LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Practi comfort

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
AnnekeA
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2018 14:19

Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door AnnekeA »

Klacht!!

We bestellen een instapbad bij Practi comfort, gesprek verliep prettig en de verkoper kwam kundig en betrouwbaar over.
Levering zou ongeveer in week 19 plaats vinden, want het bad was op voorraad, en hierdoor kregen we ook € 400 korting.

In week 20 hebben we opgebeld of er al iets over de leverdatum bekend was.
Excuses werden er aangeboden dat Practi comfort ons niet even op de hoogte had gesteld. Geen problemen vonden wij, kan gebeuren toch? Levering en montage werd in het zelfde telefoongesprek gezet op donderdag 14 juni 2018 tussen 8-10 uur.

Op 14 juni om 8 uur was de monteur ter plaatste….verbaasd omdat er geen bad was afgeleverd.
Mijn man heeft direct telefonisch contact met Pract icomfort opgenomen.

De reactie was”

Op 14-06 was het bad niet aanwezig in ons magazijn. De technieker was wel aanwezig bij u thuis.
Hij heeft toen de eerste basiswerken al uitgevoerd. Het bad zelf kon die dag niet geïnstalleerd worden.
Vanuit onze planning hebben wij gekeken voor zsm een nieuwe installatiedatum.

Wij hebben u voorgesteld het bad te komen installeren op maandag 18/06 om
14:00 uur. Hiermee is Meneer akkoord gegaan De afspraak is dan ook gepland en bevestigd in ons systeem.


Ik heb die donderdag ook nog gebeld om mijn ongenoegen te uiten. Immers doordat wij nu ook de maandag vrij moesten houden hebben wij een opdracht bij een klant moeten afzeggen. Schadepost € 700 .


Ook heb ik via telefoon contact gezocht met de verkoper binnendienst die mij eerder te woord had gestaan bij de aankoop van het bad. Ik heb hem de situatie uitgelegd, hij was ook verbaasd en ging het oplossen. €
700 is inderdaad een hoop geld. Of ik vrijdagochtend 15/6 nog even wilde terug bellen, dan kon hij gelijk het een en andere gaan regelen.

Vrijdag ochtend gebeld….nee nee. Hij was alleen van de afdeling verkoop. Ik moest het regelen met de afdeling customer service.

De vlaamse dame aan te telefoon vertelde mij dat het bad maandag 18/6 tussen 8:00 -10:00 uur. geleverd zou worden. Toen ik aangaf dat dat niet de afspraak was, maar wel om 14:00 uur maakte ze mijn man voor leugenaar uit.
De monteur en het bad staat gepland voor maandag 18/6 tussen 8:00-10:00 uur vertelde ze nogmaals.

IK heb om een schriftelijke bevestiging van de dag en tijdstip via e-mail gevraagd. Wat is het nu? Tussen 8:00-10:00 of om 14:00 uur?


In de e-mail werd alleen de maandag bevestigd, en geen tijdstip.
Hierop nogmaals via e-mail contact gezocht.
De reactie was nu:

“Wij hebben dit nagevraagd bij de planning.

De technieker zal rond 14u bij u aanwezig zijn.

Wederom dus geen duidelijke afspraak.
Weer via e-mail contact gezocht, om zeker te weten dat er toch niet iemand om 8 uur voor de deur staat met het bad.

De reactie was”

“Zoals u in de andere en vorige e-mail kan terugvinden hebben wij al meermaals bevestigd voor aanstaande maandag 18/06.
De technieker zal rond 14u bij u zijn.
Hij heeft het bad bij hem in de bus”

Maandag weer een opdracht van klant moeten afzeggen hierdoor. Schade post €
300

Maandag middag 14:00 was de monteur aanwezig…..zonder bad………..Vervolgens is de monteur gaan bellen naar zijn collega. Het bad zou nu rond 18:00 uur geleverd worden. Het bad moest namelijk nog uit Duitsland komen. Mmmm eerder werd gezegd dat het bad op voorraad was…..


Om 18:00 uur werd het bad dan eindelijk geleverd…………de monteur heeft de voorbereidingen gemaakt en gewerkt tot 20:00 uur. Complimenten voor de monteur trouwens, hij kan er niets aan doen.
Maar…………..nu moest hij dinsdag terug komen om het werk af te maken.
Fijn….weer een verloren dag voor ons. Op goed vertrouwen is de monteur alleen in ons huis geweest zodat mijn man een afspraak met een klant kon nakomen. Anders hadden we weer een verlies post.

