SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bosboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2023 13:38

SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door bosboom »

Helaas diep teleurgesteld in mijn nieuwe smart watch 6 classic.
Tot mijn stomme verbazing ontbreekt de bloeddrukmeter hierop!! Medewerkers van Samsung geven allemaal wisselende en onduidelijke informatie. Ze weten het dus zelf gewoon niet. Ook komen ze afspraken niet na om je terug te bellen, te informeren, aktie te ondernemen. Voor zo'n bedrag mag je toch wel een compleet horloge verwachten.
Uiteraard heb ik mij voor de aanschaf goed georiënteerd en staat zowel op de site van Samsung als in de gebruikershandleiding vermeld dat de bloeddrukmeter er op moet zitten. En nu??? Wie doet er nu iets??!! Samsung zelf ws. niet(s). De klantenservice/softwareafdeling heeft het nogal druk!!! Kan ik me voorstellen met zulke incomplete producten. Ze doen er dus verder niets aan en verschuilen zich achter elkaar.
De CEO aangeschreven. Reageert uiteraard ook niet.
KOOP GEEN SAMSUNG producten meer!!!
Waardeloos!
Gr. Henk

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even een check: gebruik je het horloge ook samen met een Samsung telefoon? Zonder die telefoon werkt de functie inderdaad niet.

Oftewel: zit het er niet op, of werkt het niet?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Methusalah »

Zoals hierboven gezegd, je hebt de app nodig en je moet hem ook eerst calibreren met een echt bloeddruk apparaat. Kwestie van de handleiding goed doorlezen.

CEO aanschrijven is zinloos. Die heeft daar ongetwijfeld een spamfilter voor en is gewoon niet het juiste aanspreekpunt.

Je hele topic is een zwaar overtrokken reactie.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Is dit topic van jou https://eu.community.samsung.com/t5/wea ... -p/8373144

Zo ja, is het wel handig om te vermelden, voordat er hier dezelfde vragen/adviezen worden gesteld/gegeven.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
30 okt 2023 16:28
Is dit topic van jou https://eu.community.samsung.com/t5/wea ... -p/8373144

Zo ja, is het wel handig om te vermelden, voordat er hier dezelfde vragen/adviezen worden gesteld/gegeven.
Duidelijk wel, omdat dit topic een copy/ paste is van een reactie van de TS daar, en TS daar Henk Bosboom heet :wink:

Wel fijn om niet te vermelden dat er daar al 7 pagina's over zijn volgeschreven :roll:
Laatst gewijzigd door Moneyman op 30 okt 2023 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
30 okt 2023 16:35
ZeerPrivé schreef:
30 okt 2023 16:28
Is dit topic van jou https://eu.community.samsung.com/t5/wea ... -p/8373144

Zo ja, is het wel handig om te vermelden, voordat er hier dezelfde vragen/adviezen worden gesteld/gegeven.
Duidelijk wel, omdat dit topic een copy/ paste is van een reactie van de TS daar.

Wel fijn om niet te vermelden dat er daar al 7 pagina's over zijn volgeschreven :roll:
En om nou te zeggen dat de Samsung medewerkers daar helemaal niets doen :roll:

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het verhaal lezend krijg ik wel een heel ander beeld van de casus én van TS. Lekker vaag ook: dat horloge is niet gewoon bij een verkooppunt gekocht, maar "van een Samsung-medewerker".

Dit is gewoon een wraaktopic, terwijl TS gewoon aan alle kanten geholpen is. Maar TS moet gewoon terug naar de verkoper in plaats van te gaan stampvoeten.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

TS is een beetje een engnek dus, tenzij er nog een Henk Bosboom is met een Samsung watch die “niet werkt”

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

bosboom schreef:
30 okt 2023 13:55
Helaas diep teleurgesteld in mijn nieuwe smart watch 6 classic.
Tot mijn stomme verbazing ontbreekt de bloeddrukmeter hierop!! Medewerkers van Samsung geven allemaal wisselende en onduidelijke informatie. Ze weten het dus zelf gewoon niet. Ook komen ze afspraken niet na om je terug te bellen, te informeren, aktie te ondernemen. Voor zo'n bedrag mag je toch wel een compleet horloge verwachten.
Uiteraard heb ik mij voor de aanschaf goed georiënteerd en staat zowel op de site van Samsung als in de gebruikershandleiding vermeld dat de bloeddrukmeter er op moet zitten. En nu??? Wie doet er nu iets??!! Samsung zelf ws. niet(s). De klantenservice/softwareafdeling heeft het nogal druk!!! Kan ik me voorstellen met zulke incomplete producten. Ze doen er dus verder niets aan en verschuilen zich achter elkaar.
De CEO aangeschreven. Reageert uiteraard ook niet.
KOOP GEEN SAMSUNG producten meer!!!
Waardeloos!
Gr. Henk
Als je je zo druk maakt is dat heel slecht voor je bloeddruk.
De CEO van Samsung heeft wel iets beters te doen dan te reageren op jouw brief/mail. Daarvoor is zijn tijd veel te kostbaar.
En als je bloeddruk zo belangrijk is kun je beter een losse bloeddruk meter aanschaffen. Deze werken over het algemeen beter omdat ze gemaakt zijn om je bloeddruk te meten. En in de handleiding van de bloeddruk meter staat ook beschreven hoe je je bloeddruk moet meten om er iets zinnigs mee te kunnen doen zoals vergelijken met eerdere metingen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SAMSUNG Watch 6 bloeddrukmeter functioneert niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Dirkie schreef:
31 okt 2023 07:40
En als je bloeddruk zo belangrijk is kun je beter een losse bloeddruk meter aanschaffen. Deze werken over het algemeen beter omdat ze gemaakt zijn om je bloeddruk te meten.
Exact dit. Ik zou niet weten hoe een simpel horloge een exacte weergave van je bloeddruk kan geven. 'Druk' zegt het al: zonder tegendruk (van de manchet) kan je het niet echt meten.

Een goede hoeft ook niet duur te zijn: ik heb er een van 25 euro of zo. Indertijd gekocht omdat bij de huisarts bleek dat de waardes vrij hoog lagen: net geen medicatie nodig. Dat is inmiddels stukken beter. Ik gebruik hem hooguit twee keer per jaar voor een check: als de waardes goed zijn dan zijn ze goed en is er geen verdere actie nodig. Het wordt ook afgeraden om het vaak te doen.

En nee, ik ren straks niet even gauw naar de kast om het ding te pakken en een check te doen. Nergens voor nodig. Maar ik heb dus serieus geen idee waarom op een horloge een bloeddrukmeter zou moeten zitten.

Plaats reactie