LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Oma hannie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2020 12:00

Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Oma hannie »

Donderdag 27 feb. Hebben wij (4 van de 5 dames) een massage pillow gekocht bij een stand op de huishoudbeurs. Na daar uitproberen en een mooie korting hebben we 4 van deze apparaten gekocht. Nog dezelfde dag werden er 2 thuis uitgeprobeerd helaas na 2 minuten waren ze niet meer aan de gang te krijgen. Vervolgens de dag erna hielden ook de 2 andere apparaten het voor gezien.
Natuurlijk via huishoudbeurs bedrijf opgezocht en een mail gestuurd met de vraag naar een oplossing....geen antwoord vandaag een sms gestuurd ook nog geen reactie.
De 4 apparaten bij elkaar 120 euro is toch serieus geld....kan dit zomaar?
Wij zijn trouwens niet de enige met dit probleem
Hanneke

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

u hebt recht op uw geld terug. Hoe heet dat bedrijf waar u dat kussen bijgekocht hebt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door crazyme »

Je moet er ook niet op gaan zitten :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je bij de koop geen bon kreeg, of adres, beetje dom maar dat soort dingen komt op diverse beurzen vaker voor...
wel mooie verkoop praatjes en vaag adres dat niet reageerde.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door berndv »

Oma hannie schreef:
03 mar 2020 12:15
Nog dezelfde dag werden er 2 thuis uitgeprobeerd helaas na 2 minuten waren ze niet meer aan de gang te krijgen. Vervolgens de dag erna hielden ook de 2 andere apparaten het voor gezien.
Natuurlijk via huishoudbeurs bedrijf opgezocht en een mail gestuurd met de vraag naar een oplossing....geen antwoord vandaag een sms gestuurd ook nog geen reactie.
De 4 apparaten bij elkaar 120 euro is toch serieus geld....kan dit zomaar?
In feite niet. U heeft gewoon een defect product en de verkoper is hierin verantwoordelijk voor een oplossing, maar goed, dat is uw recht, de vraag is hoe u uw recht krijgt.

ik zou beginnen met het hier openbaar maken van de ondernemer, als die niet reageert op uw mail en sms dan wellicht andere manieren zoeken.

sake1987

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zitter er wel verse volle accu's / batterijen in ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door moederslink »

Leuk zo.n huishoudbeurs! Ik ben er één keer geweest , jaren geleden, met mijn zus.
Wat mij toen al zo verbaasde was dat mensen hebberig van alles kochten en juist ook dat wat ze eigenlijk niet nodig hebben. 8)
U heeft nu zo.n massage kussen gekocht en ook gelijk maar met z.n vieren dus 4 van die dingen maar liefst.
Had u niet beter zo.n ding later online of in een stenen winkel kunnen kopen?
Maar goed , dat is achteraf gepraat.

U heeft een product gekocht dat al na 2 minuten kapot ging.
U heeft recht heeft op een deugdelijk product dus zou ik ze blijven benaderen.
Ik vraag me wel af waar dan de ' fout' zit :roll:

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
04 mar 2020 12:48
.....en juist ook dat wat ze eigenlijk niet nodig hebben....
Even voor de beeldvorming, hoe weet je nu of een ander een product nodig / niet nog heeft ?

sake1987

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door sake1987 »

BL2 schreef:
04 mar 2020 14:42
moederslink schreef:
04 mar 2020 12:48
.....en juist ook dat wat ze eigenlijk niet nodig hebben....
Even voor de beeldvorming, hoe weet je nu of een ander een product nodig / niet nog heeft ?
Oma Hannie is vast niet naar de huishoudbeurs gegaan om samen met haar vriendinnen 4 massage kussens te kopen. Dit was volgens mij een spontane aankoop omdat het verkoop praatje goed was en de sfeer gezellig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door moederslink »

Men gaat idd naar de Huishoudbeurs om het gezellig te hebben , het eea te proeven en goody bags ( :D ) te scoren , niet om daar nu precies dié dag en uitgerekend dáár een massage kussen te kopen.
Men wordt verleid en misschien wilde je idd al langer zo.n ding , maar dan had je zo.n kussen n.m.m al veel eerder gekocht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door berndv »

moederslink schreef:
04 mar 2020 15:16
Men wordt verleid en misschien wilde je idd al langer zo.n ding , maar dan had je zo.n kussen n.m.m al veel eerder gekocht.
Het gaat er niet om of zo iemand zo'n kussen wilde kopen. Die verkopers zijn er op getraind om te werken met klanten die geen behoefte hebben om iets te kopen. Net als bijvoorbeeld colporteurs of telemarketeers. Ik ken niemand die naar het winkelcentrum gaat om een abonnement op de telegraaf af te sluiten, omdat daar altijd zo'n vriendelijke verkoper staat.

