Bril definitief verbogen door opticien

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Von84
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2014 20:27

Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Von84 »

Hai allemaal.
Maandje terug waren de neuspads van mijn bril versleten dus ging ik naar Eye Wish voor nieuwe pads. (Bril is 1,5 jaar oud) Hier is het helemaal mis gegaan. Bril zat niet meer goed en deed zeer. Eye Wish opticien ging verbuigen en verstellen (terwijl ik wilde dat hij naar de nieuwe neuspads keek). Na 5x terug stond mijn bril helemaal scheef, wat volgens de opticien zo hoorde bij mijn wenkbrauwen. Na in totaal 15x terug te zijn geweest even bij een onafhankelijke opticien naar binnen gelopen. Die zag gelijk dat de neuspads te groot waren en de bril scheef stond. Maar hij krijgt mijn bril niet meer goed.
Ik heb een mail gestuurd naar Eye Wish maar nog niks gehoord. Mijn bril was over de 600 euro en nu dus 1,5 jaar oud. En blijkbaar afgeschreven. Bij de nieuwe opticien een bril gevonden die me goed staat, maar inclusief glazen kom ik op 900 euro. Ik verwacht een vergoeding van Eye Wish. Maar hoe groot is die kans? En zijn ze verplicht om financieel iets te vergoeden?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door witte angora »

Jaar of 10 geleden, misschien minder nog, had ik iets soortgelijks bij Hans Anders, in de Bollenstreek om precies te zijn. Bril schots en scheef verbogen, dat hoorde zo, lag ook aan mijn wenkbrauwen. Helaas waren die niet zo schots en scheef als mijn bril. Ben op een andere dag naar de winkel gegaan en heb een andere medewerkster gesproken. Slot van het liedje was dat de betreffende 'opticien' per direct werd ontslagen, de winkel onder een soort van curatele kwam, mijn bril alsnog werd recht gezet en ik daar voor het laatst ben geweest. Wat de nieuw ingevlogen puinruimster volledig begreep, want dit sloeg nergens op. Was ook een gedoe met de pads trouwens.

Een onafhankelijke opticien is vaak overigens stukken duurder maar niet per definitie beter. Of je recht hebt op een vergoeding? Als dat recht al bestaat dan wordt er gekeken naar de afschrijvingstermijn, oftewel hoeveel het ding nog waard zou zijn. Er wordt niet gekeken naar de prijs van een nieuwe bril bij een andere winkel.

Von84
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2014 20:27

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Von84 »

Toevallig kom ik oorspronkelijk uit Sassenheim, dus ook uit de Bollenstreek.
Maar deze bril komt uit de Drechtsteden. Woon al jaren niet meer in de Bollenstreek.
Al zou Eye Wish aangeven dat ze door gaan tot het gaatje, en me nog 25x laten terugkomen om hem goed te krijgen, ik zie het gewoon niet gebeuren.
Er is al minimaal 15x iets aan veranderd. Ondertussen loop ik al een maand met hoofdpijn, migraine en stekende oogpijn. Ben bang dat het een nieuwe bril moet gaan worden. Maar niet bij Eye Wish! De bril die ik gezien heb, hebben ze niet bij de grote ketens

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik heb 12 jaar in het dorp gewoond dat in de hele Bollenstreek niet zo goed schijnt te liggen, als ik de verhalen zo hoor. Ben ook niet rouwig daar weg te zijn.

Het beste is sowieso naar een opticien te gaan die aan is gesloten bij de Nuvo. Die geven net wat meer garantie, maar zeker ook een goede service. Sowieso worden de ogen dan opgemeten door gediplomeerde opticiens, dat is wat anders dan een gecertificeerde opticien van eigen fabrikaat. Mocht er iets niet goed zijn met de bril, wordt daar gewoon naar gekeken, en het wordt opgelost. Althans, dat moeten ze doen om bij de Nuvo te kunnen blijven.

Pearle valt dan al af, die zijn daar geen lid van. Eye-wish is van hetzelfde concern als Pearle, dat wordt nu allemaal omgebouwd naar Pearle- studio. Dat is een luxere versie, waar je meer betaalt voor hetzelfde. Maar dat is, als het goed is, weer wel bij de Nuvo aangesloten. Eye-wish sowieso. Heb ook het idee dat gediplomeerde opticiens van Pearle overgeplaatst worden naar Eye-wish. In Utrecht is dat in ieder geval onlangs wel gebeurd.