Practicomfort reageert op de klacht met:

Wij hebben begrip voor de situatie en daarom bieden we u volgende vergoeding aan:
5 jaar garantie op uw bad t.w.v. €495,-

Dit aanbod vinden wij toch wel erg magertjes, immers wij hebben € 1000 aan inkomsten verloren en er zit al een standaard garantie op het bad van 2 jaar. Niet duidelijk is of de garantie nu 5 jaar of 7 jaar is. Daarnaar is het makkelijk om een garantie af te geven als je weet dat het product goed is. Zo kom je er wel makkelijk van af.

Het enthousiaste van toen we het bad bestelde is helemaal weg. Ik heb niet eens zin om er gebruik van te gaan maken, ben alleen maar heel erg kwaad.
btw, we hebben het hier over een prijskaartje van € 4700. Geen € 5.

stofzuigertje

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Annuleer de koop en ga elders halen, vele anderen kunnen deze ook bestellen en dan komt het in de werkplaats en de monteur kan dit gelijk meenemen als binnen is en plaatsen.
Dus niet 2 x vrij nemen!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door tttlocke »

stofzuigertje schreef:Annuleer de koop en ga elders halen, vele anderen kunnen deze ook bestellen en dan komt het in de werkplaats en de monteur kan dit gelijk meenemen als binnen is en plaatsen.
Dus niet 2 x vrij nemen!
Mosterd na de maaltijd.
Het bad is geïnstalleerd.

AnnekeA
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2018 14:19

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door AnnekeA »

Wordt er vandaag een bloemetje bezorgd met een kaartje. "excuses voor al het ongemak"
Nou daar los je mijn klacht niet mee op. Inderdaad tttlocke bad is inmiddels geïnstalleerd.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U vrdient blijkbaar € 700 op een dag. Stel dat u €5.000 verdient, zouden zij u dan ook schadeloos moeten stellen?

Ik had die onzin allang geannuleerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

AnnekeA schreef:Levering en montage werd in het zelfde telefoongesprek gezet op donderdag 14 juni 2018 tussen 8-10 uur.
Op 14 juni om 8 uur was de monteur ter plaatste….verbaasd omdat er geen bad was afgeleverd.
Mijn man heeft direct telefonisch contact met Pract icomfort opgenomen.
U wist neem ik aan dat het bad niet aanwezig was?
AnnekeA schreef: Wij hebben u voorgesteld het bad te komen installeren op maandag 18/06 om
14:00 uur. Hiermee is Meneer akkoord gegaan De afspraak is dan ook gepland en bevestigd in ons systeem.
Ik heb die donderdag ook nog gebeld om mijn ongenoegen te uiten. Immers doordat wij nu ook de maandag vrij moesten houden hebben wij een opdracht bij een klant moeten afzeggen. Schadepost € 700 .
AnnekeA schreef: Maandag weer een opdracht van klant moeten afzeggen hierdoor. Schade post €
300
Maar het is toch uw keuze om een afspraak te maken op die maandagen?
AnnekeA schreef: Maandag middag 14:00 was de monteur aanwezig…..zonder bad………..Vervolgens is de monteur gaan bellen naar zijn collega. Het bad zou nu rond 18:00 uur geleverd worden. Het bad moest namelijk nog uit Duitsland komen. Mmmm eerder werd gezegd dat het bad op voorraad was…..
Dus weer laat u de monteur gewoon komen ondanks dat u wist dat er geen bad was?
AnnekeA schreef: Wij hebben begrip voor de situatie en daarom bieden we u volgende vergoeding aan:
5 jaar garantie op uw bad t.w.v. €495,-
Aardig aanbod. U claimt gevolgschade en die is veelal uitgesloten in hun algemene voorwaarden. Immers is het uw keuze om afspraken te maken op een datum waarbij u dergelijke "schade" oploopt.
AnnekeA schreef: Dit aanbod vinden wij toch wel erg magertjes, immers wij hebben € 1000 aan inkomsten verloren en er zit al een standaard garantie op het bad van 2 jaar. Niet duidelijk is of de garantie nu 5 jaar of 7 jaar is. Daarnaar is het makkelijk om een garantie af te geven als je weet dat het product goed is. Zo kom je er wel makkelijk van af.
Zoals ik het lees is het 3 jaar extra garantie.
AnnekeA schreef: Het enthousiaste van toen we het bad bestelde is helemaal weg. Ik heb niet eens zin om er gebruik van te gaan maken, ben alleen maar heel erg kwaad.
btw, we hebben het hier over een prijskaartje van € 4700. Geen € 5.
Dat is erg jammer. Het bad staat er en er is iets mis gegaan. Door hun monteur is het uiteindelijk toch goedgekomen. De "schade" gaat u nooit terug krijgen, immers heeft u de afspraken gemaakt op dagen dat u ander werk kon doen. Ik neem aan dat u die opdrachten op een ander moment alsnog heeft uitgevoerd?