Nee, deze verkopers zijn er in getraind om een behoefte te creëren. Je moet immers wel, mensen kopen anders je spullen niet.

jolly48
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door jolly48 »

ik heb vorig jaar ook zo een massage kussen gekocht, na 2 weken deed nog 1 kant het. Natuurlijk geen bon gekregen en de naam van het bedrijf wist ik ook niet meer. ik begrijp niet dat al die kussens die je daar kan testen het niet begeven.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door BL2 »

Dan zal er psychisch wel iets met me aan de hand zijn, maar het is zo'n verkoper nog nooit gelukt ook maar iets aan mij te verkopen. Zelfs de huishoudbeurs met volle beurs en lege tas weer weten te verlaten. Het was er wel reuze gezellig, keek mijn ogen uit wat er allemaal te koop is, wat een belevenis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik ook niet hoor , wat ik niet nodig heb koop ik niet.
Kijk maar eens naar een zaak waar met koeienletters SALE op het raam staat:
mensen vliegen er op af als gekken en kopen en graaien méér dan ze nodig hebben of van plan waren te kopen. Tot gedoe en geruzie en gebekvecht aan toe , vaak zat zie je dat soort beschamende taferelen :x
Ik ben zelf één keer op zo.n huishoudbeurs geweest , ik werd er echt knetter van, zoveel hebberigheid , zoveel geduw, getrek en verleiding middels luidkeels aangeprezen handel.
Mensen vlogen er op af als vliegen naar stroop. Anderzijds nog vermakelijk ook.
Maar ik kom er nooit meer.

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zie nog het beeld voor mij van een vrouw die geintervieuwd werd op de huishoudbeurs. Met een of ander iets had ze een gratis finish powerball 2 in 1 gekregen. Vol trots en breed lachend zei ze dat ze dat gratis gekregen had. Helaas was de euforie van korte duur toen de presentator vroeg wat het eigenlijk was. Moest ze aan de verkoopster vragen wat ze eigenlijk gekregen had. Het was gratis, maar ze wist niet eens wat het was. Maar ja, hebben hebben hebben.
Het meeste dat je daar ziet zal je niet snel in bekende winkels tegenkomen. Simpelweg omdat daar geen vraag naar is. Tactiek is om een vraag te creëren en te profiteren van de hebberigheid. Zo lang mensen er in trappen blijft dit bestaan.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door jls630430 »

Helaas krijgt u niets vergoedt of ander product. Simpelweg omdat u geen bewijs (bon) heeft van aankoop. De verkoper zal als eerste een aankoopbon vragen of te zien of deze wel bij hem is gekocht. Geen bon = geen recht. De verkoper zal waarschijnlijk de aankoop bij hem in alle toonaarden gaan ontkennen.

De opmerking hier geplaatst om naam openbaar te maken zou ik al helemaal niet doen. Immers, de wederpartij kan u dan aansprakelijk stellen voor laster en smaad. Dit kan hij dan wel bewijzen terwijl u nog steeds niet kunt bewijzen dat hij het daadwerkelijk is geweest.

Het is nog altijd zo..wie eist, bewijst. Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. Dus voor de volgende keer gewoon een ouderwets bonnetje vragen of pet pin betalen. Bij dit laatste is een afschrift van de aankoop te herleiden en is een wettig bewijsmiddel.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Laster en smaad als iets na twee minuten gebruik kapot gaat? Geldt hier een geheimhoudingsplicht voor?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb een Massage Kussen die zonder batterijen werkte maar wel water en brokjes wilde hebben.

De oude Kater is heerlijk zacht kussen, en begint meestal met de voorpoten te masseren.
Dit massage kussen werkte nu al 17 jaren, en ben er zeer tevreden mee.

Niet op Huishoudbeurs gekocht maar gratis van buren gekregen... :mrgreen:

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door jls630430 »

Laster en smaad gaat niet over het feit dat er melding van gemaakt wordt dat het een kortstondige levensduur had, maar slaat op het met naam en toenaam openbaar maken van een bedrijf. Terwijl niet aangetoond kan worden dat het ook daadwerkelijk bij dat bedrijf gekocht is.

Dacht dat u dat wel snapte :)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Massage pillow van de huishoudbeurs na 2 minuten stuk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee die snap ik niet. Dat zou de eerste keer zijn dat iemand hier bewijzen moet dat iets bij een bepaalde leverancier gekocht is als je verteld dat het na twee minuten kapot is. Dit is geen laster noch smaad. Dan kunnen we het forum sluiten.

Laster is het zwaarste delict dat onder ‘belediging’ valt. Het is het opzettelijk beschadigen van iemands goede naam door hem opzettelijk ten onrechte te beschuldigen van een bepaald feit.

Gesloten