LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer betalen na niet succesvolle reparatie?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Oliver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:30

Wanneer betalen na niet succesvolle reparatie?

Ongelezen bericht door Oliver »

Goedemiddag,

Ik heb een wasdroger van 3,5 jaar oud. Deze start het programma niet automatisch. Vaak na de deur nogmaals open en dicht te hebben gedaan, start de droger wel goed en maakt het programma af.

Ik wilde dit laten repareren en heb de locale witgoed leverancier gebeld. De monteur dacht, na het horen van de symptomen, direct te weten waar het aan lag. Hij heeft dit onderdeel dan ook vervangen.

Factuur bestaat uit voorrijdkosten, arbeidsloon en het onderdeel. Samen zo'n €100,-.

Na het vervangen van het onderdeel blijkt de droger nog steeds dezelfde kuren te vertonen. Dit heb ik gemeld bij de reparateur.
Als dit niet de oorzaak was, dan was het wat anders en zou ik beter een nieuwe kunnen kopen. Als ik dat bij hen zou doen, dan zou ik alleen het arbeidsloon van de factuur hoeven te betalen.

Nu wil ik geen nieuwe droger bij hen kopen. Ik heb ook aangegeven dat ik weiger voor het onderdeel te betalen, dat dus niet de oorzaak was van het probleem. Ik wil de droger terug in oude staat, want hij deed het nog redelijk.

Mijn vraag is nu, wat moet ik nou eigenlijk van die fatuur betalen? Feit is dat ik niets ben opgeschoten met die poging tot reparatie. Of eigenlijk, ik weet nu dat het betreffende onderdeel niet de oorzaak is. Maar moet ik nu de voorijdkosten en het arbeidsloon betalen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Wanneer betalen na niet succesvolle reparatie?

Ongelezen bericht door yan »

Dat is afhankelijk van wat er vooraf is overeengekomen.
Meeste reparatiediensten geven aan dat er altijd voorijkosten en onderzoekskosten betaald dienen te worden.
(enkel en alleen om te komen kijken) Dat is ook logisch want vaak is niet te bepalen wat het probleem is.

Enkel dus betalen wat vooraf is overeengekomen.

Gesloten