LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
consument71
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2016 19:32

Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door consument71 »

In juni 2015 stuurde ik een bericht naar Spa over de prijsverhoging van de Spa Orange van € 1,19 naar € 1,39 voor een fles van 1,5 liter. Wat schetst mijn verbazing in de supermarkt vandaag. De anderhalve liter flessen zijn vervangen door flessen van 1,25 liter. De prijs voor deze nieuwe verpakking: € 1,59!

De prijs van een liter Spa Orange is dus in driekwart jaar gestegen van € 0,793 naar € 1,272; oftewel een prijsstijging van meer dan 60%. Alle genoemde prijzen zijn reguliere prijzen bij meerdere supermarkten. Ik voel me bij een dergelijke prijsstijging door Spa flink in de maling genomen. Kennen jullie meer van dat soort excessieve stijgingen?

Groet, Michel

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door GJvdZ »


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:http://www.agf.nl/artikel/134124/Spaans ... ijd-gewild

Zou een oorzaak kunnen zijn.
Dat is een dooddoener die tegenwoordig door de sector wordt gebruikt. valt de aardappeloogst tegen gaat de prijs voor friet omhoog. Maar is er een overschat dan gaat de prijs nooit omlaag. Oftewel de consument wordt gewoon voorgelogen, genept, belazerd en gewoon opgelicht. Iedere keer weer.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door jfortron »

puma73 schreef:
GJvdZ schreef:http://www.agf.nl/artikel/134124/Spaans ... ijd-gewild

Zou een oorzaak kunnen zijn.
Dat is een dooddoener die tegenwoordig door de sector wordt gebruikt. valt de aardappeloogst tegen gaat de prijs voor friet omhoog. Maar is er een overschat dan gaat de prijs nooit omlaag. Oftewel de consument wordt gewoon voorgelogen, genept, belazerd en gewoon opgelicht. Iedere keer weer.

Helemaal mee eens.
Maar dit geldt ook voor vele andere artikelen.
Een woord = Benzine!

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door rookje »

Kennen jullie meer van dit soort excessieve prijsverhogingen; ja, ook als men als niet gebruiker van produkten die "met zoveel % korting, aanbieding, en nog meer kreten er op let: vrijwel alle eet-en drinkwaren gaan regelmatig in prijs omhoog. Toch niets nieuws onder de zon? En inderdaad, als er een overschot is gaat de prijs niet omlaag; er word liever doorgedraaid, althans, in de ogen van de consument want er zijn kennelijk afspraken gemaakt tussen de Supemarktens en leveranciers.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door crazyme »

consument71 schreef:In juni 2015 stuurde ik een bericht naar Spa over de prijsverhoging van de Spa Orange van € 1,19 naar € 1,39 voor een fles van 1,5 liter.
Stuurt u serieus een bericht naar de fabrikant ? Met welk doel ? Of ze landelijk de prijs verlagen ? Of dat ze aan al hun afnemers vragen om de marge te verlagen ?

Heeft u ook een bericht gestuurd naar alle supermarkten ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jfortron schreef:
puma73 schreef:
GJvdZ schreef:http://www.agf.nl/artikel/134124/Spaans ... ijd-gewild

Zou een oorzaak kunnen zijn.
Dat is een dooddoener die tegenwoordig door de sector wordt gebruikt. valt de aardappeloogst tegen gaat de prijs voor friet omhoog. Maar is er een overschat dan gaat de prijs nooit omlaag. Oftewel de consument wordt gewoon voorgelogen, genept, belazerd en gewoon opgelicht. Iedere keer weer.

Helemaal mee eens.
Maar dit geldt ook voor vele andere artikelen.
Een woord = Benzine!
De benzineprijs gaat gewoon mee met de ruwe olieprijs. Dat de verschillen niet zo extreem zijn komt omdat een groot deel van de kosten aan de pomp los staan van de ruwe olieprijs. Een groot deel van de prijs bestaat uit accijns, die los staat van de olieprijs. Verder zijn de productiekosten en transportkosten onafhankelijk van de olieprijs. Net zoals de kosten van het pompstation (personeel, huur, etc). Maar goed, aan de borreltafel past nuance niet (al zal iedereen toch moeten hebben gezien dat de benzineprijzen de laatste tijd een stuk lager zijn dan voorheen).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:
GJvdZ schreef:http://www.agf.nl/artikel/134124/Spaans ... ijd-gewild