Maar, brillen aanmeten blijft lastig. De klachten die je noemt heb ik zo vaak gehad. Deels is het een kwestie van wennen, maar het komt ook regelmatig voor dat een bril niet goed is aangemeten. En dan blijf je klungelen.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Als de bril 1.5 jaar out is zal het montuur ook nog wel te krijgen zijn zo kort gaat een modellijn ook niet mee (duurste is doorgaans de glazen en die zullen nog niet op zijn). Heb al aardig wat brillen versleten maar nog nooit neuspads gehad die al na 1.5 jaar toe waren aan vervanging.
Als Eye wish al coulance aan gaat bieden zal het op basis van hun eigen collectie zijn en niet op basis van een concurrent. Overigens als de bril echt beschadigd is zou je mogelijk gebruik kunnen maken van de afgesloten verzekering (de versie die Eye wish aanbiedt is zonder meer een aanrader heb er door de jaren heen een paar keer gebruik van gemaakt en dat is steeds prima verlopen)

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Nevyn »

Die glazen (duurste) kunnen toch prima worden hergebruikt in een nieuw montuur?

Von84
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2014 20:27

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Von84 »

Het montuur is nog wel verkrijgbaar. Echter zal die ook opnieuw afgesteld moeten worden en daar heb ik bij Eye Wish geen vertrouwen meer in. En ik woon in de polders dus een andere vestiging is niet echt in de buurt.

In reactie op het volgende bericht:
Glazen kunnen soms wel over gezet worden in een andere bril maar lang niet altijd. En de enige bril die mij leuk staat daar gaan deze glazen niet in passen, dus moeten het nieuwe worden

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Tja als zelfs dat geen optie is (keer naar een andere vestiging reizen om af te stellen) en eventuell een paar origine neuspads als reserve te kopen) zou ik gewoon een nieuwe bril elders kopen en er verder geen tijd meer in steken. Glazen zijn doorgaans prima te hergebruiken (als hetzelfde montuur nog beschikbaar is) en eventueel een opticien vinden die hem tegen betaling naar wens afstelt is ook nog te doen (wil je dat niet dan gaat het over)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door Moneyman »

Von84 schreef:
08 sep 2023 06:38
En de enige bril die mij leuk staat daar gaan deze glazen niet in passen, dus moeten het nieuwe worden
Dit voelt wel een beetje als een doelredenering. Er zullen toch zeker vást wel meer brillen te vinden zijn, en ook die geen 900 euro hoeven te kosten. Maar goed, als jij per sé die wilt dan kan dat, maar dat is natuurlijk wel jouw (ook financiële) keuze.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Von84 schreef:
08 sep 2023 06:38
Het montuur is nog wel verkrijgbaar. Echter zal die ook opnieuw afgesteld moeten worden en daar heb ik bij Eye Wish geen vertrouwen meer in. En ik woon in de polders dus een andere vestiging is niet echt in de buurt.

In reactie op het volgende bericht:
Glazen kunnen soms wel over gezet worden in een andere bril maar lang niet altijd. En de enige bril die mij leuk staat daar gaan deze glazen niet in passen, dus moeten het nieuwe worden
Uw vorige bril heeft u, mag ik aannemen, ook vrijwillig gekozen. Die zou dus ook leuk staan. En 1,5 jaar geleden had u geen problemen bij het afstellen, waarom zou dat nu anders zijn? Omdat ze geen neusvleugels kunnen vervangen? Dat zijn verschillende zaken.
Bij dergelijke problemen zal alles in originele staat terug gebracht moeten worden. Kan eye wish het montuur niet meer herstellen moet u hen de kans geven om deze om te wisselen. Die bril is namelijk onderdeel van de overeenkomst. Zij zullen nooit nieuwe glazen gaan vergoeden omdat u een ander montuur wilt.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bril definitief verbogen door opticien

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Von84 schreef:
08 sep 2023 06:38
Het montuur is nog wel verkrijgbaar. Echter zal die ook opnieuw afgesteld moeten worden en daar heb ik bij Eye Wish geen vertrouwen meer in. En ik woon in de polders dus een andere vestiging is niet echt in de buurt.

In reactie op het volgende bericht:
Glazen kunnen soms wel over gezet worden in een andere bril maar lang niet altijd. En de enige bril die mij leuk staat daar gaan deze glazen niet in passen, dus moeten het nieuwe worden
Het is bij aankoop ook gelukt om uw bril (met de juiste neuspads) goed af te stellen. Dus ga terug en zeg dat de neuspads te groot zijn, laat de glazen in eenzelfde montuur zetten, dat is het hoogst haalbare (met als argument: steeds afstellen betekent dat ze sneller zullen afbreken, dus deze bril voor de zoveelste keer afstellen vormt een probleem).

Plaats reactie