AnnekeA
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2018 14:19

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door AnnekeA »

sylvesterb schreef:
AnnekeA schreef:Levering en montage werd in het zelfde telefoongesprek gezet op donderdag 14 juni 2018 tussen 8-10 uur.
Op 14 juni om 8 uur was de monteur ter plaatste….verbaasd omdat er geen bad was afgeleverd.
Mijn man heeft direct telefonisch contact met Pract icomfort opgenomen.
U wist neem ik aan dat het bad niet aanwezig was?
Nee dat wisten wij niet, waar bemoei jij je mee zeg
AnnekeA schreef: Wij hebben u voorgesteld het bad te komen installeren op maandag 18/06 om
14:00 uur. Hiermee is Meneer akkoord gegaan De afspraak is dan ook gepland en bevestigd in ons systeem.
Ik heb die donderdag ook nog gebeld om mijn ongenoegen te uiten. Immers doordat wij nu ook de maandag vrij moesten houden hebben wij een opdracht bij een klant moeten afzeggen. Schadepost € 700 .
AnnekeA schreef: Maandag weer een opdracht van klant moeten afzeggen hierdoor. Schade post €
300
Maar het is toch uw keuze om een afspraak te maken op die maandagen? Nee, er was geen keuze, dit of niets, het oude bad was er al uitgehald door hun
AnnekeA schreef: Maandag middag 14:00 was de monteur aanwezig…..zonder bad………..Vervolgens is de monteur gaan bellen naar zijn collega. Het bad zou nu rond 18:00 uur geleverd worden. Het bad moest namelijk nog uit Duitsland komen. Mmmm eerder werd gezegd dat het bad op voorraad was…..
Dus weer laat u de monteur gewoon komen ondanks dat u wist dat er geen bad was?
Nee, er was gezegd dat het bad er wel zou zijn,
AnnekeA schreef: Wij hebben begrip voor de situatie en daarom bieden we u volgende vergoeding aan:
5 jaar garantie op uw bad t.w.v. €495,-
Aardig aanbod. U claimt gevolgschade en die is veelal uitgesloten in hun algemene voorwaarden. Immers is het uw keuze om afspraken te maken op een datum waarbij u dergelijke "schade" oploopt. Als je niet weet hoe het zit, bemoei je eer dan ook niet mee
AnnekeA schreef: Dit aanbod vinden wij toch wel erg magertjes, immers wij hebben € 1000 aan inkomsten verloren en er zit al een standaard garantie op het bad van 2 jaar. Niet duidelijk is of de garantie nu 5 jaar of 7 jaar is. Daarnaar is het makkelijk om een garantie af te geven als je weet dat het product goed is. Zo kom je er wel makkelijk van af.
Zoals ik het lees is het 3 jaar extra garantie.
AnnekeA schreef: Het enthousiaste van toen we het bad bestelde is helemaal weg. Ik heb niet eens zin om er gebruik van te gaan maken, ben alleen maar heel erg kwaad.
btw, we hebben het hier over een prijskaartje van € 4700. Geen € 5.
Dat is erg jammer. Het bad staat er en er is iets mis gegaan. Door hun monteur is het uiteindelijk toch goedgekomen. De "schade" gaat u nooit terug krijgen, immers heeft u de afspraken gemaakt op dagen dat u ander werk kon doen. Ik neem aan dat u die opdrachten op een ander moment alsnog heeft uitgevoerd?
Nee wij zijn door hun voor het blok gezegd, er was geen keuze voor andere dagen

AnnekeA
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2018 14:19

Re: Klacht Practi comfort

Ongelezen bericht door AnnekeA »

Lady1234 schreef:U vrdient blijkbaar € 700 op een dag. Stel dat u €5.000 verdient, zouden zij u dan ook schadeloos moeten stellen?

Ik had die onzin allang geannuleerd.
Annuleren ging niet meer, het oude bas was er al uit gehaald

Gesloten