Zou een oorzaak kunnen zijn.
Dat is een dooddoener die tegenwoordig door de sector wordt gebruikt. valt de aardappeloogst tegen gaat de prijs voor friet omhoog. Maar is er een overschat dan gaat de prijs nooit omlaag. Oftewel de consument wordt gewoon voorgelogen, genept, belazerd en gewoon opgelicht. Iedere keer weer.
Ach gut, wat zijn we weer zielig. Doe er dan zelf wat aan. Niemand houdt je tegen om het zelf op een andere dan wel betere manier te doen. Maar klagen is zoveel makkelijker dan wat doen. En niet miepen dat het niet kan, want een merk als Tony Chocolony heeft toch aangetoond dat je met een alternatief product prima een marktpositie kunt verwerven als nieuwkomer.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:
GJvdZ schreef:http://www.agf.nl/artikel/134124/Spaans ... ijd-gewild

Zou een oorzaak kunnen zijn.
Dat is een dooddoener die tegenwoordig door de sector wordt gebruikt. valt de aardappeloogst tegen gaat de prijs voor friet omhoog. Maar is er een overschat dan gaat de prijs nooit omlaag. Oftewel de consument wordt gewoon voorgelogen, genept, belazerd en gewoon opgelicht. Iedere keer weer.
Ach gut, wat zijn we weer zielig. Doe er dan zelf wat aan. Niemand houdt je tegen om het zelf op een andere dan wel betere manier te doen. Maar klagen is zoveel makkelijker dan wat doen. En niet miepen dat het niet kan, want een merk als Tony Chocolony heeft toch aangetoond dat je met een alternatief product prima een marktpositie kunt verwerven als nieuwkomer.
Heeft helemaal niks met zielig te maken als ik het over de prijs van friet heb. De prijs gaat wel omhoog, ik heb nog nooit bij een friettent gezien dat ze de prijs van hun frietjes aanpassen omdat er een overschot, dus lage aardappelprijs is.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door igen »

TonyChoco is niet goedkoop en wordt vooral verkocht aan het zooitje ongeregeld dat graag bedonderd wil worden: de goeddoeners, ultralinkse sociaal hulpvaardige vegetariërs... Dat ze er eigenlijk voor zorgen dat een investeringsmaatschappij nog meer geld binnen hengelt begrijpen ze niet: er zit toch een keurmerk op?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door newmikey »

consument71 schreef:Ik voel me bij een dergelijke prijsstijging door Spa flink in de maling genomen.
Zonder daarvoor allerlei redenen te gaan zoeken zoals de accijnsverhoging op frisdranken en vruchtensappen van 1 januari j.l. (Ik dacht met zo'n 40% voor vruchtensappen en 7% voor frisdranken, beide naar €7.91/100l) of de fikse prijzenslagen in de supermarktwereld die per productgroep terugverdiend moeten worden, vraag ik me toch af: waarom voelt u zich toch in hemelsnaam in de maling genomen? Dit is een vrije markteconomie en Spa Orange is geen eerste levensbehoefte. Als u het te duur vind koopt u gewoon Fanta of een ander merk? Spa, noch de supermarkten zijn u iets verschuldigd en zij kunnen hun prijzen afstemmen op allerlei factoren. Zij hebben u niets belofd noch afspraken met u gemaakt over wat hun product zou moeten kosten.

Beetje onzinnig om je dan persoonlijk aangesproken te voelen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door Brahms »

De lekkerste en vooral ook goedkoopste Spa komt alhier gewoon uit de kraan, de Orange schil ik er persoonlijk bij af.......
Nog gezonder ook, dan al die frisdrank, en beter voor het milieu ook. Al dat gesleep met flessen tussen fabrikant, winkel en thuis kost bakken met energie.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door Moneyman »


Mucha

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door Miepje1 »

igen schreef:TonyChoco is niet goedkoop en wordt vooral verkocht aan het zooitje ongeregeld dat graag bedonderd wil worden: de goeddoeners, ultralinkse sociaal hulpvaardige vegetariërs... Dat ze er eigenlijk voor zorgen dat een investeringsmaatschappij nog meer geld binnen hengelt begrijpen ze niet: er zit toch een keurmerk op?
Of het wordt verkocht aan mensen die gék zijn op de chocola met zeezout ;-) Geen idee van wat er achter zit. Gewoon eens cadeau gekregen en gelijk overstag.
Gelukkig komen daar nu ook meer varianten van. AH heeft het nu ook.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijs Spa Orange stijgt met >60%

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mucha schreef:Ach, andere dingen worden weer goedkoper. Jenever is 2 euro goedkoper geworden heb ik gelezen. :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten