Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ZeerPrivé
Berichten: 1174
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 27 sep 2019 04:30

NeoDutchio schreef:
26 sep 2019 23:40

Kwantum was onderdeel van Macintosh Retail Group die o.a. ook Manfield en Scapino in hun beheer hadden. In
2015 is deze verkocht aan Gilde Equity Management. In 2017 hebben zij Leen Bakker overgenomen van de Blokker Holding.

Niet correct. Kwantum is onderdeel van de Homefashion Group https://www.kwantum.nl/over-ons/homefashion-group

NeoDutchio
Berichten: 6077
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 sep 2019 08:17

ZeerPrivé schreef:
27 sep 2019 04:30
Niet correct. Kwantum is onderdeel van de Homefashion Group https://www.kwantum.nl/over-ons/homefashion-group
Homefashion is de holdingnaam van Kwantum met als zusterbedrijven Benesto, Woon&Co en Decowize. Het adres van Homefashion is gelijk aan die van het hoofdkantoor van Kwantum. Kwantum is onderdeel van de holding, maar daar boven zit een investeerder die ook Leen Bakker in het pakket heeft zitten.

Jablan
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door Jablan » 28 sep 2019 21:30

Ah, dat is een andere reden voor het smalle assortiment in vele winkels. Uiteindelijk 1 eigenaar, alleen aan de voorkant een andere naam op de gevel, na de winkeldeur is alles hetzelfde.
Voorbeeld: Eglo is een producent van lampen, voor elk budget, voor elke smaak. Toch zie je overal in Nederland exact dezelfde selectie van deze fabrikant in de winkels (off- en online).
NeoDutchio schreef:
26 sep 2019 23:40
Voor elk te verkopen artikel wordt een verwachting gemaakt. Er is vergelijkingsmateriaal en diep in de cijfers duiken geeft een helder beeld hoe in te kopen. Inderdaad, nooit 100% kloppend, maar wel redelijk goed.
Niet echt. Anderhalve week geleden bij Zeeman binnengelopen, niet de goede maat gevonden en nagevraagd. (ik was zeker niet de eerste met deze vraag.) Ze krijgen 1x S binnen (niet eens XS), 2x M en de rest is allemaal L en groter. In de bak lag vooral XL en 2XL.
Mijn conclusie: iets teveel automatisering of Nederland is slanker dan dit bedrijf en de concurrenten denken, want ook daar hetzelfde beeld.
NeoDutchio schreef:
26 sep 2019 23:40
Geen enkele meubelmaker heeft een partij hout op voorraad liggen, dat zal altijd besteld moeten worden. Er zijn immers zoveel soorten, kleuren en eigenschappen wat het onmogelijk maakt om dit binnen 24 uur kant en klaar te leveren. Daarbij had de meubelmaker al een klus bij u, maar hoe lang hebt u daar op moeten wachten? Uit de praktijk weet ik dat dit echt niet binnen een paar weken mogelijk is.
Onze meubelmaker zit naast een houtzagerij en de afspraak voor de andere klus hebben we een half jaar geleden gemaakt. Het was vooral zoeken naar vrije plekken in onze agenda's, meer nog dan zoeken naar open gaten in zijn orderportefeuille, maar daarvoor is het ook een maatwerkklus.

renewouters
Berichten: 3393
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door renewouters » 29 sep 2019 10:05

Jablan schreef:
28 sep 2019 21:30
Niet echt. Anderhalve week geleden bij Zeeman binnengelopen, niet de goede maat gevonden en nagevraagd. (ik was zeker niet de eerste met deze vraag.) Ze krijgen 1x S binnen (niet eens XS), 2x M en de rest is allemaal L en groter. In de bak lag vooral XL en 2XL.
Mijn conclusie: iets teveel automatisering of Nederland is slanker dan dit bedrijf en de concurrenten denken, want ook daar hetzelfde beeld.
Een "onderzoek" in 1 enkel Zeeman filiaal is uiteraard niet voldoende om dit te concluderen. Dat zal je op basis van de lessen statistiek op de middelbare school toch zelf ook moeten kunnen concluderen.

kweenie
Berichten: 14866
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door kweenie » 29 sep 2019 10:20

Het zou ook 'een beetje dom' zijn als ze in ieder filiaal in Nederland de spullen in de zelfde verhouding zouden aanleveren. Ik kan mij voorstellen dat een winkel tussen de boomlange Friezen een iets andere klandizie krijgt dan een winkel in een wijk vol met kleine mediterrane types. Nog los van een mogelijk smaakverschil.

Jablan
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door Jablan » 06 okt 2019 12:10

renewouters schreef:
29 sep 2019 10:05
Een "onderzoek" in 1 enkel Zeeman filiaal is uiteraard niet voldoende om dit te concluderen. Dat zal je op basis van de lessen statistiek op de middelbare school toch zelf ook moeten kunnen concluderen.
Waarom zou ik navraag doen, denk je? :)
Het was overigens een reactie op de bewering, dat de bevoorrading op basis van statistiek gebeurt. Weet ik ook wel, maar misgrijpen blijft misgrijpen.

breien
Berichten: 2828
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Problemen met assortiment, levertijd en/of kwaliteit

Ongelezen bericht door breien » 06 okt 2019 12:24

Mijn breigaren koop ik het liefst van Wibra of Zeeman. Het breigaren van Wibra is naar mijn lievelingspop vernoemd. (ik mag er niet meer vooruit komen dat ik als meisje met poppen speelde.)
Heel eerlijk. Mijn ervaring met merkgaren zoals Scheepjeswol en Katia is dat het garen en veel duurder is en van juist slechtere kwaliteit. Zeker als het garen deels ook (Merina) wol bevat. Dat kriebelt wel en krimpt in de was minimaal twee maten.

Plaats reactie