PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gunshooter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 15:18

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door gunshooter »

Vandaag weer zelfde postnl pakket geleverd maar niets gezien :evil:

Gebeld naar postnl, = kreeg daar te horen dat ik nog moest afwachten want het gebeurd meer dat de koeriers bezorgd al ingeven ?????
Kan nog geleverd worden !!

Dit vind ik er over ,,, was in alle appartementen gaan horen of iemand pakje had ontvangen !!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat gebeurt meer. Op mijn werk komt soms tussen 7.30 en 8.00 het bericht binnen, dat een pakket bij het afhaalpunt klaar ligt. Dat vinden wij altijd heel erg knap, want het afhaalpunt gaat om 9.30 open.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
21 jun 2022 16:33
Op mijn werk komt soms tussen 7.30 en 8.00 het bericht binnen, dat een pakket bij het afhaalpunt klaar ligt. Dat vinden wij altijd heel erg knap, want het afhaalpunt gaat om 9.30 open.
Het kan toch prima klaarliggen vóórdat het punt voor de afhalers open gaat?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee. Deze pakketten moeten op het afhaalpunt worden gescand. Het gebeurt veel vroeger, waarschijnlijk tijdens het voorbereiden van de rit.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dus? Dat kan nog steeds prima voor openingstijd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, want op dat moment is het pakketje nog helemaal niet bij het afhaalpunt. En daar gaat de klacht van Gunshooter over: hij krijgt al bericht van aflevering terwijl er nog helemaal niets is. Dat betekent, dat een pakketje al op 'afgeleverd' wordt gezet, uren voordat het echt afgeleverd is.

PostNL start rond 10 uur 's morgens met bezorgen. De post moet voor 17 uur klaar zijn, pakjes voor 22 uur.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
21 jun 2022 17:26
Nee, want op dat moment is het pakketje nog helemaal niet bij het afhaalpunt.
Ik volg je tijdlijn i.c.m. het probleem niet.

Je geeft aan dat je vóór openingstijd bericht krijgt dat je pakketje klaar ligt op het afhaalpunt. Ik stel me voor dat daar vroeg in de ochtend een grote lading pakketjes binnenkomt, die gescand en eventueel verder verwerkt worden (voor zover nodig, en dat je dus als geadresseerde een bericht krijgt dat het klaar ligt op het moment dat dat proces afgehandeld wordt. Dat dat vóór openingstijd gebeurt, is toch logisch?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

De pakjes komen normaal pas 's middags op het afhaalpunt aan, na 12 uur. Als ze eerder op 'afgeleverd' worden gezet, dan kun je wel naar het afhaalpunt gaan, maar je pakje is daar nog niet aangekomen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met het bedrijf waar u de inhoud hebt besteld. Hun zijn verantwoordelijk voor de levering.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
21 jun 2022 17:38
De pakjes komen normaal pas 's middags op het afhaalpunt aan, na 12 uur. Als ze eerder op 'afgeleverd' worden gezet, dan kun je wel naar het afhaalpunt gaan, maar je pakje is daar nog niet aangekomen.
Ah, ok. Dan is het punt dus niet “ dat vinden wij knap, want het pakketpunt gaat pas om 09.30 open”, maar “dat vinden wij knap, want de pakketjes komen pas na 12.00 uur aan”.

hansvandusseldorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2022 10:47

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door hansvandusseldorp »

Dedemsvaart,
Ik maak gebruik van de PostNL app.
Pakketje is door de douane, zie ik aan de reack en trace. PostNL geeft een dag en tijd aan dat er bezorgd gaat worden. Ben de gehele dag thuis. Wordt er in de morgen of middag door PostNL bericht gegevens dat de bezorging nog niet bekend is.
Dit is sinds 3 weken met 6 pakketjes uit China en ook pakketjes uit Nederland gaande.
Kan nergens bij PostNL service en Pakket afhaalpunt mee terecht.
Het lijkt er op dat de bezorging faalt met zijn service
Er is ook een Pakketje dat door de douane was, datum en tijdvak door Post doorgegeven in de app, en vervolgens stond er in de app dat bezorging GEFAALD heeft. Ik was de hele dag thuis notabene!!

