LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wie heeft betaald voor de retourzending?
Als de winkel u het verzendlabel heeft gegeven zijn zij opdrachtgever en verantwoordelijk. Als u het label heeft gekocht, dan bent u opdrachtgever en dient u de claim in te dienen.

martje.mooibroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2021 11:15

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door martje.mooibroek »

Ik heb dus helemaal geen verzendlabel gekregen en heb ook niet hoeven betalen voor het verzenden van het pakket. Smartwatch geeft aan op hun site dat je het in de originele verpakking terug kunt sturen naar het retour adres wat zij op de site vermelden. Je krijgt geen retour etiket. Ik heb het pakket voorzien van een eigen adres etiket met daarop duidelijk het adres. In geleverd bij een DHL punt en hier niet voor hoeven te betalen. Heb wel de verzendcode gekregen en die kunnen ze ook traceren. Maar na wat DHL me aan de telefoon weet te vertellen is het bezorgadres heel anders dan wat ik op het etiket heb gezet. en hij is in utrecht aangekomen en daar loopt het spoor dood. Maar DHL wil niet de verantwoordelijkheid nemen, smartwatch wil geen claim indienen en ik mag van DHL geen claim indienen want dit moet door smartwatchmagzijn gedaan worden. Dus word van het bekende kastje naar de muur gestuurd en kom geen stap verder.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
10 feb 2021 15:07
Het risico blijft bij de koper blijft liggen tenzij de verkoper dat risico heeft overgenomen. Daarvoor zal meer nodig zijn dan enkel en alleen dat de verkoper de gene is die de opdracht verstrekt.
alfatrion schreef:
21 jan 2019 16:35
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.
https://digidispuut.nl/wp-content/uploa ... ethode.pdf

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door Radar »

Goedemiddag,

Mij excuses! Deze post is twee keer geplaatst.
Nu bestaat alleen deze post nog, maar het eerste bericht van martje.mooibroek in deze thread is ook weg door een fout in het systeem. Ik kan het helaas niet terughalen. Je kunt het bericht eventueel weer plaatsen als een reactie.

Groet, Radar

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Voor DHL zal gelden dat enkel de opdrachtgever een vermissing/claim kan melden. Kijk eens op de tracking van DHL wie de opdrachtgever is volgens die gegevens.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retour gestuurde smartwatch zoek geraakt bij DHL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat maakt DHL niet verantwoordelijk.

Gesloten