als hij de extra dingen niet zou doen, dit gaf ik bij Odido ook aan. Maar ik moest wachten op de monteur. Die zou het wel doen.

Ook alle drama eromheen en de vele fouten die gemaakt zijn etc.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

rwolters schreef:
25 sep 2023 16:01
Ferryarthur schreef:
25 sep 2023 11:01


Excuses, dit was wat haastig geschreven.
Als je dan klaagt over hoe andere werken kan je zelf op z'n minst even de tijd nemen om het wel zorgvuldig te doen....
Nuttig. Kwam je daar voor? Welke problemen heb je precies met de tekst? Of is het alleen de laatste zin waar je naar keek>

Daarnaast had ik de tijd misschien wel niet en is een gratis forum post wat anders dan afspraken en zaken waar je voor moet betalen. Dit is geen ''werken''.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lees nogmaals mijn vorige reactie. De glasvezelkabel moet gratis aangelegd worden tot aan een te creëren aansluitpunt in (de meterkast) van uw woning . Verder niet. Wilt u meer, bijvoorbeeld dat een monteur een kabel doortrekt van dat aansluitpunt tot in uw woonkamer waar het modem staat, dan dient u de werkzaamheden van dat aansluitpunt tot aan dat modem wel te betalen.

U creëert echter nu wel onduidelijkheden, waarschijnlijk ook voor Odido. Wat bedoelt u nu precies met: "hoefde de monteur ook niet als hij de extra dingen niet zou doen"? Wie legt dan de glasvezelkabel aan van buiten uw woning tot in het (te creëren) aansluitpunt in (de meterkast van) uw woning? De glasvezelkabel aanleggen van buiten tot aan dat (te creëren) aansluitpunt mag u helemaal niet zelf doen, ook al zou u het kunnen. Dit om problemen achteraf te voorkomen. Duidelijk moet zijn wie welk deel van de aansluiting gemaakt heeft en daar ook verantwoordelijk voor is.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door bupaul »

BreejKC schreef:
26 sep 2023 14:02
Lees nogmaals mijn vorige reactie. De glasvezelkabel moet gratis aangelegd worden tot aan een te creëren aansluitpunt in (de meterkast) van uw woning . Verder niet. Wilt u meer, bijvoorbeeld dat een monteur een kabel doortrekt van dat aansluitpunt tot in uw woonkamer waar het modem staat, dan dient u de werkzaamheden van dat aansluitpunt tot aan dat modem wel te betalen.
Dit klopt niet helemaal. Wanneer er glasvezel wordt aangelegd ben je niet verplicht om het naar je huis te laten aanleggen. V
aak wordt voor de aanleg wel gevraagd of je het wil en dan is het gratis.
Ligt er al wel glasvezel in de straat en heb je het niet naar je woning of heb je eerder nee gezegd en wil je nu wel dan zul je wel degelijk moeten betalen voor de aanleg naar de woning.
Verder klopt het helemaal.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit schrijft Odido, gratis tot in huis, zonder abonnement dus.

https://www.odido.nl/blog/veelgestelde- ... nsluiting/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door BreejKC »

bupaul schreef:
26 sep 2023 18:08
BreejKC schreef:
26 sep 2023 14:02
Lees nogmaals mijn vorige reactie. De glasvezelkabel moet gratis aangelegd worden tot aan een te creëren aansluitpunt in (de meterkast) van uw woning . Verder niet. Wilt u meer, bijvoorbeeld dat een monteur een kabel doortrekt van dat aansluitpunt tot in uw woonkamer waar het modem staat, dan dient u de werkzaamheden van dat aansluitpunt tot aan dat modem wel te betalen.
Dit klopt niet helemaal. Wanneer er glasvezel wordt aangelegd ben je niet verplicht om het naar je huis te laten aanleggen. V
aak wordt voor de aanleg wel gevraagd of je het wil en dan is het gratis.
Ligt er al wel glasvezel in de straat en heb je het niet naar je woning of heb je eerder nee gezegd en wil je nu wel dan zul je wel degelijk moeten betalen voor de aanleg naar de woning.
Verder klopt het helemaal.
Dit is dus een hardnekkig misverstand. Tot een aansluitpunt BINNEN de woning MOET GRATIS de verbindingskabel worden aangelegd. Maar al te graag wordt dit misverstand door providers in het leven gehouden met maar één doel, mensen een glasvezelabonnement aansmeren, terwijl dat door goede alternatieven bij hun concurrenten nog helemaal niet nodig is. Dat hier mensen nog steeds intrappen bewijst de vorige reactie.

Onnodig hier verder nog op in te gaan in een vorig onderwerp over min of meer hetzelfde is hier uitgebreid gediscussieerd. Die discussie hoeven we nu niet opnieuw te voeren.

Ferryarthur
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2021 16:06

Re: Odido en hun slechte service

Ongelezen bericht door Ferryarthur »

BreejKC schreef:
26 sep 2023 14:02
Lees nogmaals mijn vorige reactie. De glasvezelkabel moet gratis aangelegd worden tot aan een te creëren aansluitpunt in (de meterkast) van uw woning . Verder niet. Wilt u meer, bijvoorbeeld dat een monteur een kabel doortrekt van dat aansluitpunt tot in uw woonkamer waar het modem staat, dan dient u de werkzaamheden van dat aansluitpunt tot aan dat modem wel te betalen.

U creëert echter nu wel onduidelijkheden, waarschijnlijk ook voor Odido. Wat bedoelt u nu precies met: "hoefde de monteur ook niet als hij de extra dingen niet zou doen"? Wie legt dan de glasvezelkabel aan van buiten uw woning tot in het (te creëren) aansluitpunt in (de meterkast van) uw woning? De glasvezelkabel aanleggen van buiten tot aan dat (te creëren) aansluitpunt mag u helemaal niet zelf doen, ook al zou u het kunnen. Dit om problemen achteraf te voorkomen. Duidelijk moet zijn wie welk deel van de aansluiting gemaakt heeft en daar ook verantwoordelijk voor is.
Het lijkt er op dat je in de war bent en twee personen door elkaar haalt. Want je haalt twee verhalen door elkaar. Ik heb geen problemen met de kosten van het leggen van het glasvezel. Mijn problemen liggen bij de slechte service en niet nagekomen afspraken. Bij mij was alles gratis.

De monteur in kwestie is die van Guidion. Guidion is niet verantwoordelijk voor het leggen van het glasvezel.

Dus wie dat legt: Open Dutch Fiber (en aannemers). De monteur (Guidion dus) in kwestie heeft dus niks, maar dan ook niks gedaan. Terwijl op de website stond dat ze o.a. de kabel van de modem naar de pc aansluiten en het kastje ophangen.

''modem wel te betalen.''

Nee. Staat ''gratis''. Hoort bij het aansluiten van mij abbo.

'' De glasvezelkabel aanleggen van buiten tot aan dat (te creëren) aansluitpunt mag u helemaal niet zelf doen, ook al zou u het kunnen. De glasvezelkabel aanleggen van buiten tot aan dat (te creëren) aansluitpunt mag u helemaal niet zelf doen, ook al zou u het kunnen. '''

Heb ik ook niet gedaan. Ik heb de stroomstekker in de modem en stopcontact gedaan. Dat kwam de monteur doen. Maar dat had ik dus gedaan en ging hij weg. Dus als hij alleen de kabel in het stopcontact kwam doen hoefde hij niet te komen.

''U creëert echter nu wel onduidelijkheden, waarschijnlijk ook voor Odido''

Nee. We gebruiken gewoon het woord Guidion. Dat Guidion, anders dan wat op hun eigen website staat niet de die acties heeft ondernomen.

Lees dit: https://www.odido.nl/service/bestelling ... or-monteur

De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

Het modem ophangen en aansluiten.

De wifiverbinding activeren en beveiligen.

1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi).

1 TV aansluiten op de TV box en instellen.

De TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem.

1 telefoontoestel aansluiten.

Meegeleverde UTP- en telefoonbekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter).

De monteur heeft niks gedaan. Ze hebben het wel aangepast sinds t mobile. Maar die pagina heb ik ook bewaard.

Plaats reactie