Tundi1615
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2022 20:48

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Tundi1615 »

14.06 heb ik via track&trace bericht gevonden dat mijn pakje wat ik voor 220€ van texels besteld is geleverd maar tot nu toe heb ik nog steeds niks gekregen. Verkoper wast zijn handen en heeft geen zin mee te helpen (TEXELSE PRODUKTEN.NL) en postnl heeft een bewijs van de chaffeur dat het geleverd is zo dat ik heb tot vandaag niks gekregen. Iedereen is lekker rustig, mijn geld is weg, geen produkt en geen geld. In 1 week naar postnl 3x voor 1.1€/minuut gebeld en niemand doet niks. Bij de buuren rond gegaan, geen paket, in de buurt app heeft ook niemand niks gekregen. Vraag ik me af waarom IK wie dat bedraag voorbetaald heeft moet achter de dingen lopen??? Het word niet zonder worden gelaten ga helemaal tot het einde, politie, rechtzaak maakt niet uit ik ben gewoon opgelicht!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Als de bezorger geen pakjes meekrijgt, dan valt er weinig af te leveren. Je pakjes zullen nog in 1 van de vele locaties liggen.

Anneje001
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2023 06:59

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Anneje001 »

Brievenbuspakje volgens Track&Trace op zaterdagavond bezorgd!

Een klant van mij kreeg zelfs op zaterdagavond om 21.10 het bericht dat het pakje bezorgd was! Er lag dus niets in de brievenbus. Gelukkig werd het op maandag ontvangen. Volgens klantenservice Postnl komt dit dus vaak voor. ...???!!! Hoe kun je dan Track&Trace nog vertrouwen???

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Anneje001 schreef:
30 nov 2023 07:06
Brievenbuspakje volgens Track&Trace op zaterdagavond bezorgd!

Een klant van mij kreeg zelfs op zaterdagavond om 21.10 het bericht dat het pakje bezorgd was! Er lag dus niets in de brievenbus. Gelukkig werd het op maandag ontvangen. Volgens klantenservice Postnl komt dit dus vaak voor. ...???!!! Hoe kun je dan Track&Trace nog vertrouwen???
Een postbode heeft geen scanner bij zich. Track en trace met brievenbus word al op het sorteercentrum al uitgescand.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

NeoDutchio schreef:
30 nov 2023 09:26
Anneje001 schreef:
30 nov 2023 07:06
Brievenbuspakje volgens Track&Trace op zaterdagavond bezorgd!

Een klant van mij kreeg zelfs op zaterdagavond om 21.10 het bericht dat het pakje bezorgd was! Er lag dus niets in de brievenbus. Gelukkig werd het op maandag ontvangen. Volgens klantenservice Postnl komt dit dus vaak voor. ...???!!! Hoe kun je dan Track&Trace nog vertrouwen???
Een postbode heeft geen scanner bij zich. Track en trace met brievenbus word al op het sorteercentrum al uitgescand.
Daarmee is het nog geen juiste werkwijze. PostNL kan de postbode immers ook gewoon een scanner meegeven

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een Wiskunde Student schreef:
30 nov 2023 10:06

Een postbode heeft geen scanner bij zich. Track en trace met brievenbus word al op het sorteercentrum al uitgescand.
Daarmee is het nog geen juiste werkwijze. PostNL kan de postbode immers ook gewoon een scanner meegeven
[/quote]

Theoretisch is alles mogelijk. Helaas is de praktijk veelal anders.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarom biedt PostNL dan T&T aan voor brievenbuspakjes, als dat geen zinvolle informatie over de bezorging geeft?

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door PGros »

De postbezorger kon de track en trace gewoon met een gsm op moment van bezorgen scannen en stond het op bezorgt. Maar dat mogen ze niet meer omdat het teveel tijd kost.
Bron: onze postbezorger.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind dat altijd mooi, pakketjes uit China.
Je volgt de track and trace, wordt vandaag bezorgd, dan krijg je bericht dat ze vandaag niet kunnen redden. Als je nog niet geklikt hebt op dat je meer wilt weten, staat er dat ze het pakket nog niet ontvangen hebben.
Dat is al jaren zo. En als je geluk hebt komt er een nieuwe bezorg datum, dat is niet altijd zo.
Het lijkt me dat er ergens iets fout gaat in het scanning proces gaat.

Ik heb het over postnl.

Had het laatst nog met een duurdere bestelling uit China.

Plaats reactie