LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ywan nicolai
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2017 20:25

Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door ywan nicolai »

Wij hebben bij een e-commerce winkel "Wish" 1 keer iets besteld. Dat ging goed, netjes betaald via credit card en relatief snel bezorgd.
Nu controleren we de credit card en blijkt er voor bijna 200 euro aan goederen besteld te zijn via Wish. Wij zijn hier ons totaal niet van bewust.
Er blijken artikelen meerdere keren besteld te zijn. Mijn dochter heeft een lijst samengesteld met producten die ze graag zou willen voor haar verjaardag en het is waarschijnlijk zo dat als je de lijst hebt staan dit automatisch besteld wordt en tevens wordt afgeschreven van je credit card.

Bij de eerste bestelling kregen we keurig netjes een bevestigings mail, bij de goederen daarna hebben wij nooit meer een bevestiging ontvangen ook zijn wij ons er totaal niet van bewust dat wij artikelen gekocht hadden.

Er zijn bestellingen op mijn credit card gedaan zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Wij kunnen de 200 euro aan goederen niet meer annuleren en zullen daar waarschijnlijk nog eens een grote import heffing overheen krijgen. Terugsturen is natuurlijk een optie maar het grote deel van dit bedrag is verzendkosten en dat ben je kwijt.

Pas op met Wish het gaat snel heel erg fout en communiceren is alleen mogelijk via email.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2017 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus uw dochter logt met uw gegevens in op Wish. Bij uw eerste bestelling heeft u schijnbaar uw creditcards gegevens opgeslagen. Alleen dat is al een enorm risico voor deze vage website. Vervolgens gaat uw dochter aan de slag en is het de schuld van Wish dat dit gebeurd? Veel leergeld, dat wordt een hoop zakgeld inhouden van uw dochter.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door crazyme »

En de goederen zijn ook niet geleverd ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door kweenie »

Die zullen nog wel onderweg zijn, daar kan zo twee maanden overheen gaan vanuit China.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door witte angora »

ywan nicolai schreef:Mijn dochter heeft een lijst samengesteld met producten die ze graag zou willen voor haar verjaardag en het is waarschijnlijk zo dat als je de lijst hebt staan dit automatisch besteld wordt en tevens wordt afgeschreven van je credit card.
Dan zou ik je dochter daar maar eens op aanspreken. En ik zou nog even het bestelproces onder de loep nemen voor je allerlei beschuldigingen op fora gooit zonder dat je er zeker van bent dat het klopt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door bprosman »

Is mij ook wel eens overkomen op E-bay. Dan heb je de producten niet op een "verlanglijstje" zoals bij Conrad, Bol of Amazon, maar in het "winkelwagentje". Tijdens het afrekenen heeft er echter wel degelijk een hoger bedrag gestaan waar je accoord mee gegaan bent, zelfs Chinese webshops doen dit niet zomaar. Je dochter heeft wel degelijk op "bestellen" geklikt en de vorige keer heb je je creditcard gegevens opgeslagen. Je hebt ook vast een bevestigingsmail gehad van de bestelling , daarop kun je vaak (zelfs in China) nog annuleren. Wat betreft aanlog- en cc gegevens. Die zijn net als kauwgom, die deel je niet.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ywan nicolai schreef:Er zijn bestellingen op mijn credit card gedaan zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Wij kunnen de 200 euro aan goederen niet meer annuleren en zullen daar waarschijnlijk nog eens een grote import heffing overheen krijgen. Terugsturen is natuurlijk een optie maar het grote deel van dit bedrag is verzendkosten en dat ben je kwijt.
Dus de goederen komen van buiten de EU.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet het niet hoor, net even op die site rondgeneusd, maar wat ts aangeeft is mij niet gelukt. Op die site kan ik meerdere lijstjes maken. Maar om een artikel uit die lijst te bestellen, moet ik op het artikel klikken in die lijst, en vervolgens moet ik alsnog bestellen, dan kom ik in het bestelproces, daar moet ik eerst een afleveradres kiezen, vervolgens betaling regelen. Dus ik kan wel met enige zekerheid stellen dat hier wel iets meer stappen zijn uitgevoerd dan slechts alleen op de verlanglijst plaatsten.

stofzuigertje

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je Credit Card gegevens opslaan aangevinkt hebt?

Beetje dom, als laptop gestolen word is alles op jou kosten te bestellen of bestelen?

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door layla1969 »

klopt niet hoor, ze zal ze waarschijnlijk in het winkelmandje hebben gezet en toen hebben afgerekend. De creditcard gegevens zijn al ingevuld en is het dus heel eenvoudig om te bestellen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door bprosman »

Beetje dom, als laptop gestolen word is alles op jou kosten te bestellen of bestelen?
Je zult dan eerst nog op de site in moeten loggen.
En in de laptop.

Ataner
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 10:20

Re: Producten op verlanglijstje per ongeluk besteld?

Ongelezen bericht door Ataner »

Ik heb ook een bestelling gedaan en dat komt druppelsgewijs binnen. Echter wil ik het retour sturen maar kan niet in contact met Wish komen. Op de site wordt je verwezen naar je bestelling maar daarna krijg je een error 404 bericht. Ook heb ik gebeld naar Amerika en krijg je een bandje te horen wat niet te verstaan is. Ze maken reclame dat je zo makkelijk kan winkelen bij hun. Dat is dan ook het enige en mijn 30 dagen zijn bijna verstreken.

Gesloten