PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
01 dec 2023 22:05
De huis-, tuin- en keukenjuristen op dit forum zullen het ongetwijfeld beter weten, met hun grenzeloze negativiteit af en toe, als het gegeven advies van onze rechtsbijstandverzekering. Waarschijnlijk hebben die echte juristen in dienst, die voor mij als gewaarde klant gewoon hun best doen.
De behoefte om een ander onderuit te trappen vindt zijn oorsprong in het niet kunnen uitleggen van de eigen stelling. Met andere woorden: je bent overtuigd dat betrokenne sterker staat met een aangetekende brief, waarbij bekend is dat postbodes daar geregeld zelf voor tekenen en waarop het verweer kan worden gevoerd dat er niets in de envelop zat, dan iemand die met de brief naar het adres toegaat en de ontvanger voor ontvangst kan laten tekenen, maar je hebt geen flauw idee waarom dat zo zou zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door BreejKC »

Och, onderuit trappen van de ander. Is dat niet wat op dit forum meer dan regelmatig gebeurt? Werkelijk niets lijkt goed genoeg te zijn voor dit forum. De gewone man heeft het altijd verkeerd?

Mag ik nog wel wat vertrouwen hebben in de juristen van mijn rechtsbijstandverzekering? Juristen die in het (recente) verleden goed de belangen van mij en mijn geinsleden hebben behartigd, in meerdere kwesties. Juristen waarover ik wel zeer tevreden ben.

KaiPro
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2023 14:09

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door KaiPro »

Afgelopen zondag een pakket opgestuurd naar een kennis. Zij gaat naar Thailand. Ze zou alvast de verjaardagskaarten voor mijn beste vriend meenemen die volgende week jarig is en wat slingers, aangezien hij ook naar Thailand gaat en daar zijn verjaardag viert. Het is leuk om op de dag zelf daar in Thailand kaarten te ontvangen. Ik heb het pakket speciaal met een track en trace verstuurd. Post.nl zegt dat ze het hebben afgeleverd, maar het is niet ontvangen. Het pakket is ook niet bij buren afgegeven. Verder is er geen postbezorger te zien op de videobeelden die zij bij het huis hebben. Ik heb nu een klacht ingediend bij Post.nl. Het eerste wat ze dan zeggen, dan had u het maar aangetekend moeten versturen en koopt u toch opnieuw kaarten.
Ik zeg sorry mevrouw, maar ze zit nu al in Thailand. Dus dat opnieuw opsturen heeft geen zin. Ik heb juist op tijd alles verstuurd.
Dit maakt me zo boos 😡 Wat een onbegrip

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

BreejKC schreef:
30 nov 2023 13:33
Nu veertien dagen terug een aangetekende brief verstuurd van Rotterdam naar Krimpen aan den IJssel. Normale bezorgtijd voor brieven: Twee dagen. Een week later bleek, volgens de Track & Trace, dit aangetekende stuk nog steeds niet bezorgd te zijn.
Bronnen: onze postbezorger (die op het werk) en de winkelier van ons vaste afhaalpunt.

Aangetekende post gaat mee met de pakketbezorger. Als de ontvanger niet thuis is, dan wordt het afgeleverd op een afhaalpunt, maar zonder bericht voor de ontvanger. (Of misschien wel in de PostNL-app)

Als je na 2 weken nog geen ontvangstbericht hebt, dan weet de ontvanger niet, dat er iets onderweg is.

Gewone post of brievenbuspakjes worden door de postbezorger afgeleverd.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

BreejKC schreef:
01 dec 2023 13:20
WeerIemandanders schreef:
01 dec 2023 04:47
Een tientje betalen om postNL een aangetekend poststuk van Rotterdam naar Krimpen aan de IJssel te brengen? Daarna nog een keer een? Dat zou ik met de auto zelf gebracht hebben, is een stuk goedkoper.
Is waar. Echter, een aangetekend poststuk verstuur je als zodanig omdat het enige importantie bevat. Achteraf valt daarmee aan te tonen dat het poststuk is verstuurd, is aangeboden bij geadresseerde en mogelijk ook in ontvangst is genomen. Bij zelf bezorgen is dit bewijs in mogelijk een latere juridische procedure veel moeilijker aan te leveren.
Zoals al gezegd is worden er schijnbaar bij brieven en pakketjes ook door postbodes getekend. Dat probleem komt in elk geval vaak voorbij. Hiermee bewijs je in die gevallen dus nog niets, tenzij de tegenpartij het inderdaad ontvangen en getekend heeft.

Het zegt wel dat er weinig vertrouwen is in de tegenpartij als het om post ontvangen gaat. Het gaat hier dus niet om onderuit trappen.

Plaats reactie